زمان : 02 Shahrivar 1386 - 01:53
شناسه : 7202
بازدید : 1589
توديع و معارفه رياست سابق و جديد پارك علم و فن اوري يزد انجام شد توديع و معارفه رياست سابق و جديد پارك علم و فن اوري يزد انجام شد

توديع و معارفه رياست سابق و جديد پارك علم و فن اوري يزد انجام شد


يزدفردا "معاون فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: سال‌جاري نقطه عطف توسعه پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد در كشور خواهد بود.

به گزارش يزدفردا به نقل از ايرنا، "عليرضا جهانگيريان" روز پنجشنبه در مراسم معارفه رييس جديد پارك علم و فناوري يزد افزود: امسال مجوز اصولي سه پارك جديد و هفت مركز رشد صادر مي‌شود.

وي،بااشاره به ضرورت رعايت كيفيت مطلوب پاركها اظهار داشت: وزارت علوم قبل از صدور مجوزهاي اصولي ، بر صدور مجوزهاي قطعي پارك‌هاي علم و فناوري تاكيد دارد.

جهانگيريان در ادامه به فعاليت‌هاي مناسب پارك علم و فناوري يزد اشاره كرد و گفت: اين پارك به واسطه طرح‌ها ، نوآوري‌ها و ابتكارات جديد ، داراي ويژگيهايي است كه ساير پاركهاي علم و فناوري كشور ندارند.

وي،ايجاد مركز نوآوري را نقطه قوت پارك علم و فناوري يزد خواند و افزود: اين پارك به دليل ارتباطات بين‌المللي به عنوان مرجعي در اتحاديه پارك‌هاي علم و فناوري غرب آسيا مطرح است.

معاون فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري از صدور مجوز قطعي مركز ‪ICT‬ پارك علم و فناوري يزد خبر داد و گفت: در بين ‪ ۱۳‬پارك كشور ، تاكنون فقط دو پارك موفق به دريافت اين مجوز شده‌اند.

جهانگيريان همچنين ، با اشاره به گسترش فعاليت‌هاي علمي و حضور شركت‌هاي مستقل در بخش فناوري يادآور شد: در ابتدا تاسيس دفتر انتقال تكنولوژي در پاركها ضرورتي نداشت ، اما در حال حاضر افزايش ثبت اختراعات ، وجود اين دفتر را ضروري كرده است ، تا به وسيله آن دانش فني در سطح جامعه به ثروت تبديل شود.

رييس سابق پارك علم و فناوري يزد نيز در اين مراسم، تاسيس صندوق پژوهش و فناوري استان ، انجمن نخبگان ، مركز نوآوري و برگزاري جشنواره ايده‌هاي برتر را از مهمترين ابتكارات اين پارك ذكر كرد.

"محمدصالح اولياء" افزود: پذيرش و استقرار بيش از ‪ ۱۲۰‬موسسه فناوري ، ايجاد ‪ ۳۵۰‬شغل براي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي ، طراحي و نمونه‌سازي ‪ ۲۰۰‬محصول فناوري ، ايجاد ‪ ۴۳‬ميليارد ريال ارزش افزوده توسط موسسات و حمايت از ‪۷۴‬ طرح نوآوري مخترعان و مبتكران جوان از مهمترين دستاوردهاي پارك علم و فناوري يزد است.

وي همچنين، ثبت ‪ ۱۴‬اختراع، كسب پنج رتبه در جشنواره‌هاي علمي‌و كارآفريني ، مشاركت در چهار طرح بين‌المللي، اجراي چهار طرح استاني، ارايه پنج مقاله در كنفرانس‌هاي ملي و بين‌المللي و ساخت ، مرمت ، ساماندهي و بهره‌برداري از ‪ ۲۲‬هزار متر مربع فضاي پژوهشي را از ديگر دستاوردهاي اين پارك ذكر كرد.

اوليا همچنين راه‌اندازي كريدور علم و فناوري، مراكز رشد در شهرستان‌ها، مركز انتقال فناوري، موزه فناوري، شبكه پژوهش و فناوري استان را نيز از مهمترين برنامه‌هاي پارك يزد اعلام كرد.

در اين مراسم "حسن حسيني نسب" به عنوان رييس جديد پارك علم و فناوري يزد منصوب و از خدمات رييس قبلي تقدير شد .

يزدفردا