زمان : 04 Mordad 1386 - 16:21
شناسه : 6818
بازدید : 2635
 انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد يزد نامه سرگشاده اي خطاب به اقاي خاتمي صادر نمودند انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد يزد نامه سرگشاده اي خطاب به اقاي خاتمي صادر نمودند

به گزارش يزدفردا :به هنگام سفر سيد محمد خاتمي به استان يزد انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد يزد نامه سرگشاده اي خطاب به اقاي خاتمي صادر نمودند

به گزارش يزدفردا  در ابتداي اين نامه آمده است "بيش از 10 سال از 2 خرداد 76 و آن حماسه حضور مي‌گذرد . ملت ايران طي 2 دوره 4 ساله، حضور شما را در كرسي رياست جمهوري ايران ديده‌اند . عملكرد 8 ساله دولت اصلاحات شما در جلوي چشم همگان است و حافظه تاريخي اين ملت هرگز آن را از ياد نخواهد برد. بسياري موافق بودند و بسياري نيز با دلايلي كه بيشتر از سر درد دين داشتن بود انتقادات شديدي مي‌كردند. شما و دوستانتان نيز مرتب از آزادي بيان و فضاي باز سياسي دم مي‌زديد اما بر كسي پوشيده نيست كه چگونه با منتقدان برخورد مي‌شد. عده‌اي را متحجر مي‌خواندند و آنها را متهم به تفكرات ارتجاعي مي‌كردند و عده‌اي را نيز مخالف اصلاحات و چماق به دست مي‌ناميدند و البته قلم به دستان مزدور در بسياري از نشريات زنجيره‌اي نيز با هجمه فراوان فرصت فكر كردن صحيح را به كسي نمي‌دادند و چنان افراد را تخريب كردند كه حتي اسم آوردن از بعضي از منتقدان آن روز نيز كاري سخت بود و البته هنوز نيز مي‌باشد. ما دانشجويان نيز كه امروزه نگاهي دوباره به عملكرد آن دوران شما و دوستانتان مي‌اندازيم و مواضعتان را نيز پس از 8 سال حاكميت مي‌بينيم بسياري از سئوالات از ذهنمان مي‌گذرد كه شايد امروزه كه 2 سال از آن روزگاران مي‌گذرد بهتر بتوان آنها را عنوان كرد و شما نيز راحت‌تر و البته با فراقت‌ بال بيشتري بتوانيد به آنها پاسخ بگوئيد

در ادامه  نامه انجمن اسلامي  دانشجويان آمده است "خوشحاليم تا فرصتي دست داد تا بتوانيم مختصري از بعضي سئوالاتمان را مطرح كنيم و اميد داريم تا حضرتعالي به آن بدون هيچ پيش داوري پاسخ گوئيد و سئوالاتمان به سرنوشت بسياري ديگر از سئوال كنندگان دچار نشود و بي‌پاسخ نماند.

بر اساس گزارش يزدفردا انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي سئوال اول خود را اينگونه مطرح نمودند :جناب آقاي خاتمي تاريخ به ياد دارد كه شما هنگام مسئوليتان در روزنامه كيهان و همزمان با درخواست افزايش اختيارات رياست جمهوري كه توسط بني صدر خائن ارائه شده بود چگونه به مخالفت پرداختيد و دل دلدادگان به انقلاب و امام را شاد نموديد اما آنچه تعجب برانگيز است پيوستن شما به صف موافقان آن در زمان رياست جمهوريتان بود كه چگونه درخواست تصويب چنين لايحه‌اي را از مجلس ششم داشتيد. به راستي چه چيزي باعث اين تغيير موضع گرديد. آيا از مواضع اصولي قبلي‌اتان پشيمانيد يا اينكه فشارهاي حزبي و منافع جناحي، شما را وادار به چنين كاري نمود؟

