زمان : 22 Mordad 1386 - 00:34
شناسه : 7035
بازدید : 939
کانون مداحان استان یزد تشکیل می شود کانون مداحان استان یزد تشکیل می شود

کانون مداحان استان یزد تشکیل می شود
یزدفردا  - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: انتخابات کانون مداحان استان یزد با هدف ساماندهی و سازماندهی مداحان، اواخر مرداد ماه جاری برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار مهر در یزد، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در جلسه توجیهی مسئولان کانون های مداحان اظهار داشت: معرفت و بصیرت مهمترین عوامل حرکت در جامعه مداحان است و انتخابات کانون مداحان بر اساس این معیارها صورت می گیرد.

حجت الاسلام علی دهقانی اشکذری خاطرنشان کرد: با مطالعه دقیق تاریخ اسلام و نیز تغذیه فکری این قشر برنامه ریزی هایی بهتری برای اجرای مراسم اعیاد و وفیات طراحی خواهد شد.

کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این مراسم افزود: شاعران و مداحان اهل بیت (ع) همواره در زمان معصومین (ع) در جایگاه خاص قرار داشته و مورد توجه ائمه اطهار (ع) بوده اند و این قشر در بسیاری از مقاطع باعث ترویج و پیشرفت اسلام هستند و نقش آنان در پیروزی انقلاب اسلامی و سال های دفاع مقدس به خوبی آشکار است.

حجت الاسلام حسین زارع ارنانی در ادامه به شرح اهداف، وظایف و اختیارات و شرایط عضویت در کانون مداحان پرداخت و افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، سازمان تبلیغات اسلامی اساسنامه ای را جهت سازماندهی امور مداحان تدوین کرده است.

وی هدف از تشکیل کانون مداحان را فراهم کردن زمینه ایجاد انسجام و وحدت، هماهنگی فکری و علمی در بین مداحان اهل بیت (ع) و به کارگیری همه توان و تجارب در طراحی و برنامه ریزی مناسب برای رسیدن به اهداف عالیه اسلام عنوان کرد و بیان داشت: از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد تاکنون برای 400 نفر از مداحان پرونده تشکیل شده و برای 250 نفر نیز کد شناسایی صادر شده است.

کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همچنین از برگزاری انتخابات مداحان شهرستان یزد در تاریخ 24 مردادماه سال جاری خبر داد و از کلیه مداحان خواست برای تشکیل پرونده و دریافت کد شناسایی اقدام کنند.

يزدفردا