زمان : 19 Tir 1403 - 10:34
شناسه : 62242
بازدید : 2776
 نهم دی‌ ماه، تجلی غیرت دینی و شکست‌ناپذیری ولایت بود حماسه ۹ دی را همه ملت ایران آفریدند. من دست‌کم دو ساعت در راهپیمایی بودم و حتی برخی افراد معترض را هم در میان خیل مردم دیدم که به دفاع از نظام و رهبری شعار می‌دادند. نکند کسی بخواهد از یوم الله ۹ دی و حماسه بزرگ ملت، کاسب‌کاری کند. نهم دی‌ ماه، تجلی غیرت دینی و شکست‌ناپذیری ولایت بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در محل مسجد بلال سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، یوم الله ۹ دی را تجلی غیرت دینی و تعهد انقلابی مردم و روز میثاق دوباره امت با امامت و انقلاب و رهبری خواند و تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر، قاعده‌مند اساس مردم‌سالاری دینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:‌‌ همان گونه که رأی دادن و مشارکت سیاسی و امر به معروف در اسلام سیاسی ما واجب است، نهی از منکر که شامل نصیحت، نقد و در مراحل بعد اعتراض است هم واجب بوده و این دو روی سکه مردم سالاری دینی است.

 

دکتر محسن رضایی تأکید کرد: هم مشارکت سیاسی و هم نهی از منکر در سیاست باید قاعده‌مند و بنا بر ضوابط باشد. در این زمینه‌ها، نباید از مرز بیرون شد، چرا که این بر پایه اصول و آموزه‌های اسلامی است، از این روی، نبود مشارکت یا نبود نقد و نصیحت و حتی اعتراض قانونمند، موجب آسیب به جامعه می‌شود و اسلام نیز چنین نمی‌خواهد. اما نبود قاعده و ضابطه در امر به معروف و نهی از منکر نیز آسیب‌زاست و موجب فاصله گرفتن از تأثیر می‌شود که از شرایط امر به معروف و نهی از منکر است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش در جمع نمازگزاران و حاضرین در مسجد بلال به رخدادها و فتنه پس از انتخابات سال ۸۸ پرداخت و گفت: در این رویدادها، برخی از اخلاق و احکام الهی و اصول خارج شده و قواعد را زیر پا گذاشتند؛ آن هم پس از یک مشارکت نزدیک ۸۰ درصدی مردم در انتخابات که رکوردی در داخل و خارج بود.



اما در بخش اعتراضات دیدیم که فتنه شکل گرفت؛ در آغاز یک اعتراض اجتماعی بود، ولی بسیار زود این اعتراض اجتماعی سیاسی شد که این به دلیل سوء تدبیر رهبران اعتراضات و همچنین سوء استفاده دشمنان کمین کرده نظام و انقلاب بود، که اعتراض اجتماعی را سیاسی و تبدیل به فتنه‌ای بزرگ علیه انقلاب و نظام کرد.
 
دکتر محسن رضایی افزود: راهپیمایی سکوت نشان داد که مردم معترض علیه نظام حرف و اعتراض سیاسی نداشتند، اما برخی در پایان همین راهپیمایی به پایگاه بسیج حمله کردند و اولین انحراف شکل گرفت و جرقه فتنه زده شد که پرونده آن از قبل روی میز آمریکا بود و این در حالی بود که مدیران اعتراضات هم صف خود را از این انحراف و خطا جدا نکردند؛ بنابراین، فتنه گسترش پیدا کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در جریان انقلاب به حضرت امام (ره) پیام دادند، عده‌ای می‌خواهند به خانه افسران ارتش حمله کنند. حضرت امام (ره) از پاریس پیام دادند، این‌ها جزو ما نیستند و از مأموران مخفی شاه هستند و می‌خواهند درگیری و انحراف درست کنند؛ اما در جریان رخدادهای سال ۸۸ کسانی که مدعی رهبری اعتراضات بودند، صف خود را از فتنه گران جدا نکردند و دنباله‌رو حوادث شدند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چرا برخی خواص با قاطعیت انحراف پدید آمده را محکوم نکردند و رهبری را تنها گذاشتند؟ این کارکرد نادرست و بیرون از قاعده در روزهای بعد ادامه پیدا کرد و اعتراضات به مقابله با نظام و فتنه بزرگی تبدیل شد که اگر مردم در ۹ دی آن حماسه بزرگ را نیافریده بودند، آسیب بزرگی ایجاد می‌کرد.
 
دکتر محسن رضایی خاطرنشان کرد: این روند ادامه داشت تا این که در روز عاشورا به ساحت مقدس اباعبدالله (ع) اهانت گشت و همین باعث شد، خون حسینی ملت به جوش آمده و ماجرا پایان یابد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نقشه فتنه از سال‌ها قبل توسط دشمنان طراحی شده بود که بوش و اوباما پشت آن بوده و به دنبال فرصت و موقعیتی می‌گشتند که آن را اجرایی کنند.
 
