زمان : 05 Shahrivar 1386 - 17:07
شناسه : 7270
بازدید : 917
موسی قربانی موسي قرباني" عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي (نماینده مردم قائنات )در جلسه علنی روز دوشنبه نامه استاندار یزد به اظهارات نماینده اردکان را قرائت کرد موسی قربانی موسي قرباني" عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي (نماینده مردم قائنات )در جلسه علنی روز دوشنبه نامه استاندار یزد به اظهارات نماینده اردکان را قرائت کرد

موسی قربانی موسي قرباني" عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي (نماینده مردم قائنات )در جلسه علنی روز دوشنبه نامه استاندار یزد به اظهارات نماینده اردکان را قرائت کرد

پاسخ استاندار یزد به اظهارت نماینده اردکان در خصوص اجرای مصوبات سفر استانی دولت

استاندار یزد طی نامه‌ای به اظهارات تابش نماینده اردکان در نطق پیش از دستور وی در خصوص مصوبات سفرهای استانی هیات دولت پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، موسی قربانی در جلسه علنی روز دوشنبه نامه استاندار یزد به اظهارات نماینده اردکان را به شرح ذیل قرائت کرد:

جناب آقای دکتر حدادعادل ریاست محترم مجلس شورای اسلامی احتراما با توجه به نطق پیش از دستور روز سه شنبه مورخ 30/5/86 نماینده محترم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مصوبات استانی سفر استانی هیات دولت به استان یزد به استحضار جنابعالی می‌رساند گذشته از مصوبات که مجوز اقدامات اساسی در بخش‌های مختلف محسوب می‌شود مانند ارتقای منطقه ویژه نساجی یزد به منطقه عام اقتصادی و یا مطالعه راه‌اهن شیراز- یزد، سایر مصوبات از نظر منابع مالی به 5 دسته به شرح پیوست تقسیم می‌شود:

1- مصوباتی که منابع مالی آن از محل اعتبارات شرکت‌های دولتی تامین می‌گردد مثل گازرسانی به روستاها و 11 سالن ورزشی

2- مصوباتی که منابع مالی آن از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود براساس مصوبات هیات محترم دولت در استان یزد محل تامین اعتبار 51 طرح مصوب اعتبار استانی تعیین شده است که براین اساس مبلغ 140 میلیارد ریال از اعتبارات استانی به طرح‌های یاد شده تعلق گرفته است و تاکنون 30 درصد تخصیص داده شده است.

3- مصوباتی که منابع مالی آن از محل اعتبارات در اختیار وزارتخانه‌ها و یا اعتبارات طرح‌های مربوط به سفر رئیس جمهور تامین می‌شود.

مصوباتی که منابع مالی آن از محل اعتبارات ملی تامین می‌وشد مثل مصوبات مربوط به جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و راه و ترابری، دادگستری، صنعت و معدن که در بودجه ملی دیده می‌شود.

5- مصوباتی که منابع مالی آن از طریق تسهیلات فروش اوراق مشارکت و یا فاینانس انجام می‌شود مثل 50 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ضروری و ودیعه مسکن و 300 میلیارد ریال تسهیلات ارزی برای بافت فرسوده

تذکر نماینده تبریز نسبت به قرائت جوابیه استانداران به نطق چند تن از نمایندگان مجلس

نماینده تبریز نسبت به قرائت جوابیه استانداران به نطق چند تن از نمایندگان در جلسه علنی روز دوشنبه تذکر داد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، اسماعیل جبارزاده در جلسه علنی روز دوشنبه خطاب به رئیس مجلس گفت: بنده مدتی بود که تذکر نمی‌دادم و انتظار این بود که حضرتعالی و اعضای محترم هیات رئیسه به مر آیین نامه عمل کنند ولی هر روز که می‌گذرد احساس می‌کنیم این توجه نه تنها بیشتر نمی‌شود بلکه کمتر هم می‌شود.

وی افزود: دو نامه استانداران یزد و اردبیل که جناب آقای قربانی قرائت کردند به استناد ماده 76 خوانده شد. اما کدام یک از دوستان ناطق ما آقای شجاع پوریان، آقای نصری و یا آقای تابش در نطق خود به این آقایان استاندار هتک حرمت کرده‌اند و یا نسبت ناروا داده‌اند؟

جبارزاده تصریح کرد: اگر این نمایندگان در نطق خودشان کلمه‌ای از استانداران اسم برده باشند درست است. آن هم نه آنکه از استاندار انتقاد کاری کرده باشند اما در نطق آقایان انتقاد به سفرهای استانی مطرح شده بود که در این سفرها مصوبات انجام نشده است.

وی افزود: اینکه جواب نطق نمایندگان با نطق داده شود چیز معقول و قابل قبولی است چون مجلس جای بحث و بررسی و مذاکره است اما اینکه نماینده‌ای نطق کند و در نطقش هیچ نسبت ناروایی و هتک حرمتی به کسی وارد نکند و استانداران نامه دهند و شما هم اینجا قرائت کنید، تریبون رسمی مجلس در کنار دیگر روزنامه‌ها تریبون دیگری برای گزارش دیگران می‌شود.

نماینده تبریز تاکید کرد: اگر دوستان و استانداران گزارشی دارند طبق آیین نامه می‌توانند از شما وقت بخواهند و یا شما از آنها دعوت کنید تا اینجا بیایند و در مورد سفرهای استانی صحبت کنند اما این اقدام به استناد ماده 6 خلاف صریح آیین نامه است.

وی گفت: خواهش من از شما این است که با توجه به دقتی که به آیین نامه دارید اجازه نفرمایید اگر هتک حرمتی یا نسبت ناروا به کسی داده نشده است اینجا به آن پاسخ داده شود.

حدادعادل در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: یک اختلاف نظری ممکن است ما با جنابعالی در استنباط از معنای نسبت ناروا داشته باشیم. معنای هتک حرمت همانطور که شما فرمودید درست است و در نطق‌های آقایان هتک حرمت دیده نشده ولی یک سوالی هست و آن اینکه در یک استانی یک درصدی از مصوبات سفرهای استانی اجرایی شده باشد و یک نماینده‌ای اینجا انکار کند و بگویید اجرایی نشده آیا این نسبت ناروا محسوب می‌شود یا نه؟

وی افزود: ما یک کمیته حقوقی در هیات رئیسه داریم که وقتی کسی از بیرون طبق ماده 76 جوابی می‌دهد، این مورد را کمیته حقوقی بررسی می‌کند. این کمیته این مورد را مصداق نسبت ناروا تشخیص داده است البته بنده هم معتقدم که باید پاسخ متناسب با همان بحث باشد و نباید پاسخ‌ها تبدیل به نوعی گزارش کار استانداران شود.

حدادعادل با طرح این سوال که نسبت ناورا چیست؟ گفت: شما تفسیر کنید و حقوقدانان مجلس نظر دهند که نسبت ناروا چیست تا ما آن را به کمیته حقوقی بدهیم و یک تعریف مشترکی برای نسبت ناروا پیدا شود.

يزدفردا


محمدرضا تابش نماينده مردم اردكان  در نطق پيش از دستور خود :درگذشت  آيت الله بهجتی اردکانی،نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردکان را تسلیت گفت (متن كامل نطق پيش از دستور ) محمدرضا تابش نماينده مردم اردكان در نطق پيش از دستور خود :درگذشت آيت الله بهجتی اردکانی،نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردکان را تسلیت گفت (متن كامل نطق پيش از دستور )
تاریخ : سه شنبه 30 مرداد 1386 - بعدازظهر 11:43