زمان : 09 Mordad 1386 - 01:11
شناسه : 6860
بازدید : 739
اولين پايگاه سلامت اجتماعي شهرستان اردكان راه اندازي شد اولين پايگاه سلامت اجتماعي شهرستان اردكان راه اندازي شد


مدير كل سازمان بهزيستي استان يزد در مراسم افتتاح اين پايگاه در اردكان، شروع به كار پايگاههاي سلامت در اين شهرستان را به فال نيك گرفته و راه اندازي اينچنين پايگاههايي را در تمامي محلات پر جمعيت شهرستان الزامي دانست.

يزدفردا "دكتر رحيمي نسب در ادامه گفت: اين پايگاه با ارائه مشاوره حضوري به خانواده‌هاي عضو مي‌تواند بخشي فعال و بالفعل در ارتقاء جايگاه خانواده و ايجاد سلامت رواني محيط اجتماع ايفا كند.

وي افزود:براي نيل به اين مقصود هر پايگاه بايد برنامه‌هاي اجرايي ساليانه را به صورت مدون تهيه و طبق برنامه ريزي فعاليت كند كه اين برنامه ريزي‌ها بايستي بر مبناي ديدگاه خانواده‌ها و نيازهاي اساسي اجتماع محلي صورت گردد.

رئيس اداره بهزيستي اردكان نيز اظهار داشت:‌پايگاه سلامت اجتماعي در ادامه فعاليت 3 گروه همياران تحت عناوين مهرورزان، مددياران و پيوند راه اندازي شده و در حال حاضر به صورت محلي با ارائه خدمات مشاوره‌اي مشغول به فعاليت است.

دكتر علي شاكر در گفتگو با خبرنگار اجتماعي ايسنا - منطقه يزد، پايگاههاي سلامت اجتماعي را عبارت از معاونت پيشگيري در مقياس كوچك به صورت يك تشكل در قالب يك پايگاه است كه به ارائه خدمات مي‌پردازد

وي در ادامه خاطر نشان كرد: اين مركز از مهرماه 85 مجوز تاسيس را گرفته است و در اين چند ماه فاليتهايي را در راستاي پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي و فعاليتهاي فرهنگي انجام داده است كه در حال حاضر رسما كار خود را آغاز كرده است.

رييس اداره بهزيستي شهرستان اردكان در پايان بيان داشت: ‌در حال حاضر در سطح استان 12 پايگاه اجتماعي فعال وجود دارد كه به صورت محله‌اي بحث‌هاي پيشگيري از معلوليتها و آسيبهاي اجتماعي به ويژه اعتبار و انحرافات جوانان و خدمات مشاوره‌اي را دنبال مي‌كنند .

يزدفردا