زمان : 27 Farvardin 1392 - 07:56
شناسه : 67777
بازدید : 2899
شصت و يكمين زورخانه استان يزد به بهره برداري خواهد رسيد شصت و يكمين زورخانه استان يزد به بهره برداري خواهد رسيد رييس هيات كشتي پهلواني، ورزش باستاني و زورخانه‌اي استان يزد از افتتاح شصت و يكمين زورخانه استان در شهر يزد خبر داد.

محمدحسين ارزانش در گفت‌وگوي اختصاصي با سايت اداره كل ورزش و جوانان استان يزد تصريح كرد: شصت و يكمين زورخانه‌ي استان همزمان با اردوي تم ملي در يزد و با حضور استاندار و مسئولان فدراسيون و با ورزش نمودن تيم ملي در زورخانه مذكور، در روز پنجشنبه 29 فروردين‌ماه افتتاح و به بهره برداري ميرسد.

وي افزود: زورخانه‌ي خلف خان علي" 25‌مين زورخانه‌ شهرستان يزد و 61‌مين زورخانه‌ي استان است كه به همت خير محترم حاج عباس شريف‌فرد با سرمايه‌گذاري بالغ بر 200 ميليون تومان از طريق تغيير كاربري يك آب‌انبار قديمي مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.

رئيس هيئت كشتي پهلواني ورزش باستاني و زورخانه اي استان يزد ادامه داد : از سوي هيئت استان اين زورخانه بالغ بر هشت ميليون تومان تجهيز شده است.

ارزانش با اشاره به فعاليت سه هزار و 700 باستاني‌كار رتبه‌بندي شده و سازمان يافته‌ي در 60 روزخانه‌ي فعال استان يزد اظهار داشت : همچنين 140 مرشد در زورخانه‌هاي استان مشغول فعاليت هستند كه از اين تعداد 23 مرشد واجد شرايط استان تحت پوشش بيمه قرار گرفتند.

رئيس هيئت كشتي پهلواني ، ورزش باستاني و زورخانه اي استان يزد با اشاره به دعوت از شش ورزشكار استان به تيم ملي كشورمان، گفت : حضور ورزشكاران يزدي در تيم هاي ملي نشان از پيشرفت و توسعه اين رشته ورزشي دارد كه اميدوارم همچنان شاهد حضور بيشتر جوانان در زورخانه ها باشيم.