زمان : 01 Mordad 1386 - 10:15
شناسه : 6716
بازدید : 2249
بحران مديريتي استان يزد به پايان مي‌رسد؟ ( از نگاه بازتاب ) بحران مديريتي استان يزد به پايان مي‌رسد؟ ( از نگاه بازتاب )

در حالي كه با استعفاي ابوالقاسم عاصي، استاندار يزد، وزير كشور، سيدعليرضا نبوي‌زاده را به سرپرستي استانداري يزد منصوب كرده، اين سؤال به وجود آمده كه آيا بحران مديريتي استان يزد به پايان مي‌رسد؟

اين در حالي است كه دكتر عاصي با استعفا در ارديبهشت ماه گذشته، نخستين استعفاي يك استاندار در دولت نهم را به نام خود كرد، اما پس از يك رخوت دو، سه ماهه از زمان طرح موضوع استعفايش به ادامه فعاليت در استانداري ادامه داد. در يكي، دو ماه اخير نيز غيبت و كاهش حضور و سرانجام استعفاي او از پست استانداري موجب ايجاد ركود در برخي فعاليت‌هاي دولتي استان يزد شده و ابراز نگراني نماينده ولي فقيه از طولاني شدن فرايند انتخاب استاندار را نيز به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب» از يزد، در روزهاي اخير مشاوران فرهنگي و امور روحانيون استاندار يزد هم استعفا كرده‌اند و بحث بر سر جانشين دكتر عاصي بالا گرفته است. چنان‌كه حتي نام يكي از روحانيون كه تنها سابقه اجرايي او دو سال مديركلي در استان است، به واسطه ارتباط با دفتر آيت‌الله مصباح و اشخاصي نظير الهام از يك‌سو و نام منشي و مسئول دفتر استاندار سابق نيز با جمع‌آوري امضا و طومارهايي از كميته جوانان ستاد دكتر احمدي‌نژاد از سوي ديگر مطرح شده است.

اما در همين حال در رايزني‌هاي نمايندگان و بررسي‌هاي وزير كشور گزينه‌هاي ديگري نيز براي استانداري يزد مطرح شده‌اند.

گفته مي‌شود يكي از نمايندگان روحاني استان يزد مدافع استاندار شدن كريمي، استاندار يزدي كرمان در زمان زلزله بم است كه به واسطه فعاليت‌هاي مكرر در رسيدگي به زلزله‌زدگان مشهور شد و گفته مي‌شد مقامات بلندپايه نظام مخالف بركناري او بوده‌اند.

همچنين از عبدالرسول دوران، معاون سياسي كنوني استانداري و مديركل اطلاعات يزد در دوره خاتمي به عنوان گزينه مورد حمايت امام جمعه يزد نام برده مي‌شود.

فقيه، معاون برنامه‌ريزي و سيدعليرضا نبوي‌زاده، معاون عمراني كه اكنون سرپرست استانداري يزد شده نيز از ديگر گزينه‌هاي استانداري يزد هستند.

اين در حالي است كه گفته مي‌شود سيد عليرضا نبوي‌زاده، مديركل اسبق جهاد هرمزگان كه حجتي، وزير مشاركتي جهاد كشاورزي او را تغيير داد، همكاري گسترده‌اي با دولت نهم دارد كه اين امر با انتقاد شديد اصلاح‌طلبان از وي همراه شده است.

شنيده مي‌شود وزير كشور نيز كه استاندار قبلي يزد برخلاف نظر او انتخاب شد،‌اكنون با اشاره به تجربه ناموفق استفاده از افراد كم‌تجربه، خواستار تعيين مديري مجرب در استان يزد شده است.

اكنون پرسش جدي در محافل مردمي و دولتي يزد اين است كه آيا با تعيين مديري باسابقه و كارآمد، بحران مديريتي در استان يزد كه يكي از فعال‌ترين استان‌ها به ويژه از حيث اقتصادي و صنعتي است، به پايان مي‌رسد.

يزد فردا --بازتاب