زمان : 02 Shahrivar 1386 - 01:23
شناسه : 7198
بازدید : 3148
پزشكان نمونه استان يزد مورد تجليل قرار گرفتند پزشكان نمونه استان يزد مورد تجليل قرار گرفتند

همزمان با بزرگداشت ابن سينا و روز پزشك ، ‪ ۳۵‬پزشك نمونه استان يزد طي آييني در مجتمع پيراپزشكي اين شهر مورد تجليل قرار گرفتند.

به گزارشيزدفردا به نقل از ايرنا ، اين مراسم با حضور افزون بر ‪ ۵۰۰‬نفر از پزشكان عمومي ، متخصص ، فوق تخصص و مسوولان دانشگاه علوم پزشكي شهيدصدوقي يزد برگزار شد.

اخلاق كاري ، رسيدگي به بيماران و همكاري در طرح‌پزشك خانواده ملاك انتخاب افراد ذيل عنوان شد.

" احمد حائريان اردكاني" و " سعيد اسفندياري " ، به عنوان پزشكان نمونه كشوري انتخاب شدند.

"حميده فتاحي"، "اعظم ميرشمسي" و "حسين قوامي" در بخش پزشك خانواده و "محمد بامشاد" و "عباس حسن زاده" در بخش پزشكان متخصص، نمونه كشوري شدند.

رييس مركز بهداشت استان يزد در اين آيين با بيان اينكه بار اصلي سلامت جامعه برعهده پزشكان است ، گفت: بايد از خدمات اين قشر تجليل كرد.

" محمود نوري شادكام " به نقش پزشكان خانواده در روستاها اشاره كرد و افزود: پزشك خانواده ، فرد را چه در زمان بيماري و چه در زمان سلامتي تحت مراقبت قرار مي‌دهد.

وي ، ارائه آموزش به فرد براي مراقبت از خود، جلوگيري از رفتارهاي پرخطر و جلوگيري از بيمار شدن افراد را از جمله وظايف پزشك خانواده برشمرد.

نوري‌شادكام،مهمترين نقش پزشكان عمومي را در كشور،ارئه خدمات‌به خانواده‌ها دانست و گفت: پزشكان عمومي را بايد در اين زمينه بيشتر توانمند سازيم.

وي ، مشكل اصلي پزشكان عمومي را هويت و دغدغه‌هاي معيشتي آنها ذكر كرد و اظهار داشت: بايد مشكلات اين قشر را جدي بگيريم و آنها را رفع كنيم.

نوري شادكام در عين حال گفت: نگاه پزشك به بيمار نيز نبايد مادي باشد بلكه بايد به او نگاه معنوي داشته باشد.

وي افزود: پزشكان بايد از روش و منش بوعلي سينا پزشك مشهور ايراني در امر طبابت الگو بگيرند.

در اين مراسم با اهداي لوح تقدير و هدايايي از پزشكان نمونه تجليل شد.

مراسم ياد شده با همكاري دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي، سازمان نظام پزشكي وبيمه خدمات درماني و تامين اجتماعي استان برگزار شد.

يكهزار و ‪ ۵۰‬نفر پزشك در استان ‪ ۹۹۸‬هزار نفري يزد فعاليت دارند .

يزدفردا