دکتر صدرا ابرقویی دانشگاه های استان را به اجرایی دوره های مهارتی فرا خواند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان:دکتر ناصر صدرا ابرقویی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در جمع روئسای دانشگاه های استان با اشاره به اهمیت تشکیل سازمان ملی مهارت وفناوری اظهار داشت:آموزش های مهارت و فن آوری به عنوان بنیانی برای توانمند سازی سرمایه های انسانی امکان ثروت افرینی و قابلیت دسترسی همگانی را در خصوص تربیت نیروی انسانی مومن،متخصص و کار افرین متناسب با استعدادهای افراد ونیازبازار کار توامان با استفاده بهینه از ظرفیت بخش های مختلف بومی اعم از دولتی وغیردولتی فراهم می آورد
وی اظهارداشت:نظام آموزش عالی مهارتی در کشور ما نیز می بایست به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز بخشهای مختلف جامعه با تعامل و مشارکت سازمانها و دستگاههای اجرایی،یابد بر سرعت خود در اجرای برنامه ها بیفزاید.
صدرا ابرقویی با اشاره به مصوبه هیات وزیران گفت: هيأت وزيران در جلسه مورخ 1390/08/01 به استناد اصل يكصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و در اجراي ماده ( 21) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران مصوب 1389، آيين نامه نظام آموزش مهارت و فناوري را تصويب نمود
صدرا ابرقویی تصریح کرد: دوره هاي آموزش مهارت و فناوري در بخش هاي دولتي، عمومي، تعاوني و خصوصي و در سطوح محلي، ملي، منطقه اي و بين المللي طراحي و اجرا می شود. اين آموزش ها درحوزه هاي صنعت ( نفت، معدن، انرژي، صنايع غذايي، فناوري پزشكي، ارتباطات و فناوري اطلاعات و موارد مشابه)، كشاورزي ( شيلات و آبزيان، منابع طبيعي، دامپروري، دامپزشكي، زراعت و باغباني و موارد مشابه)، خدمات ( ورزش، اقتصاد، مديريت و تجارت، گردشگري، آموزش، نظامي و امنيتي و موارد مشابه) و
فرهنگ و هنر ( امورفرهنگي، رسانه،صنايع دستي، هنرهاي تجسمي، سينما، موسيقي، تاتر و موارد مشابه) تعريف مي شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد ،معرفي و هدايت فارغ التحصيلان آموزش مهارت و فناوري به بازار كار از طريق تعامل با بخش دولتی و غیردولتی و بر اساس ظرفيت ها و فرصت هاي شغلي شناسايي شده و توانمندي هاي فارغ التحصيلان.همچنین تامين نياز آموزشي حوزه هاي شغلي تـا بالاترين سطـوح آموزش عـالي مهارت و فناوري بر اساس تحولات فناوري و فراهم كردن زمينه آموزش مادام العمر.و فراهم نمودن امكان تجميع دوره هاي آموزش تكميلي بين سطوح تحصيلي و معادل سازی با دوره هاي رسمي را از مهمترین ویژگی های اجرای دوره های ملی مهارت و فن آوری عنوان کرد.