زمان : 02 Shahrivar 1386 - 02:13
شناسه : 7207
بازدید : 2236
رئيس انجمن آجر و فرآورده‌هاي نسوز استان يزد :مسئولان به وعده‌هاي خود عمل نمي كنند رئيس انجمن آجر و فرآورده‌هاي نسوز استان يزد :مسئولان به وعده‌هاي خود عمل نمي كنند

رئيس انجمن آجر و فرآورده‌هاي نسوز استان يزد با بيان اينكه مسئولان به وعده‌هاي خود عمل نمي كنند گفت:‌مسائل را بايد با تدبير و مديريت حل كرد و هنگامي كه مديريت درست نباشد اوضاع آشفته خواهد شد.

غلامرضا توتونچي در گفت وگو با ايسنا- منطقه يزد، با اشاره به محدوديت نفت براي كوره‌ها‌،خاطر نشان كرد: ‌از يكسال ونيم پيش با ايجاد محدوديت در زمينه نفت حدود 30 تا 40 درصد از توليد آجراستان كاسته شده است و دراين زمينه آقايان فقط كلي صحبت مي‌كنند و در زمينه تخلف كوره ها هيچ زماني جزء به جزء‌و واحد به واحد سخن نمی گویند و در برابر تقاضاي بالا با ايجاد محدوديت در زمينه سوخت جلوي توليد را بسته‌اند.

وي ادامه داد:آقايان تنها حرف خود را گفته و صحبتهاي توليد كنندگان آجر را نشنيده گرفته اند در حاليكه مشكل حال حاظر استاني است و با تدبیر ومدیریت می توان آن را حل کرد. .

رئيس انجمن آجر در خصوص قيمت مصوب 125 هزار ريال براي هر تن آجر دستي و فشاري اظهار كرد:‌اين قيمت براي آجر توکار و كوره‌هاي آجردستي است و آقايان با آنان توافق كرده‌اند و خواستار فروش كوره‌هاي فشاري با اين قيمت هستند در حاليكه در مقطعي كه قيمت هر تن آجر كوره‌هاي فشاري 7 تا 7 هزار و 500 تومان به فروش مي‌رسيد به سختي آجر كوره‌هاي دستي 6 هزار تومان به فروش مي‌رسيد و در حقيقت آجر كوره‌هاي دستي درجه 2 و كوره‌هاي فشاري درجه يك است.

توتونچي بيان كرد:‌آقايان مي‌خواستند چشم‌هاي خود را به واقعيت ببندند و به خواسته‌هاي توليد كنندگان عمل نكنند در حاليكه مي‌توانستند خيلي منطقي با كوره دارها برخورد داشته باشند

وی در ادامه با بیان اینکه واسطه ها در چندسال گذشته بیشترین سود را برده اند،تصریح کرد: انجمن در مقطع کنونی پیشنهاد قیمتی متناسب برای داخل استان و قیمت آزاد برای خارج استان را داده است.

توتون چی ادامه داد: انجمن به طور مثال برای یک تیغه آفتابی در داخل استان 45تومان راپیشنهاد کرده ولی خواستار فروش آن به قیمت آزاد در خارج استان است چرا که همین تیغه آفتابی در اصفهان 90 تا110تومان به فروش می رسد.

رییس انجمن آجر وفرآورده های نسوز استان یزد در پایان تاکیدکرد: این انجمن به طور مثال برای هرتن آجر توکار که 125هزار ریال مصوب شده قیمت 14هزار تومان راپیشنهاد داده ولی برفروش آن در خارج استان با قیمت آزاد تاکیددارد.

يزدفردا