اين گزارش مي افزايد سئوال دوم دانشجويان يزدي اينگونه مطرح شده است "جناب آقاي خاتمي شعاري كه دولت شما با آن بر سر كار آمد شعار اصلاحات بود تا جايي كه به دولت اصلاحات معروف گشتيد. اما برخلاف خواست مقام معظم رهبري هيچ گاه تعريفي شفاف و صريح از اصلاحات ارائه نداديد تا اينكه ايشان از «مبارزه با فقر ، فساد و تبعيض» به عنوان يكي از مهمترين شاخصه‌‌هاي اصلاحات نام بردند. شاهد بوديم كه چگونه دشمنان داخلي و مزدوران قلم به دست از اين كوتاهي شما نهايت سوء استفاده را كردند و سعي در پياده كردن اصلاحات آمريكايي نمودند. چه سخنراني‌ها كه ننمودند و چه توهين‌ها كه به مباني اصلي انقلاب اسلامي نكردند و چه تيشه‌ها كه به ريشه‌ انقلاب و نظام نزدند . آقاي خاتمي مسئوليت اين امور با كيست و چه كساني بايد جوابگو باشند؟ آيا لازم نمي‌دانيد تا امروزه كه ديگر در آن فضا نيستيم تعريفي جامع از اصلاحات مورد نظرتان را ارائه كنيد ؟ مبادا منظور شما نيز همان چيزهايي بوده باشد كه در مجلس ششم و مطبوعات و تريبون‌هاي آن دوران عنوان مي‌شد؟

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد ضمن ياد اوري فضاي ان دوران سئوال سوم خود را اينگونه مطرح نمودند :فضاي فرهنگي جامعه در قبل از سال 76 را همه به ياد دارند. مدعي اين نيستيم كه تمامي موازين اخلاقي و اجتماعي در آن دوران رعايت مي‌شد اما مي‌توان ادعا كرد كه جامعه آن روز بسياري از اصول عقيدتي و اخلاقي را رعايت مي‌كرد و بسياري از حرمتها را نگه مي‌داشت. با آمدن دولت اصلاحات و شعارهاي زيبايي همچون آزادي و فضاي باز سياسي شاهد بوديم كه چگونه به بسياري از مقدسات توهين شد. مشاور شما عاشورا را انتقام گيري‌اي به حق خواند ، برادرتان حكم استيضاح امام زمان را صادر كرد. به بهانه حضور زنان در اجتماع حجاب برتر نفي گرديد تا جائيكه خود شما فرموديد: «اگر اين حجاب و پوشش مانع حضور زن و بروز شخصيت شود قطعاً مضر است ... مشكل اين نيست كه زنان چگونه لباس بپوشند مشكل اين است كه بتوانند در عرصه‌هاي مختلف حضور داشته باشند.» همبستگي 16/8/76 .
آقاي خاتمي : «الناس علي دين ملوكهم». حضرتعالي ، مسئولين فرهنگي‌تان و بالاخص وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در طي آن چند سال چه كردند كه جامعه ما به چنين روزي دچار شد؟ يادمان نرفته كه در استيضاح وزير ارشادتان فرموديد : «انديشه او انديشه من است» در حاليكه رهبر انقلاب به صراحت از عملكرد وي انتقاد كرد و بسياري از آنها را ضد فرهنگي دانست. براي اين اعمال چه پاسخي داريد؟

در ادامه نامه سئوال چهارم انجمن اسلامي دانشجويان يزد با ياد اوري حوادث 18 تيرماه اين چنين مطرح گرديد :جناب آقاي خاتمي، ما دانشجويان حوادث تلخ 18 تير 78 را هرگز فراموش نخواهيم كرد آنگاه كه به تحريك رسانه‌هاي بيگانه و تريبون‌هاي ضد انقلاب داخلي و البته همراهي بعضي از مسئولين وقت در دولت شما، چنان غائله‌اي در كشور به پا شد كه اگر نمي‌بود تدبير به موقع مقام معظم رهبري معلوم نبود سرانجام آن به كجا مي‌انجاميد. البته ما تمام آن كساني را كه مي‌خواستند اين جريان را به پاي دانشجو تمام كرده و دانشجويان را در مقابل نظام به تصوير بكشند به خوبي مي‌شناسيم . اما سئوال اينجاست كه چرا در آن برهه زماني هيچ برخورد جدي‌‌اي با عوامل ايجاد اين آشوب از طرف حضرتعالي صورت نپذيرفت؟

