زمان : 27 Bahman 1391 - 21:57
شناسه : 65444
بازدید : 3730
 رنگرز: مردم کشتی را تنها نگذارند  رنگرز: مردم کشتی را تنها نگذارند
حسن رنگرز که در برنامه ورزش و مردم از شکبه اول سیما حضور داشت، در سخنانی اظهار داشت: ما همواره جز قدرت های برتر کشتی آسیا و جهان بوده‌ایم اما متاسفانه در بحث اجرایی و تصمیم گیری ها کلان هیچ جایگاهی در فیلا و کنفدراسیون کشتی آسیا نداریم.
 
نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: در بحث اجرایی و تصمیم‌گیری‌ها کلان هیچ جایگاهی در فیلا و کنفدراسیون کشتی آسیا نداریم.

 حسن رنگرز که در برنامه ورزش و مردم از شکبه اول سیما حضور داشت، در سخنانی اظهار داشت: ما همواره جز قدرت های برتر کشتی آسیا و جهان بوده‌ایم  اما متاسفانه در بحث اجرایی و تصمیم گیری ها کلان هیچ جایگاهی در فیلا و کنفدراسیون کشتی آسیا نداریم.

وی افزود: به اعتقاد من حداقل حق کشتی ایران، ریاست بر کنفدراسیون کشتی آسیا است، اما شاهدیم که امروز به حضور در هیات رئیسه کشتی آسیا بسنده می کنیم و توان کسب کرسی های مهمتر را نداریم.

دارنده مدال طلای جهان در خصوص تصمیم جنجالی کمیته ملی المپیک مبنی بر حذف کشتی از این بازی ها ادامه داد: از 15 عضو حاضر در هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک 11 عضوی که عمدتا صاحب کشتی نیستند، رای به حذف کشتی از المپیک دادند. البته همان طور که می دانید به هیچ وجه این موضوع قطعی نیست  چرا که ما می توانیم از ظرفیت های موجود در آسیا و جهان برای جلوگیری از این تراژدی تلخ استفاده کنیم.

رنگرز خاطرنشان کرد: کمیته بین المللی المپیک به سه علت کمبود تماشاگر، دوپینگ و عدم درآمدزایی کشتی، تصمیم به حذف این رشته ورزشی از المپیک گرفت. در رابطه با بحث تماشاگر، بدون شک جام جهانی تهران فرصت خوبی خواهد بود تا ما به رئیس فدراسیون جهانی کشتی و رئیس کمیته بین المللی المپیک نشان بدهیم هم صاحب تماشاگران بی شمار و پرشوری هستیم و هم این که استدلال بدون تماشاگر بودن کشتی را کاملا رد کنیم. در موضوع دوپینگ قطعا خود کمیته بین المللی المپیک می داند که این موضوع بهانه ای بیش نیست، چون رشته های بسیاری هستند که حداقل در چند سال اخیر آمار دوپینگشان بسیار بیشتر از کشتی بوده است. در مورد درآمدزایی باید حق را به IOC داد، اما بدون شک با تدابیری که اندیشیده شده فیلا می تواند این نقیصه را برطرف کند.

نایب رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: با جلسه خوبی که به همت علی آبادی و  افشارزاده رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد، مقرر گردید کارگروهی این موضوع مهم را با مشورت کارشناسان هدایت کند تا از بروز این اتفاق جلوگیری شود.

رنگرز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بالاخره محمد بنا به کشتی فرنگی باز می‌گردد یا خیر؟، گفت: پس از مسابقات المپیک رسول خادم و همکارانش با قدرت کارشان را ادامه دادند اما در بحث فرنگی به رغم میل باطنی‌مان شرایط برای همکاری محمد بنا فراهم نشد به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا جام جهانی تهران از ظرفیت های همکاران وی استفاده کنیم و از این مسابقات به سلامت عبور کنیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: از مردم خوب و ورزش دوست کشورمان تقاضا دارم در این چند روز حساسی که ما میزبان جام های جهانی هستیم کشتی را تنها نگذارند و با حضور دلگرم کننده خود در سالن مسابقات، سبب کسب نتایج مطلوب توسط دلاورمردان کشورمان شوند.

