زمان : 16 Mordad 1386 - 17:23
شناسه : 6997
بازدید : 2059
مدير كل ارشاد استان يزد خبر داد : ايجاد خانه خبرنگاران و دانشكده خبر در استان يزد مدير كل ارشاد استان يزد خبر داد : ايجاد خانه خبرنگاران و دانشكده خبر در استان يزد

مدير كل ارشاد استان يزد خبر داد : ايجاد خانه خبرنگاران و دانشكده خبر در استان يزد

يزدفردا :مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد با اشاره به اينكه روز خبرنگار روز بزرگي است اظهار داشت : روز خبر نگار روزي است كه اهل قلم و بيان بايد افتخار كنند كه در خدمت بشريت هستند و براي پيشرفت انسان ها گام بر مي دارند.
به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد ، حجت الاسلام و المسلمين احمد عجمين در آستانه روز خبرنگار گفت : روز خبرنگار روز انسانهايي است كه در كمال آزادگي تا پاي جان مي كوشند و رسالت انبياء را در رساندن نداي حق و حقيقت عملي مي سازند و جامعه را از گزند غفلت نگاه مي دارند.
وي افزود : روز خبرنگار روز بندگان صالح خدا است كه جام شهدات را نوشيدند و فرياد صلحشان بيداري سبز را به ارمغان آورد.
اين مقام مسئول ادامه داد : جامعه مطوبعات بايد خود را از اسارت سياست بازان رهايي بخشد و خويش را وقف عموم مردم نمايد.
حجت الاسلام عجمين با اشاره به اينكه صاحبان قلم نبايد در مسيري حركت نمايند كه آب به آسياب دشمن ريخته و دشمنان اسلام را شاد نمايند تصريح كرد : مطبوعات استان مطبوعاتي هستند كه خير خواهانه دنبال منافع ملي و احقاق حقوق شهروندان و رشد تعالي جامعه هستند.
وي تأكيد كرد : مردم هوشيار اين خطه از ايران اسلامي بسيار دقيق و عميق فعاليت خادمان خود را در نظر دارند و اگر خداي نخواسته در قلم و قدم اشتباهي جدي مشاهده كنند ممكن است كه به سادگي از كنار آن عبور نكنند.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد معتقد است : پايمال كردن خون شهيدان از جانب هر كس باشد پذيرفتني نيست و بايد قاطعانه به آن برخورد شود.
وي گفت : حمايت از تشكل قانوني خانه مطوبعات وظيفه مسئولين و به ويژه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مي باشد كه البته اين اداره كل تلاش خود را در حد توان مبذول داشته است.
حجت الاسلام عجمين اظهار اميدواري كرد كه خانه مطبوعات با ارائه برنامه جامعه در جذب بودجه هاي لازم اقدام اساسي صورت دهد.
وي گفت : بي شك تعداد اندك نشريات استاني نشان خوبي براي جامعه فرهنگي استان نخواهد بود و متأسفانه همين تعداد نيز از تيراژ بالايي برخوردار نيستند.
وي افزود : آسيب شناسي و تحليل واقعي عدم استقبال تمام مردم از مطبوعات استاني بايد مورد توجه مسئولين و صاحبان جرايد قرار گيرد.
اين مقام مسئول گفت : خبرنگاران منحصر به مطبوعات نيستند و تجليل از آنها صرفاً از سوي خانه مطبوعات امر مطلوبي نخواهد بود بلكه بايد تشكلي براي خبرنگاران در همه حوزه ها از خبرگزاري ها تا صدا و سيما و حتي خبرنگارن مستقل ايجاد شود تا از همه خبرنگارن به صورت كامل تقدير كرد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد اظهار داشت : توزيع كارت خبرنگاران از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد با هماهنگي وزارت متبوع بايد انجام شود كه در اين راستا ارتباط و آمادگي خود را جهت ارائه طرحي جامع براي ايجاد خانه خبرنگاران ، دانشكده خبر با همكاري سازمان صدا و سيما و خبرگزاري جمهوري اسلامي و ساير عزيزان اعلام مي داردم.
حجت الاسلام عجمين در پايان اظهار اميدواري كرد : در سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي اقدامات موثري در حوزه رسانه هاي گروهي انجام پذيرد.

يزدفردا