سئوال پنجم در مورد مذاكرات با امريكا و خلع سلاح حزب الله مطرح شده و سئوال شده :جناب آقاي خاتمي، چند ماه پيش بعضي از نشريات نامه‌اي را فاش كردند كه از سوي وزارت امور خارجه شما براي دولت امريكا و شخص بوش نوشته شده بود و گفته مي‌شود در آن صحبت از توافقاتي براي خلع سلاح حزب ا... لبنان بوده است. آيا اين نامه صحت دارد و اگر دارد آيا شما بعنوان رئيس دولت جمهوري اسلامي ايران از آن مطلع بوده‌ايد و اگر چنين نيست چرا تا به حال آن را تكذيب نكرده‌ايد؟

در قسمتي از اين نامه سرگشاده ضمن ياد اوري مطالب مطرح شده در مورد سفر ايتاليا اين چنين آمده است  :ـ جناب آقاي خاتمي ، مردم حضرتعالي را در لباس روحانيت مي‌بينند و از يك روحاني انتظار دارند كه جلوي انحرافات ديني را بگيرد و مدافع ارزشهاي اسلامي باشد ولي متأسفانه شاهد اعمالي از حضرتعالي هستند كه نه تنها برازنده يك روحاني نيست بلكه از يك فرد مسلمان عامي هم انتظار نمي‌رود. چگونه دست دادن شما را با زنان نامحرم و عكس گرفتن شما را با آنها باور كنيم؟ آيا اين گناهي نابخشودني نيست؟ آن هم از كسي كه 8 سال رئيس جمهور يك كشور اسلامي مي‌باشد. مردم چه تصوري مي‌كنند؟ آيا فكر نمي‌كنيد تكذيب اصل ماجرا توسط حضرتعالي و دوستان نزديكتان توهيني آشكار به افكار عمومي ملت مي‌باشد؟ به شما پيشنهاد مي كنيم كه به عنوان يك روحاني از يك خانواده اصيل، ارتباط خود را با حوزه‌هاي علميه قوي‌تر نمائيد

به گزارش يزدفردا در پايان نامه سرگشاده انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي آمده است :جناب آقاي خاتمي ، به نظر ما اصلاح طلبان تندرويي كه اصلاحات را بي سر مي‌دانستند و قصد پياده كردن شما از قطار اصلاحات را داشتند، شعار نافرماني مدني سردادند و شعار فتح سنگر به سنگر و فشار از پائين و چانه زني از بالا را عملياتي ساختند، همانها كه بيشترين توهين را به مقدسات مردم انجام مي‌دادند امروز در پي آنند كه بار ديگر از شما سوء استفاده كرده و تحت نام شما به مقاصد پليد خود برسند.
آقاي خاتمي بدانيد كه آنها نه خيرخواه شمايند و نه خيرخواه مردم و نظام بلكه فقط به دنبال جايگاههاي از دست رفته خود مي‌باشد. تجربه بهترين راهنماي هر انساني است. نگاهي مدقانه به آن 8 سال مي‌تواند بهترين ياور شما در زندگي سياسي آينده‌تان باشد.

يزدفردا

گزارش تصويري و حواشي سفر سيد محمد خاتمي به يزد(اختصاصي يزدفردا ) اصلاحي
به گزارش خبر نگار يزدفردا :مراسم با قرائت شعر كه در تعريف و تمجيد خاتمي بود شروع شد و بعداً تلاوت آياتي چند از كلام‌الله قرآن مجيد بود


سيد محمد خاتمي امشب در جمع مردم يزد گفت: بايد به مردم محبت كنيم نه كه امنيت انان را به هم بزنيم و بر هم زدن امنيت مردم در مكتب اسلام و ديني ما جائي ندارد
خاتمي در ادامه افزود : به زور نمي‌شود به مردم دستور داد بلكه بايد با آگاهي‌بخشي در مسير درست حركت كنيم