در خصوص محتواهای پیامکها مرکز ملی فضای مجازی، سازمان تنظیم مقررات وزارت ارشاد و مرکز رسانههای دیجیتال درحال آماده سازی یک پیوست فرهنگی هستند و چارچوب ای پیوست آماده شده و پس از تکمیل به اپراتورها ابلاغ میشود و آنها موظف هستند که این مواد را رعایت کنند.
با راه اندازی یک سامانه از سوی مرکز رسانههای دیجیتال نظارت بر محتوای پیامک ها و پیگیری شکایت افراد جدی تر دنبال می شود.
حسن رضوانی معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت وگو با باشگاه خبرنگارن گفت: در خصوص محتواهای پیامکها مرکز ملی فضای مجازی، سازمان تنظیم مقررات وزارت ارشاد و مرکز رسانههای دیجیتال درحال آماده سازی یک پیوست فرهنگی هستند و چارچوب ای پیوست آماده شده و پس از تکمیل به اپراتورها ابلاغ میشود و آنها موظف هستند که این مواد را رعایت کنند.
وی با اشاره به راه اندازی یک سامانه از سوی مرکز رسانههای دیجیتال، برای ارسال شکایت کاربران در خصوص پیامکهای انبوه و تبلیغاتی، اظهار داشت: این مرکز فقط باید در خصوص تعیین محتوای پیامکهای تبلیغاتی وارد شود ونظارت بر شکایتهای مرتبط با این پیامکها به عهده سازمان تنظیم مقررات است.
رضوانی گفت: چنانچه در بحث محتوا شکایتی بود کاربران می توانند شکایت خود را به این مرکز اعلام کنند، دراین زمینه رگولاتوری با این مرکز هماهنگ است ولی در غیر اینصورت رسیدگی به شکایتهای عمومی در حیطه وظایف مرکز رسانه های دیجیتال نیست.