زمان : 19 Tir 1403 - 10:32
شناسه : 64400
بازدید : 3461
اظهارات جنجالی کلینتون درباره زنان افغان اظهارات جنجالی کلینتون درباره زنان افغان
 

هیلاری کلینتون هنگام ترک کاخ سفید و تحویل صندلی وزارت امور خارجه آمریکا به جان کری گفت: خشونت های خانوادگی و تهدید طالبان ضد زنان و دختران در افغانستان و وجود یک سلسله اعتقادات نادرست اجازه نمی دهد زنان به عنوان یک انسان کامل باشند.
وی همچنین افزود: واشنگتن پس از خروج نظامیان آمریکایی در پایان سال 2014 از افغانستان، از نیروهایی که از حقوق و نقش زنان در این کشور پشتیبانی می کنند، حمایت خواهد کرد.
خبرگزاری صدای افغان روز شنبه در واکنش به این اظهارات وزیر پیشین امور خارجه آمریکا و رییس کنونی شورای زنان افغان - آمریکا نوشت: در ابتدا باید مشخص شود که کارنامه نظامیان خارجی در زمینه حمایت از حقوق زنان افغانستان چیست و آنها تا چه اندازه در این زمینه صادقانه و با تعهد و جدیت عمل کرده اند.
صدای افغان تصریح کرد: شماری از زنان، دختران و کودکانی که در روستاهای افغانستان طی چند سال گذشته با گلوله های نظامیان خارجی کشته شده اند، اما کلینتون در طول دوران تصدی سمت وزارت امور خارجه آمریکا هیچگاه نسبت به این امور حساسیتی نشان نداد.
این رسانه افغانستان تصریح کرد: اسلام با پرهیز از تبدیل زنان به ابزار، آنها را دارای شأن و کرامت انسانی می داند و واجد حقوق و امتیازاتی برابر با همه انسان ها به شمار می آورد و زنان افغان هرگز حاضر نیستند اصول دینی خود را با تلاش های شورای زنان افغان - امریکا و ارزش های منحط غربی، معاوضه کنند.