زمان : 15 Khordad 1386 - 22:34
شناسه : 6091
بازدید : 3579
مشکل احداث مجتمع فولاد هشتصد هزار تنی  بافق بالاخره  با راهپيمائي مردم و دستور وزير مرتفع شد مشکل احداث مجتمع فولاد هشتصد هزار تنی بافق بالاخره با راهپيمائي مردم و دستور وزير مرتفع شد

يزدفردا به نقل از روزنه بافق :مشکل احداث مجتمع فولاد هشتصد هزار تنی با پيگيري مردم مرتفع شد. دو روز پس از شرکت مردم در راهپیمایی جمعه مورخ 11/3/86 که خواستار رفع مشکل احداث مجتمع هشتصد هزار تنی فولاد دولتی بودند وزیر محترم صنایع و معادن دستور رفع توقف ایجاد شده را صادر نمودند.گفتنی است با احداث این مجتمع عظیم تعداد کثیری از جوانان جویای کار مشغول به کار خواهند شد و یکی از آرزوهای دیرینه مردم بافق تحقق میابد.

 

شروع ماجرا :در تاريخ 30 ارديبهشت 86برخی منابع خبری(روزنه بافق ويزدفردا ) از توقف مجتمع عظیم 800 هزار تنی فولاد در بافق پرده برداشتند .

با انتشار این خبر در اولين اقدام اقاي مير هدائي معاون فرماندار بافق با ارسال خبري به سايت يزدفردا  با تكذيب اين خبرادامه داد : باطلاع مديريت محترم سايت يزدفردا و مردم شريف استان ميرساند مقدمات و مصوبات مربوط به كليه زير ساختها مورد نياز ازجمله آب - گاز - برق و ... با پيگيري مجدانه مسئولين شهرستان و استان تهيه شده و همانطور كه رياست محترم جمهوري در سفر به شهر بافق قول دادند عمليات اجرائي فولاد 800 هزار تني در بخش دولتي شروع و نيز فولاد يكميليون تني در بخش خصوصي مورد مطالعه قرار خواهد گرفت .و كاش مسئولين محترم به جاي تكذيب خبر !!!!!شفاف و صادقانه با مردم صحبت مي كردند و به جاي حل مسئله صورت مسئله را پاك نمي نمودند  

به گزارش يزدفردا به نقل از سايت روزنه بافق : اين پايان ماجرا نبود و در ادامه  شورای شهر بافق با تکاپوی مضاعف ، پیگیر اجرای این طرح شد . جواد تشکری رئیس شورای شهر بافق در اولین گام در تماس با مهندس محمد رحیم رستی، مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران که وی مسئولیت اجرای 8 طرح استانی فولاد کشور از جمله بافق را داراست خواستار تسریع در انجام این پروژه شد. در این تماس مشخص شد مسئولین استان از روی ناآگاهی یا اشتباه پیشنهاد اجرای فولاد بافق از سوی بخش خصوصی را داده اند که در مصوبات استانی هیئت وزیران اعمال گردیده و باعث توقف طرح از سوی وزارت معادن و فلزات شده است.

 رئیس شورای شهر بافق همچنین موضوع را از طریق آقای مهندس پالیزدار معاونت برنامه ریزی آقای مهندس هراتی نیک و آقای مهندس نوری مدیر اجرای طرح فولاد 800 هزار تنی پیگیری نمود که نامبردگان هم علت توقف طرح را نوع مصوبه ای که در هیئت دولت به تصویب رسیده است دانستند و خواستار پیگیری مسئولین استان و شهرستان شدند تا مصوبه اصلاح شده و مشکل مرتفع گردد همچنین نامبردگان اعلام نمودند در صورت عدم اصلاح مصوبه ، کاری از دستشان ساخته نیست و طرح مسکوت خواهد ماند.

رئیس شورای شهر بافق در گفتگو با ارمغان یزد با اشاره به این نکته که شورا قاطعانه به دنبال عملی ساختن این پروژه از سوی دولت است خاطر نشان کرد : مجتمع فولاد بافق پیش از آنکه به تصویب هیئت دولت در سفر استانی رئیس جمهوری به بافق برسد ، مصوبه ی شورای اقتصاد در خرداد 85 بوده است و از آنجا که کلنگ احداث آن در سال 85 توسط هراتی نیک معاون وزیر صنایع و معادن و مسئولین استان و شهرستان به زمین زده شده است بنابراین عملیات اجرایی آن که مبالغ کلانی صرف مطالعه و شروع آن شده ، باید ادامه یابد.

