زمان : 02 Shahrivar 1386 - 02:03
شناسه : 7205
بازدید : 1043
خربزه پوست را شاداب مي‌كند خربزه پوست را شاداب مي‌كند

خربزه پوست را شاداب مي‌كند

گروه خبر علمي يزدفردا "يك كارشناس تغذيه در يزد با اشاره به وجود 37 ميلي‌گرم ويتامين C در هر يك‌صد گرم ميوه خربزه، نقش اين ميوه در طراوت و شادابي پوست و جلوگيري از بيماري‌هاي لثه موثر دانست.

يوسف نقيايي در گفت‌وگو با (ايسنا)ميوه خربزه را در زمره ميوه‌هاي شيرين برشمرد و اظهار كرد: هر يك صد گرم خربزه 8 گرم كربوهيدرات دارد كه بيشترين نوع قند موجود در آن از نوع گلوكز و فروتوز است، بنابراين مصرف بيش از حد آن براي بيماران ديابتي توصيه نمي‌شود.

اين كارشناس تغذيه يك گرم فيبر،‌12 ميلي‌گرم كلسيم، 17 ميلي‌گرم فسفر،‌ 238 ميلي‌گرم پتاسيم،‌1250 واحد پيش‌ساز ويتامين A و 31 كيلو كالري انرژي را از مواد تشكيل دهنده در هر يك صد گرم خربزه عنوان كرد.

وي تاكيد كرد: ‌ميزان پتاسيم موجود در خربزه براي بيماران مبتلا به بيماري قلبي - عروقي بسيار موثر است و مصرف اين ماده غذايي نقش بسزايي در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و عروقي دارد.

وي با اشاره به مقدار قابل توجه پيش‌ساز ويتامين A موجود در ميوه خربزه، گفت: پيشگيري از بيماري‌هاي چشمي،‌ جلوگيري از بيماري‌هاي عفوني، ‌طراوات و شادابي پوست از جمله اثرات خربزه به علت داشتن اين ويتامين است.

اين كارشناس تغذيه در پايان متذكر شد: يك ليوان خربزه قطعه قطعه شده كه حدود 240 گرم وزن دارد، يك واحد غذايي محسوب مي‌شود.

يزدفردا