زمان : 08 Tir 1386 - 22:25
شناسه : 6441
بازدید : 643
پايان مسابقات سراسري اسب دواني "كورس بهاره" استان يزد؛ با درخشش سواركاران يزدي پايان مسابقات سراسري اسب دواني "كورس بهاره" استان يزد؛ با درخشش سواركاران يزدي

پايان مسابقات سراسري اسب دواني "كورس بهاره" استان يزد؛ با درخشش سواركاران يزدي

هفته پاياني و پنجمين هفته از مسابقات سراسري اسب دواني "كورس بهاره" استان يزد، ويژه اسب‌هاي اصيل، جمعه چهارم خردادماه در مجتمع سواركاري صفائيه يزد پيگيري ‌شد.

به گزارش سرويس ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه يزد، مسابقات سراسري اسب دواني "كورس بهاره" استان يزد، ويژه اسب‌هاي اصيل، كه از ابتدا مقرر بود طي چهار هفته برگزار شود، به دليل استقبال زياد علاقمندان، يك هفته بيشتر برگزار شد و پنجمين هفته اين رقابت‌ها روز گذشته با حضور 35 راس اسب از استان‌هاي يزد، كرمان، خوزستان، شهركرد، لرستان و اصفهان در چهار كورس و مسافت‌هاي 1100 و 2100 متر، پيگيري گرديد.

در كورس اول اين مسابقات اسب "هانيه" با سواركاري "اسدالله شريفي" از شهركرد به مقام اول دست يافت، اسب "دياكو" با سواركاري "عليرضا سپهوند" از خرم‌آباد در جايگاه دوم ايستاد و مقام سوم از آن اسب‌ "دنا عبد" با سواركاري "مرتضي نجات" از باشگاه اسباران تهران شد.

عنوان نخست كورس دوم نصيب اسب "پلان افشين" با سواركاري "يعقوب غمخوار" از زارچ يزد شد، اسب "دانيال" به سواركاري"نورمحمداودك" از اشكذر يزد دوم شد و مقام سوم را "جين جيلو" سواركاري از بروجرد كسب كرد.

در پايان كورس سوم اسب "دماوند" به سواركاري"مجمد جين جيلو" از يزد قهرمان شد، "هيهات يزد" به سواركاري"نورمحمد اودك" و اسب "هرات مير يزد" با سواركاري"عليرضا سپهوند" هر دو از يزد به ترتيب دوم و سوم شدند.

عناوين اول تا سوم كورس چهارم مسابقات پس از طي مسافت 2100 متر به ترتيب به اسب‌هاي "خيام"، "در يزد" و "چالدران مهريز" با سواركاري "مصطفي غمخوار"، "بايجان ايلي" و "عليرضا سپهوند" همگي از يزد رسيد.

گفتني است، دومين دوره از مسابقات سراسري اسب دواني كورس بهاره يزد از هفتم ارديبهشت ماه جاري شروع و پس از پنج هفته به كار خود پايان داد