زمان : 02 Mordad 1386 - 17:47
شناسه : 6794
بازدید : 769
طرح اشتغال معلولين در منزل ، براي نخستين بار در كشور در يزد آغاز شد طرح اشتغال معلولين در منزل ، براي نخستين بار در كشور در يزد آغاز شد

طرح اشتغال معلولين در منزل ، براي نخستين بار در كشور در يزد آغاز شد

يزدفردا "مدير كل سازمان بهزيستي استان يزد گفت: طرح اشتغال در منزل معلولين تحت پوشش اين سازمان در قالب " دوركاري" براي نخستين بار در كشور در يزد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومي اين سازمان محمدحسين رحيمي نسب افزود: در اجراي اين طرح ، سفارش كار از شركت‌هاي خصوصي اخذ و براي انجام آن به معلولين واگذار مي‌شود.

وي اضافه كرد: سازمان بهزيستي هزينه‌هاي سخت افزاري و نرم‌افزاري، آموزشي و تهيه لوازم اداري براي اشتغال معلولين در منزل را تامين مي‌كند.

رحيمي نسب، با بيان اينكه در طرح ياد شده معلولين مي‌توانند در منزل كار شركت‌ها را انجام دهند، اظهار داشت: حقوق و مزاياي اين دسته از معلولين طبق قانون كار محاسبه خواهد شد.

مديركل بهزيستي‌استان يزد افزود: حضور فيزيكي در محل كار در اينگونه شغل نقش اصلي ندارد و مهارتهاي فكري و تجربيات فردي معلول مد نظر است.

رحيمي نسب همچنين گفت: در اين طرح فاصله مكاني در اشتغال نيز مطرح نيست و همه‌افرادمشغول به كار مي‌توانند به‌صورت مجازي با هم ارتباط داشته باشند.

مديركل سازمان بهزيستي استان يزد بيان كرد:علاوه بر معلولين استان يزد، معلولين ساير استانها هم مي‌توانند در اين طرح شركت كنند.

به‌گفته رحيمي‌نسب، هم‌اكنون ‪ ۱۰‬نفر از معلولين جسمي و حركتي استان يزد كه محدوديت رفت و آمد دارند، در منازل خود مشغول به اجراي كار در قالب اين طرح هستند.

‪ ۱۴‬هزار نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزيستي استان يزد هستند .

يزدفردا