وارده به یزدفردا "ح-غ:بر اساس مستندات موجود در سازمان تاکسیرانی ،مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در معییت اعضای هیات مدیره سازمان که از قرار معلوم قبل از برگزاری آگهی مزایده عمومی مدیریت وبهره برداری وساماندهی شبکه بی سیم 1830 در آبانماه سالجاری از سازمان تاکسیرانی مشهداز جمله شرکت شاهد شرق خراسان بازدید داشتندوبه مزاقشان خوش آمده متعاقب آن براساس مصوبات شورای سازمان تصمیم به برگزاری آگهی مزایده عمومی مدیریت ، بهره برداری وساماندهی شبکه بی سیم 1830نموده (شرایط آگهی مزایده وتاریخ بازگشایی پیشنهادهای واصله در سایت سازمان موجود می باشد)ضمنا نرخ پایه مزایده 200هزارتومان ماهیانه و10 درصد حق بر آورد شده است .
کمیسیون در روز بازگشایی پیشنهادات کمیسیون عالی معاملات شهرداری بدلیل عدم توانمندی اشخاص حقیقی وحقوقی مقرر نمود سازمان ضمن بررسی شرکت توانمندی را شنایی وجهت طرح موضوع به کمیسیون 14 (آئین نامه مالی شهرداری تهران ومراکز استانها) معرفی نماید .
جالب توجه اینکه اعضاء هیات مدیره که از شرکت شاهد شرق خراسان بازدید داشتند بنا به اظهارات مدیر عامل بدلیل عدم صرفه وصلاح در مزایده سازمان شرکت نمی نماید .پس از وقفه کوتاه مدیر عامل تاکسیرانی طی مکاتبه ای اعلام نموده با بررسیهای به عمل آمده شرکت شاهد شرق خراسان از توانمندی بالایی برخوردار وحاضر است با پرداخت ماهیانه 300هزار تومان و10درصدحق کمیسیون ماهیانه تاکسیها با سازمان قرار داد منعقدنماید که باطرح موضوع در کمیسیون 14 مورد موافقت وبه سازمان جهت مراتب بعدی ابلاغ می گردد .
لیکن درحال حاضر بر اساس پیش نویس قراردادی که به استناد صورتجلسه کمیسیون ماده 14 که در تاریخ 9/ 9/ 91 به نمایندگی آقای ابویی مدیر عامل سازمان ومدیر عامل شرکت شاهد شرق تنظیم گردیده مغایر با مفاد صورتجلسه کمیسیون ماده 14 ومجددا مدیر عامل طی مکاتبه ای خواستار واگذاری همزمان مدیریت تاکسی بی سیم های 1830-133 به صورت نحوه مدیریت پیمان در تاریخ 91/9/27 جهت طرح موضوع بر اساس پیش نویس قرارداد مورد اشاره جهت طرح در کمیسیون ماده 14 شهرداری نموده که از تاریخ فوق طی دو مرتبه طرح موضوع لیکن مورد موافقت قرار نمی گیرد اما مدیر عامل سازمان بدون هیچ گونه مجوزی در تاریخ 91/10/13 اقدام به خلع ید قرارداد شرکت تعاونی تاکسیرانی وواگذاری کاربه به شرکت شاهد شرق خراسان نموده واعلام نموده تمام مسئولین موافق این امر می باشند.
از نکات قابل توجه وتامل که مسئولین نظارتی می بایست مد نظر قرار دهند مغایرت آن به شرح ذیل می باشد
1) درقراردادشرکت تعاونی تاکسیرانی که در سالهای گذشته با سازمان منعقد نموده به ازای هر خودرو (در حدود 120 خودرو) ماهیانه مبلغ 7هزار تومان به سازمان پرداخت می نموده .جمعا دریافتی سازمان به صورت ماهانه 840هزار تومان
2) در پیش نویس قرار شاهد شرق خراسان
الف ماهیانه مبلغ 550.000هزار تومان حق مدیریت به شرکت از طریق سازمان
ب) پرداخت هزینه های اپراتور های بکار گرفته شده در حدود 12 نفربر اساس قانون کار توسط سازمان تاکسیرانی
ج) پرداخت هزینه تبلیغات در رسانه های جمعی وگروهی ومکانهای تبلیغاتی که توسط شرکت مذکور انجام شود از طریق سازمان
د)عدم پرداخت هیچ گونه وجه از شرکت جهت اجاره ساختمان (شرکت مذکور درزیرزمین تاکسیرانی مستقر شده واکثر هزینه های تجهیز وتکمیل توسط سازمان انجام شده )
ه) واگذاری یک دستگاه خودرو 405 جهت انجام امور بازرسی به شرکت
و.......
متذکر می گرددبر اساس مفاد 7467مورخ 1390/3/16 معاون عمرانی وزارت کشور ورییس سازمان شهرداریها جذب وبه کارگیری هرگونه نیرو به صورت قراردادی، شرکتی ، قرارداد انجام کار مشخص و....غیر قانونی بوده که مدیر عامل سازمان در تاریخ 1391/10/5 طی مکاتبه ای با آقای فرهنگ دوست مدیر کل بنیاد شهید استان تقاضای معرفی 30 نفر نیروی خانم جهت تست صدا به سازمان نموده این در حالی است که مجوز نیرو در شهرداریها از طریق امور شهری استانداری وسازمان شهرداریها صادر می گردد
در پایان یزدفردا آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولین تاکسیرانی اعلام می دارد و امید واریم با شفاف شدن موضوع صرفه و صلاح شهر ملاک عمل مسئولین قرار گیرد .