زمان : 16 Khordad 1386 - 13:49
شناسه : 6098
بازدید : 2145
تاكيدمهندس وحدتي بر كاهش زمينه‌هاي بروز خاموشي در منطقه جنوب شرق كشور تاكيدمهندس وحدتي بر كاهش زمينه‌هاي بروز خاموشي در منطقه جنوب شرق كشور

تاكيدمهندس وحدتي بر كاهش زمينه‌هاي بروز خاموشي در منطقه جنوب شرق كشور


بيست‌و‌سومين همايش مسائل بهره برداري صنعت برق جنوب شرق کشور با حضور مديرعامل شركت توانير در برق منطقه‌اي کرمان برگزار شد.
، در اين همايش که معاونان بهره‌برداي، برنامه‌ريزي و هماهنگي توزيع شرکت توانير، مديران عامل شرکتهاي برق منطقه اي يزد، سيستان و بلو چستان ،فارس وهرمزگان، معاونان بهره‌برداري، مديران عامل شرکتهاي توليد و ... حضور داشتند، مهندس وحدتي در سخناني اظهار داشت: منطقه جنوب شرق کشور به لحاظ موقعيت جغرافيايي و گرم بودن منطقه بعضا بامشکلات بيشتري براي تامين برق براي مشترکان به ويژه در روزهاي گرم سال مواجه هستند و بايد دانست که وجود يک مشکل در يک استان براي استانهاي ديگر نيز مشکل‌ساز مي‌شود پس بايد با اجراي به موقع و درست طرحهاي مصوب شده، زمينه‌هاي بروز خاموشي را در منطقه کاهش دهيم.
وي ساخت نيرو گاههاي خصوصي را عامل رفع بسياري از مشکلات صنعت برق دانست و افزود: ساخت نيروگاههاي کوچک به سبب تامين سوخت و موقعيت استراتژيک کشور از اهميت ويژه‌اي بر خوردار است.
وي استفاده از توان تجربي نيرو هاي با ز نشسته صنعت برق را يکي از سياستهاي صنعت برق دانست و تلاشگران صنعت برق را خادمان بي‌ادعا معرفي کرد، که هيچ گاه به دنبال امتيازخواهي نبوده‌اند.
مدير عامل شرکت توانير با اذعان به اين كه صنعت برق کشور در شرايط سختي قرار دارد اظهار اميدواري کرد با همکاري مجلس شوراي اسلامي هر چه زودتر اين مشکل برطرف شده و باتصويب لايحه اصلاح نرخ‌ها بسياري از مشکلات مالي حل شود.
مهندس وحدتي در عين حال از مديران عامل شرکتها خواست تا با اعمال سياستهاي مديريت مصرف در فرهنگ سازي بين مشترکان اتمام جدي داشته باشند.
و ي همچنين از ساخت يک برنامه تلويزيوني 50 قسمتي با مضمون مديريت مصرف خبر داد که قرار است تابستان امسال از شبکه يک سيما پخش شود.
مهندس وحدتي همچنين خواستار ارتباط بيشتر باصنايع شد و در خصوص تاثير اعمال مهندسي ارزش گفت: بدون اينکه ذره‌اي از کارايي کم شود به طور متوسط 20 درصد هزينه‌ها کاهش يافته، تا جايي که به نظر من قابل طرح در هيئت دولت است و جاي کار زياد دارد.
يادآور مي شود در اين جلسه مصوبات جلسه قبل مورد بحث و بررسي قرار گرفت و پيشنهادات زير از سوي مهندس وحدتي داده شد: تلاش جدي و مثمر ثمر برق منطقه‌اي اصفهان، براي اتمام و برق دار کردن خط اصفهان يزد که از راههاي نجات منطقه جنوب شرق است، آماده شدن خطوط يزد –کرمان تا آخر خرداد ماه، پيگيري براي راه اندازي نيروگاه چابهار

يزدفردا