زمان : 23 Mordad 1386 - 22:54
شناسه : 7064
بازدید : 685
امسال داوطلبان ورود به دانشگاهها و مراكز آموزش عالي در اين استان،112 رتبه زير يكصد كسب كردند ( خبر اصلاحي از يزد فردا ) امسال داوطلبان ورود به دانشگاهها و مراكز آموزش عالي در اين استان،112 رتبه زير يكصد كسب كردند ( خبر اصلاحي از يزد فردا )

نشست صميمانه اصحاب رسانه با رئيس سازمان آموزش وپرورش استان يزد درمحل پژوهشكده تعليم وتربيت فرهنگيان برگزارشد.

در اين نشست كه به منظور نكوداشت مقام خبرنگاردرعرصه اطلاع رساني برگزار شد، علي زابلي ضمن تاكيد بر نقش رسانه ها و مطبوعات درهدايت و جهت دهي افكارعمومي گفت: در حقيقت رسالت بزرگ خبرنگاران آگاهي و انتشار صحيح رويدادهاست كه بايد تصويري شفاف از آنرا ارائه دهند.

 وي درادامه از خبرنگاران به عنوان جهادگران گمنام بيداري بشريت ياد كرد و افزود: بدون شك ارتباط وهمكاري با رسانه ها و انعكاس فعاليتهاي سازماني مي تواند گامي موثردرجهت آگاهي افكارعمومي باشد و تلاش در اين عرصه نيازمند همدلي، هم انديشي و هم كوشي اصحاب رسانه با مسئولين استان هاست.

 زابلي همچنين افزود: با توجه به وضعيت اعلام شده پيش‌بيني مي‌شود داوطلبان ورود به دانشگاهها و مراكز آموزش عالي در اين استان، براي چهاردهمين سال پياپي رتبه نخست قبولي رادر سطح كشور ازآن خود كنند كه موجب افتخار است.

 آقاي اكبر نژادمعاون نظري ومهارتي سازمان آموزش و پرورش يزد گفت: امسال داوطلبان ورود به دانشگاهها و مراكز آموزش عالي در اين استان،112 رتبه زير يكصد كسب كردند. البته اين 112 رتبه مربوط به 112 نفر نمي شود بلكه بعضي از داوطلبين علاوه بر گروه اصلي خود ( رياضي - تجربي - انساني) در دو گروه ديگر هنر و زبان نيز موفق به كسب رتبه زير صد شده اند.

اكبر نژاد، تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته در اين استان را در مقايسه با داوطلبان ديگر استانها غرورانگيز خواند و اظهار داشت: ‪ ۹۳‬درصد پسران و ‪۹۲‬ درصد از دختران شركت‌كننده در اين رقابت علمي ازاستان يزد مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وي ميانگين اين شاخص در كشور را ‪ ۶7‬درصد عنوان كرد و گفت: سمنان با ‪۱۸‬ درصد اختلاف، پس از استان يزد قرار دارد.

اكبر نژاد، تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته در استان را حدود ‪ ۱۷‬هزار نفر اعلام و اضافه كرد:نسبت پسران مجاز به انتخاب رشته در مقايسه با دختران در اين استان بيشتر است در حالي كه اين نسبت در تمام كشور بالعكس بوده است.

به‌گفته وي،امسال ‪ ۲۸‬نفر از دانش‌آموزان مدارس عادي در سطح استان رتبه دو رقمي به دست آوردند كه در نوع خود جالب توجه است.

در پايان اين مراسم، از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال در حوزه آموزش و پرورش استان يزد تقدير شد.

يزد فردا