زمان : 26 Dey 1391 - 14:27
شناسه : 62985
بازدید : 10872
 همایش "یاوران وقف" در یزد برگزار شد با حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور؛ همایش "یاوران وقف" در یزد برگزار شد هم زمان با چهارمین روز از هفته وقف و با حضور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور همایش "یاوران وقف" در یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی یكشنبه شب در همایش یاوران وقف در تالار غدیر یزد به بیان اهمیت موضوع وقف پرداخت و افزود: طبق بررسی های به عمل آمده در مرحله اول انگیزه واقفین، رفع فقر از جامعه اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: مكتب انبیا و اولیا همیشه مشوق كسانی بوده كه بخشی از اموال خود را در اختیار مردم و جامعه قرار می دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور اظهار داشت: خدمت به بندگان خدمت به عائله خداوند است و وقف یكی از نمونه های بارز خدمت به بندگان محسوب می شود.

تقوی با اشاره به تاثیرات وقف در حوزه های مختلف افزود: وقف تاثیرات بسزایی را در حوزه گسترش علم، نجات جان انسان ها، تقویت دین ، تقویت اخوت اسلامی و .... داشته است.
وی از حضرت رسول اكرم(ص) و حضرت علی (ع) به عنوان نخستین واقفان تاریخ اسلام یاد كرد و از مسئولان استان ها خواست تا همت و تلاش كنند كه وقف به عنوان یك عمل نیك و صالح در بین مردم ترویج پیدا كند و همچنان جاری باشد.

 حجت الاسلام سید رضا تقوی در همایش یاوران وقف استان یزد با اشاره به راهکارهای تقویت وقف اظهار داشت: معرفی وقف به عنوان یک فرهنگ اسلامی و انسانی، تشویق مردم به شیوه ‌های مختلف و استفاده از ابزارهای مختلف وقف است.

وی همچنین افزود: اگر وقف در راستای رفع نیازهای جامعه صورت گیرد، آثار آن برای مردم ملموس تر خواهد بود و برای وقف تشویق می شوند.

در این همایش که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد،استاندار ، جمعی از ائمه جمعه استان و جمعی از مسئولان و کارکنان ادارات اوقاف استان یزد برگزار شد، از خادمان،‌ واقفان، مستاجران، متولیان و خیران استان یزد تجلیل شد.