 وی افزود: شورای شهر بافق اجرای این پروژه را حق مسلم مردم بافق می داند و همچنان پیگیر اجرای این طرح خواهد بود چرا که آینده ی بافق به اجرای این طرح گره خورده است و یقینا اجرای طرح باعث خواهد شد تا در آینده مشکل بیکاری منطقه مرتفع گردد. همچنین مصوبه ی هیئت دولت در سفر استانی که اعلام نموده است طرح فولاد باید توسط بخش غیردولتی انجام گیرد به علت آنکه زیرساختهای لازم از جمله آب ، برق و گاز آماده نبوده و تنها دولت توان ایجاد این زیرساختها را دارد لذا بخش خصوصی اعلام نموده است که تنها در صورتی مایل به سرمایه گذاری در مجتمع فولاد هست که اولا زیرساختها آماده شود و تضمین تأمین سنگ مورد نیاز آن را هم داشته باشد و عملا گزینه احداث مجتمع توسط دولت می تواند به نتیجه برسد .لذا ما خواستار احداث مجتمع فولاد توسط دولت می باشیم .

و در ادامه اين ماجرا به گزارش يزدفردا به نقل از روزنه :جمعه گذشته راهپیمایی مردم بافق جهت حمایت از احداث مجتمع فولاد دولتی و پرداخت 2%عوارض سنگ آهن به شهرداری جمع کثیری از نمازگذاران پس از نماز جمعه در حمایت از احداث مجتمع فولاد در بخش دولتی و پرداخت 2% عوارض شرکت سنگ آهن به شهرداری بافق از جلوی مسجد جامع به طرف امامزاده عبدالله راهپیمایی نمودند.در این راهپیمایی مردمی که خود جوش بود مردم با حمل پلا کاردها و پارچه نوشته هایی خواسته های خود را اعلام نمودند. و در طول مسیر برای سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی صلوات فرستادند.

همچنین در پایان بیانه ای به شرح زیر توسط یکی از راهپیمایان قرائت گردید.

با درود و سلام به رهبر معظم انقلاب اسلامی و دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن تجلیل از آرمانهای ارزشمند و مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رحمته الله علیه و پشتیبانی کامل از بزرگ مرجع تشیع حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب و حمایت و پشتیبانی از دولت عدالت محور و خدمتگذار جناب آقای دکتر احمدی نژاد: 1- ما مردم بافق خواستار عملیاتی شدن مجتمع فولاد هشتصد هزار تنی بخش دولتی که در سال گذشته به تصویب رسیده و کلنگ احداث آن توسط آقای هراتی نیک معاون وزیر صنایع و معادن در بافق به زمین زده شده است و در سفر ریاست محترم جمهوری بر آن تاکید شده است هستیم. 2- با توجه به مصوبه هیئت محترم دولت مبنی بر پرداخت 2% از فروش حاصل از مجتمع معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق برای عمران و آبادانی شهر خواستار پرداخت هر چه سریعتر آن به شهرداری بافق که متولی عمران و توسعه شهری میباشد هستیم. 3- با توجه به تائیدیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اجرای طرح گندله سازی که قراربود در دهه ی فجر سال 85 شروع و در سال 87 به اتمام برسد لیکن تا کنون اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفته خواستار اجرای هر چه سریعتر آن میباشیم. 4- در سالهای گذشته علیرغم کلنگ زنی های متعدد جهت احداث کارخانجات که متاسفانه آنها به شهر های دیگر منتقل شده است تا تحقق کامل پروژه های فولاد و گندله سازی پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد. والسلام علیکم ورحمته الله و برکاته

يزدفردا

شنيده شده است :مجتمع فولاد بافق با اعمال نفوذ بعضی از مقامات استانی از پروژه های هشت گانه فولاد حذف گردید؟؟ شنيده شده است :مجتمع فولاد بافق با اعمال نفوذ بعضی از مقامات استانی از پروژه های هشت گانه فولاد حذف گردید؟؟
تاریخ : يكشنبه 30 ارديبهشت 1386 - بعدازظهر 06:29

مير هدائي معاون فرماندار بافق :عمليات اجرائي فولاد 800 هزار تني در بخش دولتي شروع و نيز فولاد يكميليون تني در بخش خصوصي مورد مطالعه قرار خواهد گرفت مير هدائي معاون فرماندار بافق :عمليات اجرائي فولاد 800 هزار تني در بخش دولتي شروع و نيز فولاد يكميليون تني در بخش خصوصي مورد مطالعه قرار خواهد گرفت