زمان : 21 Khordad 1386 - 17:34
شناسه : 6165
بازدید : 2127
'گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان 'گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان

'گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان

يزدفردا به نقل از نگين كوير ما :صبح جمعه مورخ 18/3/1386 طبق روال معمول ، تابش نماينده مردم شهرستان اردكان به حوزه انتخابيه خود سفر كرد . اولين برنامه از ساعت 7 تا 12 ملاقات مردمي در محل دفتر ارتباطات مردمي بود . حضور مردم با طرح خواسته ها و مسائل و مشكلات گوناگون همراه بود . تقريباً هميشه به اين صورت است . شايد مردم ، رفع خيلي از مشكلات و گرفتاريهايشان را كه در حيطه مسئوليت مسئولين اجرايي و شوراي اسلامي شهر و روستاست را از نماينده خود در مجلس مي خواهند . اين امر شايد كار ما را سنگين تر كند اما انشا... افتخار خدمتگزاري به اين مردم را نصيبمان خواهد كرد .
ظهر ، نماز جمعه را به همراه مهندس امين مقدم شهردار جديد احمد آباد ، مهندس مروتي شهردار سابق احمد آباد ، مهندس شهابي زاده بخشدار مركزي اردكان و اعضاء شورا و اهالي شريف احمد آباد در مسجد جامع اين شهر برگزار كرديم . بعد هم نشست صميمي در محل منزل در دست تجهيز امام جمعه جديد احمد آباد برگزار شد. قرار شد مساعدتي براي تجهيز اين محل از سوي مهندس تابش برگزار شود . بعد از ظهر حدود ساعت 5 سري زديم به كارخانه نساجي آفرين . كارخانه اي كه به پيشنهاد مهندس تابش و با سرمايه گذاري برخي از صاحبان صنايع استان و فروش سهام به فرهنگيان شريف اردكاني شكل گرفته است . دستمايه اين بازديد هم ، نشست چند روز پيش با فرهنگيان در محل دفتر بود . در آن نشست برخي از فرهنگيان از نحوه توزيع سود سهام اين كارخانه گلايه داشتند .

   

'گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان                       يزدفردا به نقل از نگين كويرما



             مهندس موسوي مدير عامل كارخانه ، حاج آقاي خليلي و مهندس تابش

قرار شد نشستي با هيات مديره اين كارخانه براي بررسي اين موضوع داشته باشيم . نشست صميمانه اي كه با حضور مدير عامل و اعضاء هيات مديره اين كارخانه برگزار شد . قرار شد در سالجاري سود سهام ميان فرهنگيان تقسيم شود . البته كارخانه هنوز به آن شكل در مدار توليد نيافتاده است. از بخشهاي مختلف آن بازديد كرديم . حدود 8 دستگاه بافندگي در حال كار بود . حدود 20 دستگاه ديگر هم قرار بود برسد . محمد افخمي از اعضاء هيات مديره مي گفت كه اين تنها طرح موفقي است كه در استان يزد با مشاركت فرهنگيان به بهره برداري رسيده است . شايد سالهاي بعد اثر اقتصادي اين طرح هم براي فرهنگيان شريف و هم براي مردم شهر به خوبي مشخص شود .

      

گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان                       يزدفردا به نقل از نگين كويرما



   مهندس تابش ، محمد افخمي از اعضاء هيئت مديره و مهندس نوروزيان از سرمايه گذاران كارخانه

