زمان : 04 Azar 1391 - 01:43
شناسه : 60671
بازدید : 6749
جایگاه خوب شهرستان بافق از نظر فرهنگ خوداظهاری مالیاتی جایگاه خوب شهرستان بافق از نظر فرهنگ خوداظهاری مالیاتی

معاون مالیات شهرستانهای اداره کل امورمالیاتی استان یزد، در بازدید از اداره امورمالیاتی بافق با اشاره به تلاشهای رئیس امورمالیاتی بافق و اطلاع رسانی مطلوب این اداره و همچنین روابط عمومی اداره کل استان برای مردم در مبحث مالیات، عنوان داشت: مردم آشنایی خوبی با مباحث و وظایف مالیاتی پیدا کردند و اخیرا  مشاهده  می شود تنش های کمتر و مراجعات کمتری در استان داشتیم و این ثمره اطلاع رسانی همکاران در شهرستان است.

امرالله عابدی ادامه داد: شهرستان بافق از نظر سطح وصول مالیات با توجه به وجود  یکی دوتا شرکت بزرگ تقریبا در جایگاه ۵ استان و از لحاظ حجم فعالیت در جایگاه ششم استان قرار دارد.

وی با اشاره به جایگاه خوب شهرستان بافق از نظر فرهنگ خوداظهاری مالیاتی، افزود: بر اساس آمارهای تحلیلی و پیش بینی های قبلی که برای هر استان انجام شده شهرستان بافق نسبت به سال قبل افزایش داشته و این رشد مالیات نه بخاطر فشارهای مالیاتی بلکه بدلیل ترویج فرهنگ خود اظهاری و مالیاتی مردم در شهرستان است.

وی با اشاره به آموزه های دینی و بیان برخی مسایل و مصادیقی از دریافت مالیات در صدر اسلام و تفاوت آن با خمس و زکات، و نقش مالیات در مخارج و منافع عمومی جامعه، خاطرنشان کرد: در سطح دنیا و کشورهای پیشرفته و صنعتی خیلی موضوع فرهنگ مالیاتی رواج ندارد و مردم بیشتر مالیاتشان را بدلیل ترس از جرایم سنگین و محرومیت از برخی امور اجتماعی پرداخت می کنند اما خوشبختانه در کشور ما بدلیل ۲ موضوع؛ مسایل دینی و فرهنگ غنی ایرانی خیلی ضرورتی ندارد تا از الگوه های غربی بهره ببریم و با ترکیب این دو مقوله می توانیم الگوی مناسبی تدوین کنیم.

این مسئول، با اشاره به کارهای خوب سازمان برای ترویج فرهنگ مالیاتی در بین مردم، ابرازداشت: آشنا نمودن مردم با تکالیف مالیاتیشان، کاهش تعابیر مردم و ممیزمالیاتی از قوانین و همچنین واضح و مشخص  شدن مصارف مالیات برای مردم موثر است.

عابدی اضافه کرد: بطور مثال مردم در قبال پرداخت عوارض به شهردای شاهد ایجاد یک طرح عمرانی هستند ولی در مورد مالیات این موضوع بصورت کشوری هزینه می گردد و باید مثلا برای مردم مشخص گردد که فلان مقدار از هزینه ایجاد یک پل و یا پرداخت حقوق نیروهای انتظامی و کارمندان ادارات دولتی و سایر موارد از این محل تامین می شود.

وی  در مثالی با اشاره به مشارکت خوب مردم کشور ایران در خیریه ها عنوان کرد: کمک به موضوع های عام المنفعه و خیریه به راحتی در فرهنگ مردم ایران وجود دارد و دراین  خصوص فقط باید اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد و خروجی نیز مشخص شود.

معاون مالیاتی شهرستانهای اداره کل امورمالیاتی استان یزد به نقش اتکای به مالیات بجای درآمدهای خارجی در اقتدار و توانمدی کشور اشاره کرد و عنوان داشت: اتکای دولت به مالیات در کشور می تواند باعث اقتدار بیشتر گردد و نکته دوم ابزار مناسبی برای کنترل اقتصادی بازار است.