زمان : 21 Bahman 1391 - 23:32
شناسه : 65108
بازدید : 4915
دکتر اابرقویی دانشگاه های استان را به اجرایی دوره های  مهارتی فرا خواند دکتر اابرقویی دانشگاه های استان را به اجرایی دوره های مهارتی فرا خواند

دکتر صدرا ابرقویی دانشگاه های استان را به اجرایی دوره های  مهارتی فرا خواند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان:دکتر ناصر صدرا ابرقویی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در جمع روئسای دانشگاه های استان با اشاره به اهمیت تشکیل سازمان ملی مهارت وفناوری اظهار داشت:آموزش های مهارت و فن آوری به عنوان بنیانی برای توانمند سازی  سرمایه های انسانی امکان ثروت افرینی و قابلیت دسترسی همگانی را در خصوص تربیت نیروی انسانی مومن،متخصص و کار افرین متناسب با استعدادهای افراد ونیازبازار کار توامان با استفاده بهینه از ظرفیت بخش های مختلف بومی اعم از دولتی وغیردولتی فراهم می آورد

وی اظهارداشت:نظام آموزش عالی مهارتی در کشور ما نیز می بایست به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص مورد نیاز بخشهای مختلف جامعه با تعامل و مشارکت سازمانها و دستگاههای  اجرایی،یابد بر سرعت خود در اجرای برنامه ها بیفزاید.

صدرا ابرقویی با اشاره به مصوبه  هیات وزیران گفت: هيأت وزيران در جلسه مورخ 1390/08/01 به استناد اصل يكصد و سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و در اجراي ماده ( 21) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران مصوب 1389، آيين نامه  نظام آموزش مهارت و فناوري را تصويب نمود

صدرا ابرقویی تصریح کرد: دوره هاي آموزش مهارت و فناوري در بخش هاي دولتي، عمومي، تعاوني و خصوصي  و در سطوح محلي، ملي، منطقه اي و بين المللي طراحي و اجرا می شود. اين آموزش ها درحوزه هاي صنعت ( نفت، معدن، انرژي، صنايع غذايي، فناوري پزشكي، ارتباطات و فناوري اطلاعات و موارد مشابه)، كشاورزي ( شيلات و آبزيان، منابع طبيعي، دامپروري، دامپزشكي، زراعت و باغباني و موارد مشابه)، خدمات ( ورزش، اقتصاد، مديريت و تجارت، گردشگري، آموزش، نظامي و امنيتي و موارد مشابه) و
فرهنگ و هنر ( امورفرهنگي، رسانه،‌صنايع دستي، هنرهاي تجسمي، سينما، موسيقي، تاتر و موارد مشابه) تعريف مي شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد ،معرفي و هدايت فارغ التحصيلان آموزش مهارت و فناوري به بازار كار از طريق تعامل با بخش دولتی و غیردولتی و بر اساس ظرفيت ها و فرصت هاي شغلي شناسايي شده و توانمندي هاي فارغ التحصيلان.همچنین تامين نياز آموزشي حوزه هاي شغلي تـا بالاترين سطـوح آموزش عـالي مهارت و فناوري بر اساس تحولات فناوري و فراهم كردن زمينه آموزش مادام العمر.و  فراهم نمودن امكان تجميع دوره هاي آموزش تكميلي بين سطوح تحصيلي و معادل سازی با دوره هاي رسمي را از مهمترین ویژگی های اجرای دوره های ملی مهارت و فن آوری عنوان کرد.