رنگرز در پایان در پاسخ به سئوالی مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی گفت: اساسنامه اصلاح شده را برای فدراسیون جهانی کشتی ارسال کردیم تا پس از طی تشریفات اداری پاسخ نهایی را از فیلا دریافت کنیم، مهمترین دلیل تاخیر این موضوع مسابقات جام جهانی تهران بود که احتمالا پس از اتمام این رقابت‌ها، انتخابات کشتی برگزار می شود.منبع: تسنیم

طالقانی: سیاسی عمل کنیم نتیجه نمی‌گیریم

 
رئیس اسبق فدراسیون کشتی گفت: اگر بخواهیم در زمینه حذف کشتی از المپیک سیاسی عمل کنیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.
 
محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی درباره خروجی جلسه کارگروه جلوگیری از حذف کشتی از المپیک گفت: جلسه خوبی برگزار شد. متاسفانه زمانی که جایگاه محمد توکل را در فیلا از دست دادیم کارمان سخت شد. نباید در این زمینه احساسی عمل کنیم. چون خودمان خیلی احساسی هستیم و الان زمان گفت‌وگو است.
 
وی ادامه داد: در این جلسه سه پیشنهاد را مطرح کردم و خودم هم به عنوان اولین نفر وارد خواهم شد. از شبکه‌های تلویزیونی و تمام رسانه‌ها خواهش می‌کنم همانطور که خیلی خوب ورود پیدا کردند در ادامه نیز حمایت لازم را داشته باشند.
 
رئیس اسبق فدراسیون کشتی تصریح کرد: نباید با این موضوع سیاسی برخورد کنیم، چون اگر سیاسی شود به نتیجه نخواهیم رسید و این به ضرر ماست. باید قهرمانان المپیک خود را به عنوان سفیر به کشورهای مختلف و حتی مقر IOC اعزام کنیم. تا اهمیت این موضوع را درک کنند. 43 قهرمان المپیک داریم و باید با اتخاذ تصمیمات مناسب اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کنیم.
 
طالقانی ادامه داد: بهترین فرصت برای ما حضور مارتینتی در ایران است. نمی‌خواستم وارد کشتی شوم اما با دیدن شرایط به عنوان سربدار وارد عمل خواهم شد چون غرورم ناراحت است. در زمان ورود مارتینتی به ایران با پلاکاردی مقابل او خواهم ایستاد و حقم را خواهم گرفت.
 
وی با بیان اینکه قرار است برای اعزام مرشدان زورخانه‌ای، سفری به دانمارک داشته باشد گفت: کشور سوئد هم از من برای نشستی در ورزش زورخانه‌ای دعوت کرده است. اگر مسئولان ورزش اجازه بدهند بعد از آن به لوزان سوئیس مقر IOC  خواهم رفت و خیلی محترمانه با ایستادن جلوی ساختمان کمیته بین المللی المپیک حق خودم را تقاضا خواهم کرد.
 
طالقانی افزود: فرصت زیادی نداریم و اگر عجله نکنیم کشتی را از ما خواهند گرفت. اعزام نمایندگان ما به کشورهای تاثیرگذار و دعوت از کشورهای صاحب نام می‌تواند برای ما تاثیر گذار باشد. مشکل خیلی جدی است و اگر عجله نکنیم حقمان را می‌گیرند.
 
طالقانی در پاسخ به این سوال که خطیب سرپرست فدراسیون کشتی این جلسه را احساسی دانسته است، گفت: اگر شما نبودید گریه می‌کردم. احساسی نیست بلکه هویت‌مان است که باید از آن دفاع کنیم. اگر کشورهای مطرح در کشتی جهان IOC را تهدید به عدم حضور در بازی‌های المپیک کنند و برخورد مناسبی داشته باشند می‌توانند تاثیرگذار باشند.منبع: خبرگزاری فارس