زمان : 23 Ordibehesht 1392 - 18:46
شناسه : 69184
بازدید : 10647
نشست مشترک اساتید گروه مهندسی مکانیک با دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یزد نشست مشترک اساتید گروه مهندسی مکانیک با دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یزد نشست صمیمانه بین اساتید رشته مهندسی مکانیک و مکاترونیک و دانشجویان این رشته در سالن کنفرانس ریاست واحد یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگارآنا: در ابتدای این مراسم دکتر عباس علومی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی مکانیک ضمن خیرمقدم گزارشی از فعالیت، برنامه ها و عملکرد این گروه را ارا ئه داد.

وی افزود: رشته مهندسی مکانیک یک رشته مادر و کاربردی در صنعت می باشد تمام صنایع ، نیروگاه ها و کارخانجات موجود نیاز به این رشته را دارند و این رشته مهندسی باید باشد تا صنعت پویا شود و در واقع اگر نگاه کنیم علم و کاربرد مکانیک در همه جا موجود است.

نامبرده از تشکیل سه تیم تحقیقاتی در گروه مکانیک و بین رشته ای با کمک دانشگاه خبر داد و گفت: هم اکنون رشته مهندسی مکانیک ترم چهارم آن است که در دانشگاه مشغول فعالیت می باشد و در کنار رشته کارشناسی و ارشد مکاترونیک رشته کارشناسی ارشد تبدیل انرژی در دست اقدام و مصوب شدن است که قطعاً با توجه به پتانسیل هیات علمی این گروه شروع خواهد شد.

دکتر علومی ادامه داد: مهندسی مکانیک قبلاً در مقطع کارشناسی ،گرایش دار بود ولی هم اکنون جامعیت پیدا کرده است و علاقه افراد به انتخاب رشته های این مجموعه بیشتر شده بطوریکه در صنایع مختلف ، کارخانجات و نیروگاه ها جای بسیاری برای فعالیت و توسعه دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: در کنار آموزش باید کارهای پژوهشی هم داشته باشیم و قسمت فعالیت پژوهشی در قالب انجمن های علمی از جمله بازدیدهای علمی ، ارتباط صنعت با دانشگاه بویژه با دانشجویان را پوشش دهیم.

دکترعلومی در پایان در رابطه با انواع و اقسام انرژی های نو و کاربرد آنها در جامعه، مبدل های حرارتی ، صنعت خودرو ، فرآیندهای ساخت و تولید، بحث رباتها و رباتیک ، آشنایی با نرم افزارهای مکانیکی و شبیه سازی نیروهای وارده بر قطعات توزیع فشار و... مطالبی را بیان نمود.

در ادامه دکتر میرجلیلی از اساتید گروه مهندسی مکانیک در سخنرانی کوتاه خود گفت: رشته مهندسی مکانیک از پرطرفدارترین رشته های فنی مهندسی است و اکثر رتبه های برتر کنکور این رشته را بعنوان قبولی خودشان انتخاب می کنند و جولانگاه خوبی برای بروز استعدادها و خلاقیت های دانشجویان بوده و بازار کار خوبی دارد ، همچنین در صنعت امروز در واقع ماشین وجود دارد و در کنار ماشین وجود یک مهندس مکانیک الزامی است.

در ادامه محمدی مسئول انجمن علمی دانشجویان گروه مکانیک گزارشی از فعالیت و برنامه های  این انجمن  را ارائه داد.

لازم به ذکر است در پایان دانشجویان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح و اساتید به آنها پاسخ دادند.