زمان : 10 Azar 1384 - 08:16
شناسه : 707
بازدید : 1125
شهيدان زنده اند الله اكبر (خبر تكميلي) شهيدان زنده اند الله اكبر (خبر تكميلي)

 

شهيدان زنده اند الله اكبر

 باز شهر شهيد پرور يزد شاهد عروج يكي ديگر از شهداي زنده جانباز سرافراز محمد حسن مازارزاده  است

پيكر پاك اين شهيد فدا صبح راس ساعت 9.5 صبح تشيع خواهد شد.

حضور امت حزب الله در اين مراسم احترام به خون وايثار اين عزيزان خواهد بود.

به گزارش خبرنگاريزدفردا "استاندار و نماينده ولي فقيه نيز طي پيامهاي جداگانه اي مردم را به شركت در مراسم خاكسپاري اين اسطوره مقاومت وايثار دعوت نمودند.

رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد گفت: يك جانباز‪ ۷۰‬درصدي اين شهر پس از‪ ۱۹‬سال تحمل درد و رنج، بامداد روز چهارشنبه اين هفته در سن‪ ۶۶‬سالگي به خيل كاروان شهدا پيوست.

سيد علي‌اكبر حسيني‌نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: شهيد محمدحسن مازارزاده در عمليات كربلاي پنج در منطقه شلمچه بر اثر تركش خمپاره، يك دست و يك پاي خود را از دست داده بود.

به گفته وي پيكر پاك اين شهيد، صبح پنجشنبه با حضور خانواده معظم شهدا، روحانيون، تعدادي از مسوولان استان يزد و قشرهاي مختلف مردم از مسجد روضه محمديه، تشييع و در گلزار شهداي اين شهر به خاك سپرده شد.

حسيني نسب افزود:آيين بزرگداشت اين شهيد از سوي حجت‌الاسلام و المسلمين صدوقي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد، امشب پس از نماز مغرب و عشا در مسجد حظيره يزد برگزار مي‌گردد.

استاندار يزد به همين مناسبت، امروز، پيام تسليتي صادر كرد كه در بخشي ازآن آمده‌است:اين شهيد،تنديس شهامت وشجاعت مردان غيوري است كه دارالعباده يزد را شهره خاص و عام كرده‌اند.

ابوالقاسم عاصي در پيام خود از عموم مردم دعوت نموده در مراسم بزرگداشت اين شهيد كه امشب از سوي امام جمعه يزد برگزار مي‌شود شركت كنند.

از شهيد ياد شده، شش فرزند به‌يادگار مانده كه پنج نفر آنان دختر هستند.

استان يزد، حدود ‪ ۹‬هزار جانباز دارد كه يكهزارو ‪ ۲۵۳‬نفر آنان در زمره جانبازان شيميايي هستند.

مردم اين استان، چهار هزار شهيد، تقديم انقلاب اسلامي نموده‌اند.




يزدفردا                                                                                                       ايرنا