زمان : 05 Dey 1391 - 15:35
شناسه : 62006
بازدید : 1657
محفل نورانی  انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد محفل نورانی انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد

 به همت کانون قرآن و عترت واحد یزد  محفل انس با قرآن کریم  روز  سه شنبه 5 دیماه  91 مصادف با سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی  یزد با حضور حاج حسن دانش  قاری بین المللی  و نفر اول مسابقات بین المللی قرائت قرآن کریم در تونس ، در این واحد دانشگاهی برگزار شد .

حجه الاسلام کمال خواجه پور رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد یزد با اعلام این خبر گفت : مراسم معنوی انس با قرآن کریم در طول ماههای محرم و صفر ، روزهای سه شنبه هر هفته بعد از نماز ظهر و عصر با حضور قاریان بین المللی ،کشوری و استانی ویژه دانشجویان ، اساتید و کارمندان در مسجد شهید صدوقی این واحد دانشگاهی بر پا و قاریان و حافظان به قرائت آیاتی از کلام الله مجید و بیان نکات قرآنی می پردازند.

وی هدف از برگزاری این محفل نورانی را گسترش و تعمیق فرهنگ غنی قرآن، ارتقای کیفیت تلاوت و ترویج هنر قرائت قرآن به ویژه در بین دانشجویان و جوانان ، توجه به لحن و تجوید نحوه ادا و قرائت آیات متناسب با مفاهیم و مضامین و انس بیشتر با قرآن کریم برشمرد .

وی ضمن گرامیداشت سی امین سا لروز تاسیس واحد یزد گفت : دانشگاه آزاد اسلامی یزد در 5 دیماه 1361 تاسیس و در مدت سه دهه با تلاش شبانه روزی ، رشد و امروز بعنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و آموزش عا لی کشور تعالی پیدا کرده است و امیدواریم حرکت توسعه علمی دانشگاه به سمت توسعه علمی پایدار استان و کشور باشد .

دکتر خواجه پور خاطر نشان کرد : در واقع مسیر سعادت انسان با کلام ا... قرآن کریم و توسل به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) مقدور است و وظیفه هر مسلمانی تلاش در جهت بالا بردن بصیرت اسلامی در جهان اسلام است و برپایی محفل انس با قرآن می تواند نقش موثری در راستای قرآن آموزی در سطح جامعه ایفا کند .