از آنجا كه بر مي گشتيم موقع نماز مغرب و عشاء بود . قرار شد نماز را در مسجد ترك آباد بخوانيم . روحاني مسجد ، پيرمرد سالخورده و با صفايي است كه مورد احترام اهالي است . حاج آقاي پيشوايي ، به شدت علاقه مند به مرحوم آيت ... خاتمي و خاندان او . تا مهندس تابش را ديد با ذكر فاتحه اي براي پدربزرگ مرحومش ، اشك از چشمان پيرمرد سرازير شد .
گلايه به حقي كه مردم ترك آباد داشتند و چندين روز است كه در حال پيگيري آن هستند ، بحث نامناسب بودن آب شرب روستاست . مهندس تابش در همان مسجد تلفني با مدير عامل آب و فاضلاب روستايي استان و مدير عامل شركت آب منطقه اي يزد گفتگو كرد . قرار شد ظرف يكي دو روز آينده مشكل را حل كنند . ولي واقعيت اين است كه بحران آب براي استان يزد بار ديگر در حال شكل گيري است . اگر در مصرف آب صرفه جويي نشود و مسئولين اجرايي نيز بحران را مهار نكنند ، مشكل همين سالهاي پيش رو ، تنها مشكل آب شرب مردم است . گويا در زمان انتقال خط لوله زاينده رود به يزد ، مشاورين مربوطه اين ميزان آب را تا سال 1404 ه . ش كافي مي دانسته اند . اما اين پيش بينيها خيلي زود با گسترش صنايع و افزايش جمعيت و مراكز دانشگاهي در منطقه به هم خورده و اكنون با مشكل آب روبروييم . انشاا... در اين مورد خاص هم با مديريت فرماندار ، بخشدار منطقه و مسئولين اجرايي كه كار رفع اين مشكلات به عهده آنان است ، مشكل آب شرب مردم ترك آباد نيز حل شود . تا همين امروز صبح هم ، قبل از نوشتن اين مطالب پيگير رفع اين مشكل بودم . گويا آب روستا نسبتاً بهتر شده اما هنوز تا ميزان مطلوب فاصله دارد . نماينده مردم و دفتر او ، مثل مردم مدعي هستند .

       

گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان                       يزدفردا به نقل از نگين كويرما


             مهندس موسوي مدير عامل كارخانه ، حاج آقاي خليلي و مهندس تابش قرار شد نشستي با هيات مديره اين كارخانه براي بررسي اين موضوع داشته باشيم . نشست صميمانه اي كه با حضور مدير عامل و اعضاء هيات مديره اين كارخانه برگزار شد . قرار شد در سالجاري سود سهام ميان فرهنگيان تقسيم شود . البته كارخانه هنوز به آن شكل در مدار توليد نيافتاده است. از بخشهاي مختلف آن بازديد كرديم . حدود 8 دستگاه بافندگي در حال كار بود . حدود 20 دستگاه ديگر هم قرار بود برسد . محمد افخمي از اعضاء هيات مديره مي گفت كه اين تنها طرح موفقي است كه در استان يزد با مشاركت فرهنگيان به بهره برداري رسيده است . شايد سالهاي بعد اثر اقتصادي اين طرح هم براي فرهنگيان شريف و هم براي مردم شهر به خوبي مشخص شود .          مهندس تابش ، محمد افخمي از اعضاء هيئت مديره و مهندس نوروزيان از سرمايه گذاران كارخانه از آنجا كه بر مي گشتيم موقع نماز مغرب و عشاء بود . قرار شد نماز را در مسجد ترك آباد بخوانيم . روحاني مسجد ، پيرمرد سالخورده و با صفايي است كه مورد احترام اهالي است . حاج آقاي پيشوايي ، به شدت علاقه مند به مرحوم آيت ... خاتمي و خاندان او . تا مهندس تابش را ديد با ذكر فاتحه اي براي پدربزرگ مرحومش ، اشك از چشمان پيرمرد سرازير شد .گلايه به حقي كه مردم ترك آباد داشتند و چندين روز است كه در حال پيگيري آن هستند ، بحث نامناسب بودن آب شرب روستاست . مهندس تابش در همان مسجد تلفني با مدير عامل آب و فاضلاب روستايي استان و مدير عامل شركت آب منطقه اي يزد گفتگو كرد . قرار شد ظرف يكي دو روز آينده مشكل را حل كنند . ولي واقعيت اين است كه بحران آب براي استان يزد بار ديگر در حال شكل گيري است . اگر در مصرف آب صرفه جويي نشود و مسئولين اجرايي نيز بحران را مهار نكنند ، مشكل همين سالهاي پيش رو ، تنها مشكل آب شرب مردم است . گويا در زمان انتقال خط لوله زاينده رود به يزد ، مشاورين مربوطه اين ميزان آب را تا سال 1404 ه . ش كافي مي دانسته اند . اما اين پيش بينيها خيلي زود با گسترش صنايع و افزايش جمعيت و مراكز دانشگاهي در منطقه به هم خورده و اكنون با مشكل آب روبروييم . انشاا... در اين مورد خاص هم با مديريت فرماندار ، بخشدار منطقه و مسئولين اجرايي كه كار رفع اين مشكلات به عهده آنان است ، مشكل آب شرب مردم ترك آباد نيز حل شود . تا همين امروز صبح هم ، قبل از نوشتن اين مطالب پيگير رفع اين مشكل بودم . گويا آب روستا نسبتاً بهتر شده اما هنوز تا ميزان مطلوب فاصله دارد . نماينده مردم و دفتر او ، مثل مردم مدعي هستند .        
تابش نماينده مردم شهرستان اردكان در مسجد روستاي ترك آباد . يكي از اهالي از وضعيت آب شرب روستا گلايه مي كند . در تصوير حجه الاسلام پيشوايي امام جماعت روستا نيز ديده مي شود .

