زمان : 21 Khordad 1386 - 23:51
شناسه : 6176
بازدید : 1074
تعاونيهاي مسكن محلي تشكيل دهيد تعاونيهاي مسكن محلي تشكيل دهيد



رئيس سازمان مسكن و شهرسازي يزد گفت: اقشار كم درآمد جامعه صاحب مسكن مي‌شوند . 

مهندس خواجه‌رضايي در مصاحبه مطبوعاتي در فرمانداري يزد اظهار داشت: در راستاي اجراي طرح واگذاري مسكن به اقشار كم درآمد، مي‌بايست تعاونيهاي مسكن محلي تشكيل شود.

وي افزود: افراد واجد شرايط مي‌توانند به رئيس هيات مذهبي يا معتهد محل مراجعه و تعاوني مسكن محلي تشكيل دهند.

خواجه رضايي شرايط مذكور را شامل متاهل بودن، 5 سال سكونت در شهر مورد نظر، فاقد ملك منزل شخصي و عدم اخذ زمين از دولت ذكر كرد و اذعان داشت: دولت 14 ميليون تومان وام پرداخت مي‌كند و اقساط طي 15 سال پرداخت مي‌شود.

وي ادامه داد:‌در راستاي اجراي طرح مذكور شهرداري مكلف مي‌شود، تا عوارض شهردراي را تا حد 50 درصد كاهش دهد و در جهت آماده سازي و ساخت و ساز براي هر واحد 5/1ميليون تومان وام به شركت تعاوني مسكن محلي داده ‌شود و ساخت و ساز توسط انبوه سازان و پيمانكاران انجام مي‌شود.

رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خاطر نشان كرد: از آنجا كه اين طرح استمرار دارد و سهميه استان يزد نيز كافي است افراد واجد شرايط مي‌تواند به مرور زمان به اداره تعاون مراجعه كنند.

وي يادآور شد: افراد سعي كنند در بنگاه‌هاي املاك و مراكز غير مجاز ثبت نام نكنند و فقط به مراكزي مراجعه كنند كه به طور رسمي از طرف اداره تعاون اعلام شده است.

مهندس خواجه رضايي درپايان اظهار داشت: ساخت و ساز آپارتمانها بايد طي مدت 18 تا 24 ماه پايان پذيرد و اين طرح در شهرستان تفت انجام شده است.

رئيس اداره كل تعاون يزد گفت:‌اقشار كم در آمد جامعه با تشكيل تعاونيهاي مسكن محلي صاحب مسكن شوند.

محمدحسن محمدپناه در مصاحبه مطبوعاتي در فرمانداري يزد اظهار داشت: با توجه به بالارفتن تب مسكن در كشور طبق آيين نامه اجرايي تبصره 6 بودجه كشور به تمام اقشار كم در آمد جامعه مسكن داده خواهد شد.

وي ادامه داد: در ابتدا تعاوني مسكن محلي تشكيل دهند و از ميان معتمدين و افراد شاخص و شناخته شده محل 3 نفر را انتخاب و به عنوان هيات موسس به اداره تعاون معرفي نمايند.

اين مقام مسئول اذعان داشت: با تشكيل تعاوني مسكن محلي افراد واجد شرايط ثبت نام مي‌كنند و افراد مذكور از طريق اداره كل تعاون به سازمان مسكن و شهرسازي معرفي مي‌گردند.

محمدپناه تصريح كرد: در يزد ساخت و ساز بايست از طريق آپارتمان صورت گيرد و تعاوني‌ها با انبوه سازان قرار داد منعقد مي‌نمايند و بعد از 20 درصد پيشرفت كار 80 درصد مابقي هزينه‌ها به صورت وام به تعاوني‌هاي مسكن محلي داده مي‌شود.

وي وام مذكور را 14 ميليون تومان براي هر واحد ذكر كرد و در ادامه گفت:‌ اين سهميه در سال‌هاي آينده ادامه مي‌يابد و هر جواني كه داراي 4 شرط تعيين شده باشد و در تعاوني مسكن محلي شركت كند، مي‌تواند صاحب مسكن شود.

رئيس اداره كل تعاون يزد در پايان يادآور شد:‌اين طرح براي افراد كم در آمد تعيين گرديده است، به عبارت ديگر افرادي كه مستاجرند مي‌توانند به جاي پرداخت اجاره 10 درصد از اقساط اوليه را پرداخت نمايند.

يزدفردا