زمان : 04 Shahrivar 1386 - 21:53
شناسه : 7245
بازدید : 7579
کاش همه مدیران استان ؛ مانند دکتر محمدصالح اولیا بودند کاش همه مدیران استان ؛ مانند دکتر محمدصالح اولیا بودند
 
کاش همه مدیران استان ؛ مانند دکتر محمدصالح اولیا بودند
 
يزدفردا :محمد حسين تقوائي كه روزگاري با يزدفردا ارتباطي تنگاتنگ داشت و به عنوان يكي از وبلاك نويسان فني استان نيز مي باشد در ياد داشتي در وبلاك گروهي يزدستان در ارتباط با دكتر محمد صالح اولياء رئيس سابق پارك علم و فن اوري مرقوم نموده كه با توجه به انعكاس نقاط قوت اين مدير قابل تقدير است
 
با هم مرور مي كنيم :

     
يزدستان :اولین بار با دکتر محمد صالح اولیاء در زمان معارفه اش در سالها قبل آشنا شدم، هنوز هم برایم جالب عکس جلسه رییس سابق و جدید پارک علم و فناوری یزد در مرکز رشد فن آوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد - دکتر محمد صالح اولیا - دکتر جهانگیری - دکتر حسن حسینی نسب - عکس محمد حسین تقوایی زحمتکشاست که جزء معدود مدیران استان بود که از نزدیک با وی ملاقات ( مصاحبه) نداشتم! با این حال همیشه اخبار پارک علم و فناوری را دنبال می کردم و دوررادور با وی و فعالیتهایش آشنا بودم.
مدیر خلاق، فرهیخته و کوشایی بود که تنها انتقال پارک به ساختمان اقبال توسط وی می تواند مدیریت و درایت وی را اثبات کند، جشنواره ملی ایده های برتر که هرساله خیل عظیمی از ایده های جوانان و مردم را جمع آوری می‌نمود نیز از دیگر برنامه ها خاص وی بود که برای مردم کوچه و بازار یک مرکز علمی وتحقیقاتی را نام آشنا نموده بود. با اینهمه در سه ماه گذشته به دلیل استقرار در مرکز رشد با دیگر دستاوردهای مدیریت وی از نزدیک  آشنا شدم موضوعی که شاید به دید تیزبین مردم نیامده باشد، گرچه معتقدم مردم خدمات ارزنده و مثبت را به خوبی درک می کنند... .
به هر تقدیر دکتر محمدصالح اولیا در جلسه تودیع و معارفه روز پنج شنبه 1 شهریور 1386 با حضور معاون وزیر علوم و تحقیقات از پارک رفت تا به فرصت مطالعاتی در خارج از کشور بپردازد  و دیگربار با کوله باری از تجربه  علمی به کشور ایران اسلامی برگردد.
اینک دکتر حسن حسيني نسب مسوولیت وی را برعهده گرفت، در مورد دکتر حسینی نسب و دیدگاه  فرهیخته اش از شاگردان و نزدیکان وی حرفهایی شنیده ام که باعث قوت قلب و آسودگی خیال است اما فکر نکنم سالهای بگذرد و مدیری در استان بتواند حتی به گوشه ای از دستاوردهای مدیر خلاقی چون دکتر اولیا دست یابد.البته به قول دکتر میبدی ریاست دانشگاه یزد " برادری جای خود را به برادر دیگر داد."
باید به دکتر صالح اولیا تبریک بگویم !! معتقدم اگر مدیری منصب و مسوولیت جدیدی را گرفت زیاد هم نمی توان بدو شادباش گفت اما اگر مدیری مانند دکتر اولیا با شایستگی و سربلندی مسئولیت خود را با موفقیت واگذار نمایید جای بسی شاد باش و تبریک است.
 
سخن دیگر
شاید ذکر بخشی از دستاورد و عملکرد مدیری موفق آنهم با اطلاعات ناقص و در یک مطلب کوتاه سنجیده نباشد ولی به پاس تمام آنچه بود و انجام داد با بهره گیری از اقل اطلاعاتم در خصوص دکتر صالح اولیا مروری به ابتکارات، دستاوردهای و برنامه آتی پارک علم و فناوری یزد در زمان مدیریت وی را فهرست وار مرور می کنم که بیشک جز خدماتی ماندگاری است که سالهای سال باعث آبادانی استانمان خواهد شد ؛ که جای بسی تشکر و قدردانی دارد. "اگر بنده خدا را شکرگذاری نکنی هرگز خالق را نمی توانی شکرگذاری کنی"
 
ابتکارات پارک علم و فناوری در زمان مدیریت دکتر محمد صالح اولیا
       تاسيس صندوق پژوهش و فناوري استان
      انجمن نخبگان
       مركز نوآوري
       برگزاري جشنواره ايده‌هاي برتر
 
دستاوردهای پارک علم و فناوری در زمان مدیریت دکتر محمد صالح اولیا
       پذيرش و استقرار بيش از ۱۲۰ موسسه فناوري
       ايجاد‪ ۳۵۰ شغل براي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي
       طراحي و نمونه‌سازي ۲۰۰ محصول فناوري
       ايجاد ۴۳ ميليارد ريال ارزش افزوده توسط موسسات
       حمايت از ‪۷۴ طرح نوآوري مخترعان و مبتكران جوان
       ثبت‪ ۱۴ اختراع
       كسب پنج رتبه در جشنواره‌هاي علمي‌و كارآفريني
       مشاركت در چهار طرح بين‌المللي
       اجراي چهار طرح استاني
       ارايه پنج مقاله در كنفرانس‌هاي ملي و بين‌المللي
       ساخت، مرمت، ساماندهي و بهره‌برداري از ۲۲ هزار متر مربع فضاي پژوهشي
 
پروژه های در حال پی گیری  پارک علم و فناوری در زمان مدیریت دکتر محمد صالح اولیا
      راه‌اندازي كريدور علم و فناوري
      مراكز رشد در شهرستان‌ها
       مركز انتقال فناوري
       موزه فناوري
       شبكه پژوهش و فناوري استان یزد
يزدفردا
 
·         اخبار مرتبط در يزدفردا :
 توديع و معارفه رياست سابق و جديد پارك علم و فن اوري يزد انجام شد
تاریخ : جمعه 02 شهريور 1386 - قبل‏ازظهر 01:53
 انتصاب آقاي دكتر حسن حسيني نسب به عنوان رياست پارك علم و فناوري استان يزد

تاریخ : جمعه 02 شهريور 1386 - قبل‏ازظهر 01:43
 دكتر حسيني نسب جانشين دكتر اولياء رييس پارك علم و فن آوري شد (اصلاحیه )
تاریخ : سه شنبه 30 مرداد 1386 - بعدازظهر 11:13