زمان : 01 Mordad 1386 - 18:17
شناسه : 6753
بازدید : 1069
با شروع مرمت بقعه دوازده امام مهريز، از بي توجهي به آن كاسته شد با شروع مرمت بقعه دوازده امام مهريز، از بي توجهي به آن كاسته شد

رييس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان مهريز گفت: مرمت و ساماندهي بقعه دوازده امام مهريز كه از ساده‌ترين بقاع متبركه اين شهرستان است، آغاز شد.

عباس قديريان اظهار داشت: با توجه به قدمت و اعتبار اين بقعه، توجهي به آن نشده است.

وي افزود: اين اداره با نگاه خاص به مكان‌هاي مذهبي و در عين حال تاريخي و مكان‌هايي كه براي مردم از اهميت خاصي برخوردارند، مرمت و ساماندهي اين بقعه متبركه را با اعتباري بالغ بر 20 ميليون ريال در مدت يك ماه به پايان مي‌رساند.

قديريان مرمت و احيا اين بقعه را شامل سفيد كاري داخل بقعه، ازاره بندي، ترميم ورودي و پنجره‌ها و كاهگل بدنه بيروني و آجر فرش پشت بام و در نهايت محوطه سازي اطراف بقعه برشمرد.

رييس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان مهريز در پايان بيان داشت: اين اداره آمادگي خود را در اجراي فعاليت‌هاي مشاركتي با ارگان‌ها و نهادها و همچنين مشاركت مردمي اعلام مي‌كند و در اين راستا كمك‌هاي مردمي‌مي‌تواند ما را در رسيدن به اهداف عاليه سازماني و همچنين همكاري و همياري مردم در نگهداري از اين مكان‌هاي مذهبي و تاريخي به عنوان مواريث فرهنگي ياري دهد