زمان : 02 Shahrivar 1386 - 21:40
شناسه : 7224
بازدید : 1109
وزير علوم ، تحقيقات و فناوري در جمع نمازگزاران يزدي  گفت: توجه دولت نهم به بخش آموزش عالي، تحقيقات و پژوهش در كشور فوق‌العاده است. وزير علوم ، تحقيقات و فناوري در جمع نمازگزاران يزدي گفت: توجه دولت نهم به بخش آموزش عالي، تحقيقات و پژوهش در كشور فوق‌العاده است.
وزير علوم ، تحقيقات و فناوري در جمع نمازگزاران يزدي  گفت: توجه دولت نهم به بخش آموزش عالي، تحقيقات و پژوهش در كشور فوق‌العاده است.

به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، محمدمهدي زاهدي روز جمعه در جمع نمازگزاران يزدي در مسجد ملااسماعيل اين شهر با اشاره به نگاه جدي دولت به اين بخش افزود: دولت طي سال‌هاي ‪ ۸۴‬و ‪ ،۸۵‬دو هزار ميليارد تومان به اين وزارتخانه اختصاص داد كه اين رقم با كل بودجه تخصيصي دولتهاي گذشته به اين امر مطابقت دارد.

وي همچنين در بخش ديگري با اشاره به اقدام دولت نهم در طرح سهميه‌بندي بنزين گفت: با اجراي اين طرح حداقل پنج هزار ميليارد تومان در بودجه كشور صرفه‌جويي مي‌شود كه با هزينه آن در بخش‌هاي زيربنايي مانند راه‌آهن و خدمات اجتماعي تحولات شگفت‌آوري در ساير حوزه‌ها ايجاد مي‌كند.

وي اظهار داشت: بحث سهميه‌بندي بنزين سالها در كشور مطرح بود كه مسوولان به مصالحي آن را اجرا نكردند اما دولت نهم پس از تصويب طرح در مجلس با سرعت باورنكردني نسبت به تامين كارت‌هاي هوشمند سوخت اقدام كرد.

زاهدي همچنين سفرهاي استاني را از دستاوردهاي پربركت دولت نهم عنوان كرد و گفت: اين سفرها بر اساس اهداف اساسي دولت كه همان مردم‌محوري و عدالت محوري بود انجام شد.

وي اضافه كرد: رييس جمهور در سفرهاي استاني بيش از دو هزار و ‪ ۶۰۰‬ساعت پرواز انجام داد كه در تاريخ انقلاب بي‌سابقه بود و هيچ رييس جمهوري نيز پيش از اين موفق به حضور در تمام شهرستانهاي كشور نشده بود.

وزير علوم در خصوص توفيقات دولت در بخش كشاورزي نيز گفت: مقدار توليد محصولات كشاورزي در كشور امسال براي نخستين بار به يكصد ميليون تن رسيد كه ركوردي تاريخي محسوب مي‌شود و پرداخت نقدي محصولات بگونه‌اي است كه ظرف ‪۷۲‬ ساعت مطالبات كشاورزان پرداخت مي‌شود.

زاهدي در مورد ايجاد اشتغال در اين دوره بيان داشت: دولت در دو سال گذشته موفق شد بيكاري را كاهش دهد و سالانه براي يك ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار متقاضي از طريق پرداخت تسهيلات از محل بنگاههاي كوچك زودبازده شغل ايجاد كند.

وي اعطاي سهام عدالت را از ديگر برنامه‌هاي دولت در راستاي گسترش عدالت خواند و گفت: با واگذاري اين سهام مردم مي‌توانند بدون سرمايه‌گذاري اوليه، سهامدار بخشهاي مختلف صنعتي و كارخانجات و شركت‌ها شوند.

او همچنين اجراي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي را از اقدامات شجاعانه دولت نهم عنوان كرد و افزود: لايحه اين قانون توسط دولت به مجلس داده شده تا تصميم‌گيري شود اما قبل از آن دولت واگذاري سهام شركتهاي بزرگ دولتي را به مردم در دستور كار خود قرار داده‌است.

وزير علوم در ادامه، سياست خارجي كشور را فعال دانست و گفت: دولت طي اين دو سال با مسايلي مانند انرژي هسته‌اي منطقي و استدلالي برخورد كرد و گاهي سياست گفتمان بر اساس عدالت محوري را در پيش گرفت.

زاهدي با اشاره به اينكه سياست خارجي دولت نهم تاكنون‌اقتدار و عزت نظام را در پي داشته گفت: اسناد نشان مي‌دهد قبل از روي كار آمدن دولت نهم، كشورهاي طرف مقابل در گفت وگوهاي خود با منت اجازه راه‌اندازي ‪۲۰‬ سانترفيوژ را آن هم پس از ‪ ۱۰‬سال دادند.

وي افزود: دولت نهم با اقتدار و با سياست فعالانه خود جشن افتتاح سه هزار سانترفيوژ را برگزار كرد.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري اضافه كرد: سياست خارجي ايران باعث شده تا بسياري از كشورها از جمله كشورهاي آمريكاي لاتين، ايران را الگوي خود قرار دهند.

محمد مهدي زاهدي براي افتتاح چند پروژه در هفته دولت به استان يزد سفركرده است