زمان : 31 Tir 1386 - 23:11
شناسه : 6710
بازدید : 743
ایجاد 125 هزار فرصت شغلی در سال 86دركشور ایجاد 125 هزار فرصت شغلی در سال 86دركشور

وزارت کار و امور اجتماعی و کمیته امداد امام (ره) برای ایجاد 125 هزار فرصت شغلی در سال 86 تفاهمنامه امضاء کردند.



يزدفردا : در تفاهمنامه ای که به امضای سید محمد جهرمی و حسین انواری رسید وزارت کار هزار میلیارد تومان از تسهیلات طرحهای زودبازده را به همین منظور اختصاص می دهد.

همچنین 93 میلیارد تومان برای یارانه سود تسهیلات به ارایه کنندگان طرحهای زودبازده زیرپوشش کمیته امداد اختصاص می یابد.

سال گذشته نیز تفاهمنامه ای میان وزارت کار و کمیته امداد به امضا رسید که براساس آن تاکنون 140 هزار پرونده اشتغال تشکیل شد که از این میان تسهیلات 430 هزار طرح را بانکها پرداخت کردند و بقیه درنوبت پرداخت تسهیلات است.

وزیر کار و امور اجتماعی در حاشیه امضای این تفاهمنامه در مصاحبه با خبرنگاران گفت:بانکها برای تسریع در بررسی طرحها قول های مساعد داده اند و امسال روند جهش ایجاد اشتغال از طریق کمیته امداد ادامه می یابد.

جهرمی به نظارتهای ابتدایی، هنگام کار و نهایی کمیته امداد بر طرحهای اشتغال زا اشاره کرد و افزود‌: ایجاد اشتغال در مناطق محروم که این نهاد حضور فعال تری در آن دارد با کمک وزارت جهاد کشاورزی سرعت بیشتری می گیرد.

سرپرست کمیته امداد هم در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت‌:سال گذشته علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد زیرپوشش، 50 هزار فرصت شغلی هم برای افراد غیر تحت پوشش از طریق منابع داخلی کمیته ایجاد شد.

انواری افزود:کمیته امداد 610 رشته شغلی را ساماندهی کرده است که 59 درصد اشتغال ایجاد شده از طریق این نهاد در روستاها بوده است.

وی با اشاره به اینکه 23 و یک دهم درصد از شغل های ایجاد شده برای زنان سرپرست خانوار بوده است گفت‌:از نظر فراوانی در رشته های دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، خدمات صنفی و صنعتی و آموزشی و اداری بیشترین اشتغال ایجاد شده است.

انواری افزود:در بخش آموزش نیز کمیته امداد در رشته های مختلف فنی و حرفه ای فعال بوده است و هم اکنون 15 آموزشگاه فنی، حرفه ای این نهاد فعال است و امسال نیز 4 مرکز دیگر هم فعال می شود.

يزدفردا