زمان : 09 Mordad 1386 - 01:14
شناسه : 6863
بازدید : 636
عدم اقدام به موقع اورژانس 115 رباط پشت بادام در امداد رساني منجر به مرگ دو نفر از مصدومين سانحه برخورد يك اتومبيل با شتر شد. عدم اقدام به موقع اورژانس 115 رباط پشت بادام در امداد رساني منجر به مرگ دو نفر از مصدومين سانحه برخورد يك اتومبيل با شتر شد.

عدم اقدام به موقع اورژانس 115 رباط پشت بادام در امداد رساني منجر به مرگ دو نفر از مصدومين سانحه برخورد يك اتومبيل با شتر شد.

رضا محمديان بخشدار بخش دستگردان شهرستان طبس و از شاهدان اين حادثه در گفت‌وگو با (ايسنا) تصريح كرد : در مسير بازگشت از ماموريت يزد به طبس در فاصله حدود 20 كيلومتري رباط پشت بادام به طرف مسجد شكر به اتفاق همكاران "مهدي اخوان مهدوي" بخشدار بخش مركزي طبس و "احمد طالبيان مقدم" مسئول سياسي انتظامي فرمانداري طبس مشاهده نموديم كه سواري پرايد با شتر برخورد كرده و سرنشينان آن به شدت دچار آسيب شده‌اند.

وي ادامه داد: اينجانب بلافاصله (ساعت 20:16 ) با دكتر خدايي رئيس شبكه بهداشت و درمان شبكه بهداشت و درمان شهرستان طبس تلفني تماس گرفتم و درخواست اعزام آمبولانس نمودم ( لازم به ذكر است كه يكي ديگر از حاضرين در صحنه نيز با اورژانس 115 تماس گرفته بود) كه ايشان بعد از چند دقيقه تماس گرفتند كه چون رباط پشت بادام به محل نزديك‌تر است با اورژانس 115 آنجا هماهنگ نموده‌ام كه در خصوص اعزام آمبولانس اقدام نمايند.

بخشدار دستگردان طبس اضافه كرد: اما آمبولانس در حالي كه تنها 20 كيلومتر با آنجا فاصله داشت، پس از 36 دقيقه يعني ساعت 20:52 به محل حادثه رسيد و تا زمان رسيدن آمبولانس دو تن از مصدومين فوت نمودند و مصدوم سوم كه حالش وخيم بود به همراه طفل شيرخوارش كه سالم بود، با آمبولانس اعزام شدند.

وي ياد آور شد: بنا به اظهارات دو تن از افسران پليس علت تاخير در آمدن آمبولانس نبودن راننده آن بوده است.

محمديان همچنين متذكر شد: افسران پليس از كمبود بنزين در سرويس‌دهي مطلوب نيز اظهار نگراني داشتند.

بخشدار دستگردان در پايان خاطرنشان كرد: متاسفانه از اين قبيل اتفاقات به كرات در اين مسير رخ مي‌دهد كه از آن جمله مي‌توان فوت شهردار عشق آباد در همين حوالي بر اثر برخورد اتومبيلش با شتر اشاره كرد، و اين در حاليست كه براي جلوگيري از بروز چنين اتفاقاتي مي‌توان در طول مسير و با اولويت نقاط حادثه خيز با اخذ اعتبار از منابع ملي، اقدام به نصب گارد ريل نمود. همچنين بايد اورژانس جاده اي در مناطق مسجد شكر و معدن مزينان ايجاد شود و ساربانان نيز به عنوان مهمترين عاملين اينگونه حوادث، آموزش و توجيه شوند .

يزدفردا