زمان : 23 Mordad 1386 - 00:28
شناسه : 7055
بازدید : 2142
پیگیری پروژه های داخل بافت و هماهنگی بین دستگاههای اجرایی بافت تاریخی یزد پیگیری پروژه های داخل بافت و هماهنگی بین دستگاههای اجرایی بافت تاریخی یزد

يزدفردا "به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد : جلسه کمیته اجرایی بافت تاریخی یزد تشکیل شد.
هدف از برگزاری این جلسه پیگیری پروژه های داخل بافت و هماهنگی بین دستگاههای اجرایی بافت تاریخی یزد اعلام شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این جلسه با اشاره به بافت وسیع و منحصر به فرد استان یزد گفت: حفاظت و نگهداری از بافت تاریخی و جاذبه های تاریخی آن در جذب گردشگر به استان نقش موثری دارد.

مهندس سیفی با اشاره به محلات قدیمی فهادان، کوچه بیوک، خرمشاه، سرجمع، میرقطب و شش بادگیری یزد گفت: با همکاری شهرداری یزد عملیات اجرایی در محله یعقوبی شروع می شود.

وی در ادامه بر توجه به بافت تاریخی و احیاء آن ، مرمت و ساماندهی بازارچه های قدیمی یزد تاکید کرد و تصریح نمود: بافت خشتی یزد آمیزه ای است از سبک معماری سنتی معماران یزدی که با سخت کوشی و علاقه آنان عجین شده است .

مهندس سیفی در پایان از بافت تاریخی به عنوان جایگاه تجلی خلاقیت و مهارت هنرمندان یاد کرد و افزود: باید برای رونق و شکوفایی صنعت گردشگری نگاه عمیق به این مواریث گرانبهای فرهنگی داشته باشیم.

گفتنی است: در بافت تاریخی یزد آثار مربوط به دوران سلجوقی تا پهلوی دیده می شود و این بافت به شماره ثبتی 15000 و در تاریخ 16/12/84 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

يزدفردا