زمان : 31 Farvardin 1392 - 14:13
شناسه : 67960
بازدید : 2421
رشته سواركاري مورد توجه مسئولان قرار گيرد رشته سواركاري مورد توجه مسئولان قرار گيرد رئيس فدراسيون سواركاري كشور گفت: مي توان با حمايت مسئولان و نگاه ويژه به ورزش سواركاري آن را در سطح ملي گسترش داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان يزد ، محمود حيدري در مجمع انتخاباتي هيئت سواركاري استان يزد گفت : می‌توان با یک نگاه ملی به ورزش سوارکاری که به عنوان یکورزش بومی، مذهبی، اعتقادی از آن یاد می‌شود، آن را بسط و گسترش داد.

وي افزود : با توسعه ، گسترش و توجه بیشتر به ورزش سوارکاری می‌توان اشتغال‌زایی خوبی نیز در این زمینه بهوجود آورد.

رئيس فدراسيون سواركاري كشورمان بازسازي و بهساز ي و توسعه مجموعه هاي سواركاي، حل مشكل حمل و نقل بين المللي اسب، توجه رسانه ها بويژه صدا و سيما به ورزش سواركاري، توجه جدي مسئولان ارشد كشور در برنامه هاي كلان به اين حوزه، توجه جدي به اسبهاي اصيل ايراني و حمايت همه جانبه از توليد كنندگان و پرورش دهندگان و هدفمند كردن واردات اسب و فراهم كردن زمينه هاي صادرات را از مطالبات و نيازهاي فوري و اولويت دار جامعه سواركاري كشور و دست اندركاران اسب و اسبداري برشمرد .

حيدري،  هيئت سواركاري استان يزد را يكي از هيئت هاي برتر در كشور عنوان و اظهار داشت : استان يزد در پرورش اسب ، برگزاري مسابقات كورس بهاره و پاييزه ، برگزاري مسابقات زيبايي و مسابقات قهرماني استان عملكرد قابل قبولي را از خود بر جاي گذاشته و جزء هيئت هاي برتر قرار دارد.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد : با توجه به صنعت سواركاري شاهد گسترش و پيشرفت اين رشته پرنشاط و پرتحرك در كشور باشيم.

لازم به ذكر است در پايان اين مجمع انتخاباتي احمد زارع پور اشكذري با كسب 15 راي به عنوان سكاندار هيئت سواركاري استان يزد انتخاب شد.