وی در جمع نمازگزاران مسجد بلال خاطرنشان کرد: سیزده تا چهارده میلیون نفر در ایران فتنه‌گر نبوده و نیستند، بلکه فتنه‌گر‌ها شمار کمی بودند که از سال‌ها پیش برنامه داشتند و در کمین فرصت بودند و می‌خواستند با وارد کردن ویروس فتنه به کالبد جامعه و ایجاد سرطان سیاسی در آن، نظام را در ایران اسلامی ضعیف کنند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برخی از روی دلسوزی به گونه‌ای تحلیل می‌کنند که انگار چندین میلیون فتنه‌گر در جامعه وجود داشته، در حالی که چنین نیست و عده کمی با حمایت و طراحی دشمنان از ضعف مدیریت و سوء تدبیر رهبران معترضین استفاده کردند و ماهواره‌ها و سرویس‌های جاسوسی را به موج سواری فراخوانده و وارد کردند و کوشیدند به شعله‌های آتش در پایتخت ایران اسلامی باد بزنند.

 

دکتر رضایی در ادامه به فتنه مشابه در سال ۶۰ اشاره کرد و گفت: در سی‌ام خرداد ۶۰ نیز هواداران و اعضای منافقین، مسلحانه در تهران تظاهرات و ایجاد درگیری کرده و تا نیروهای انقلاب و سربازان گمنام که آن موقع در سپاه بودند غائله را جمع کنند، نزدیک پنج ماه طول کشید و روزی چندین شهید و کشته از طرفین داشتیم؛ آن هم در حالی که صدام به خاک ایران و پنج استان ما تجاوز کرده و دشمن در پانزده کیلومتری اهواز بود ولی دشمنان انقلاب در آن آزمایش بزرگ هم ناکام ماندند.
 
دکتر محسن رضایی با بیان اینکه فتنه‌ها از آغاز پیروزی انقلاب بوده و خواهد بود، به نقش بی‌بدیل حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و ملت خداجوی و مسلمان ایران در دفع فتنه‌ها و تبدیل تهدید فتنه به فرصت تعمیق بصیرت ملت و پیشرفت انقلاب و کشور اشاره کرد و افزود: پرونده پس از فتنه که دشمنان به میان آورده‌اند، بحث تحریم‌هاست و همچنین رخدادهایی که در عراق و لبنان و سوریه دنبال می‌کنند، چون آن‌ها نمی‌خواهند ملت ایران بر بلندای قله پیشرفت در منطقه قرار بگیرد، اما مهم جمع بندی درست و البته منصفانه از رویدادهاست.

 

وی در ادامه گفت: حماسه ۹ دی را همه ملت ایران آفریدند. من دست‌کم دو ساعت در راهپیمایی بودم و حتی برخی افراد معترض را هم در میان خیل مردم دیدم که به دفاع از نظام و رهبری شعار می‌دادند. نکند کسی بخواهد از یوم الله ۹ دی و حماسه بزرگ ملت، کاسب‌کاری کند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت همچنین به وجود ظرفیت‌های بزرگ در حماسه ۹ دی و وقایع منجر به آن برای عمیق کردن تجربه سیاسی انقلاب برای انتقال به نسل‌های آتی اشاره کرد و گفت: هر دولتی که روی کار می‌آید، نباید اداره کشور را از صفر آغاز کرده و تجربیات گذشته را نادیده بگیرد، چون در این صورت همیشه در گام‌های اول حکمرانی باقی خواهیم ماند.
 
وی تصریح کرد: تجربه‌های انقلاب باید مورد توجه و بازخوانی قرار گیرد؛ برای نمونه، سه تا چهار حادثه مهم و فتنه در انقلاب با نقش‌آفرینی حاج احمد آقای خمینی حل و فصل و کنترل شد که یکی از آنها ماجرای قهر آقای طالقانی بود که احمد آقا به شمال رفت و ایشان را نزد حضرت امام (ره) برد و آقای طالقانی هم پس از آن دیدار، مواضع محکمی در حمایت از امام (ره) و انقلاب بیان کردند و در پیش گرفتند؛ بنابراین، این تجربه‌ها و تجربه فتنه ۸۸ را نباید به بایگانی سپرد و در فتنه‌ها نباید رهبری را تنها گذاشت.

 

دکتر محسن رضایی در فراز پایانی سخنانش در مسجد بلال صدا و سیما اظهار داشت: در ۹ دی ۸۸ باز هم ثابت شد که «ان الحسین مصباح الهدی و سفینۀ النجاة» چون پس از هفت ماه، امام حسین (ع) و عشق و شور حسینی مردم نظام و انقلاب را به ما برگرداند.
 
وی یادآور شد: حادثه ۹ دی حتی خود مسئولان را نیز غافلگیر کرد و حرکت خودجوشی مردمی از دل غیرت دینی و تعهد به امامت و ولایت و رهبری بیرون آمد و حماسه بزرگی خلق کرد و نشان داد،‌‌ همان گونه که گلوله‌ها و بمب‌های شیمیایی صدام در نداهای الله اکبر و یا حسین (ع) و یا زهرای (س) رزمندگان ما گم و محو می‌شد، فتنه‌های دشمنان هم با آویختن مردم به دامان امام حسین (ع) و خاندان نبوت و پیامبر اعظم و تمسک به ولایت و رهبری، شکست خورده، گم و محو خواهد شد.