زمان : 17 Mordad 1386 - 15:42
شناسه : 7010
بازدید : 1948
آيا مي دانيد ؟؟؟ شيلنگهــــــــاي رابط گاز كه در منازل.......... آيا مي دانيد ؟؟؟ شيلنگهــــــــاي رابط گاز كه در منازل..........

گروه اطلاع رساني يزدفردا به نقل از آتش نشاني يزد "آيا مي دانيد ؟؟؟ شيلنگهــــــــاي رابط گاز كه در منازل استفاده زيادي دارد و گاز را به اجاق گاز ، ابگرمكن و بخاريهاي گاز سوز ميــرساند.

به علت حالت خاصيت خوردگي كه گـــاز مايع و گازشهري دارد ، عمر كوتاهي دارند و به نفع شماست كه مدتی يكبار آنها را عوض كنيد بديهي است كوتاهي در اين امر مي تواند عواقب بسيار وخيمي را به همراه داشتـــه باشد ، عواقبي كه اكثراً غيرقابل جبران است .

شايد يكي از دلايلي كه عامه مردم نكات ايمني و رعايت آن را كـــــم اهميت جلوه ميدهند اين باشد كه اين توصيه ها بسيار ‌ساده وپيش پا افتاده هستند و به علت همين سادگي ،مردم زياد به آن اهميت نمي دهند.

 در حالي كه رعايت نكات ايمني اگر چه ساده است ، مي تواند جان ومال ما را در برابر حوادث بيمه نمايد .اكنون كه در حال مطالعه اين مطلب هستيد، با روزنامه از جا بلند شويد و با ما به آشپزخانه تان بياييد ، ابتدا به سراغ شيلنگ رابط اجاق گازتان ميرويم ، انگشت اشاره دست را زير و وسط شيلنگ گاز بگذاريد ، باانگشت اشاره از دو سمت ، شيلنگ را از داخل و به سمت كف دستتان نزديك كنيد ، كمـي به آن فشار وارد كنيد ،به ناحيه اي كه شيلنگ تا خورده نگاه كنيد ، صداي زنگ خطر را مي شنويد ؟ شيارهاي عميقــي كه به تعداد زياد در شيلنگ ايجاد شده ، ميتواند حتــي در حالت عادي نيز نشت گاز را به همراه داشته باشد . حالا بسراغ شيلنگهاي رابط ديگر در منزلتان مي رويم ، رابط آبگرمكن و بخاريهاي گاز سوزتان را نيز بازديد مي كنيم .

بقيه هم وضع بهتري ندارند . براي تعويض آنها ، وقت را هدر ندهيد ، همين امروز اقدام كنيد ، بعد از تعــــويض شيلنگ فرسوده به دوطرف آن هم يك جفت ‌بســـــت بزنيد

يزدفردا