اين وظيفه مسئولين اجرايي شهرستان است كه مشكل را حل و فصل كنند . كار ما پيگيري و نظارت است كه با دقت و وسواس خاصي انجام خواهيم داد . كار مردم هم صرفه جويي بيشتر در مصرف آب است . خداي نكرده اختلاف دو اداره نبايد به قيمت ايجاد مشكل براي مردم تمام شود .
شب هنگام ، جلسه اي خودماني داشتيم با يكي دو تن از دوستان . گلايه هايي داشتند كه مطرح كردند . بيشتر سوء تفاهم بود تا چيز ديگري . به خوبي و خوشي تمام شد . درون هر خانواده اي بحث و جدل در مي گيرد ، اما هنر يك خانواده منسجم و باهوش آن است كه از اين فضاي بحث و جدل بهانه اي به دست بدخواهان ندهد .
صبح شنبه در محل دفتر ميزبان مدير كل منابع طبيعي استان ، معاون امور اراضي و ريييس اداره منابع طبيعي اردكان بوديم . مباحث خوبي پيرامون منابع طبيعي مطرح شد . مهندس عالم از برخي از صنايع گله مند بود كه زمينهايي را متصرف شده اند ولي آنها را بيكار و بلا استفاده رها كرده اند . به عنوان نمونه در اردكان از كارخانه صنعتي نام برد كه حدود 300 هزار هكتار زمين را متصرف شده و بلا استفاده رها كرده است . جاي تاسف است . شايد عالم مي خواست به بحث زمين خواري بپردازد ، اما وارد آن وادي نشد .

      

گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان                       يزدفردا به نقل از نگين كويرما


عالم ، مدير كل منابع طبيعي استان به همراه مهندس موسوي معاون امور اراضي

تابش نيز از مدير كل منابع طبيعي خواست تا با قدرت جلوي اين سوء استفاده ها را بگير د و از اين كار اعلام حمايت كرد .
نماز ظهر و عصر را در مسجد روستاي مزرعه نو از توابع بخش عقداء خوانديم . همراه با مردم خوب روستا ، مهندس روستايي فرماندار اردكان ، مهندس معلي مدير عامل شركت گاز استان ، معاونينش ، بخشدار منطقه و اعضائ شوراهاي منطقه عقداء .
از حدود 5 سال پيش مهندس تابش به شدت پيگير گاز رساني به روستاهاي منطقه عقداء بود كه اين پيگيري نتيجه داد و شاهد آغاز عمليات اجرايي اين گاز رساني بوديم . 7 روستا به طور همزمان رد اين طرح قرار دارد . با اجراي اين طرح نزديك به 1600 نفر از اهالي شريف اين روستاها از نعمت گاز بهره مند خواهند شد . نكته حائز اهميت اين سفر استقبال بسيار پرشور مردم منطقه از نماينده خود بود . تا جايي كه اين امر با ابراز تعجب مهندس معلي همراه بود . به ايشان گفتم كه مردم ، همواره قدردان زحمات خدمتگزاران خود هستند و خادم را از خائن به خوبي تشخيص مي دهند .
      

گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان                       يزدفردا به نقل از نگين كويرما


معلي ، تابش و روستايي در عكس ديده مي شوند .


سر راه برگشتمان از مزرعه نو به شمس آباد هم سري زديم . مشكل آنجا هم بحث آب بود . معضلي كه متاسفانه مي رود تا به يك بحران تبديل شود .

منبع :وبلاك نگين كوير ما نوشته پايدار اردكاني

يزدفردا