زمان : 04 Shahrivar 1386 - 23:33
شناسه : 7257
بازدید : 934
رييس جمهور: خمير مايه اصلي گردشگري كار فرهنگي است رييس جمهور: خمير مايه اصلي گردشگري كار فرهنگي است

رييس جمهور: خمير مايه اصلي گردشگري كار فرهنگي است


يزدفردا "رييس جمهور با اشاره به اينكه از نگاه جمهوري اسلامي ايران گردشگري اتلاف وقت و صرفاً جمع آوري اطلاعات و دانش و پاسخگويي به حس كنجكاوي نيست گفت : خمير مايه اصلي گردشگري كار فرهنگي است كه از يك نياز دروني بشر سرچشمه مي گيرد .
دكتر محمود احمدي نژاد كه امروز در همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري در صنعت گردشگري سخن مي گفت افزود: هدف گردشگري آشنايي با اقوام ، ملل و تاريخ ، سرنوشت ، نياز¬ها و مشكلات بشريت و همچنين رسيدن به همدلي و همزباني براي تحقق آرمان درخشان انساني است .
رييس جمهور تاكيد كرد : گردشگري حركت ارزشمند در جهت نزديك شدن دل ها و زبان انسانهاست و همه كساني كه در عرصه گردشگري تلاش مي كنند بدانند از نگاه جمهوري اسلامي ايران كار آنها بسيار ارزشمند است و اگر با توجه به علم كافي اين كار را انجام دهند كارشان مقدس و ستودني است .
دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه همه بشريت مي خواهند مهر، محبت ، عشق ، برادري ؛ عدالت، امنيت و رفاه در كل كره زمين برپا بشود خاطرنشان ساخت: گردشگري نقش بسيار مهمي مي تواند در تحقق اين اهداف بزرگ ايفا كند.
رييس جمهور آنگاه به بخش سرمايه گذاري در گردشگري پرداخت و گفت: جمهوري اسلامي ايران كه كانون توجه همه ملت ها است علاقه مند است كه ساختار ها، زير بناها و امكانات لازم را براي پذيرايي از ميهمانان و گردشگران خارجي فراهم كند . وي افزود : امروز ، همه موانع قانوني برداشته شده و دولت بخصوص از سرمايه گذاري در بخش هاي گوناگون گردشگري حمايت مي كند .
دكتر احمدي نژاد با اشاره به موقعيت ويژه گردشگري ايران ، گفت : ايران يك قطعه از كره زمين ، تاريخ بشر و متعلق به همه ملت ها و انسانهاي آرمان خواه، پاك و عدالت طلب است. وي اظهار داشت: ميراث فرهنگي ايران، و بيش از 7 هزار سال تاريخ اين سرزمين، گواه اين واقعيت است كه ملت ايران هموار يك ملت متمدن ، با فرهنگ،موحد و همواره عدالت طلب و دوستدار ساير ملت¬ها و دنبال برقراري روابط دوستانه و محبت آميز بين ملت ها بوده است .
رييس جمهور گفت : بهترين منشورهاي انساني و دستورات حكومتي براي رعايت حقوق انسانها و ملت ها از جانب حاكمان ايران زمين صادر شده بود .
دكتر احمدي نژاد با يادآوري اين نكته كه هيچ گاه از جانب ملت ايران حركتي براي سلطه طلبي ، تخريب فرهنگ ، از ميان بردن ميراث و چپاول ثروت ساير ملت ها انجام نشده، تصريح كرد: در فرهنگ ايران زمين ، كمال جويي و حقيقت طلبي موج مي زند و در تاريخ اين سرزمين هيچ گاه از تعصبات كور و خشك، ردپايي مشاهده نمي شود، بلكه ملت ايران همواره در مقابل هر سخن و انديشه¬اي كه رگه¬هاي از حقيقت داشته، خضوع و از آن استقبال كرده است .
وي همچنين با اشاره به اينكه ملت ايران در برپايي تمدن هاي بشري نقش تعيين كننده اي داشته است گفت: در هر نقطه از جهان كه آثاري از تمدن وجود دارد رگه¬ها و نشانه اي از ملت ايران، دانشمندان و ادباي اين سرزمين مشاهده مي شود . در طول تاريخ هر جا فريادي براي خوبي، دوستي، علم، خدمت به بشريت، پيشرفت و تعالي و عدالت سرداده شده است بلافاصله توسط ملت ايران مورد حمايت قاطع قرار گرفته است.
رييس جمهور گفت: من به عنوان كسي كه تمامي شهرهاي ايران را ديده¬ايم مي¬گويم كه ايران ديدني ترين كشور عالم است. اگر كسي بخواهد ميراث فرهنگي اين سرزمين را ببيند ماهها و سال ها فرصت نياز دارد.
دكتر احمدي نژاد در پايان مردم ايران را مردمي مهربان، دوست داشتني و معاشرت با ساير اقوام و ملل دانست و از همه ملت ها و علاقمندان ادب و فرهنگ دعوت كرد براي بازديد از ايران و آشنايي با فرهنگ و تمدن ايران زمين به كشورمان سفر كنند.

يزدفردا