زمان : 11 Khordad 1386 - 17:32
شناسه : 6054
بازدید : 2401
نخستین جشنواره زردآلوی منطقه فراغه برگزار شد نخستین جشنواره زردآلوی منطقه فراغه برگزار شد

نخستین جشنواره زردآلوی منطقه فراغه برگزار شد


يزدفردا :نخستین جشنواره زردآلوی منطقه فراغه با حضور دبیر کمیته گردشگری روستایی و عشایری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، امام جمعه ابرکوه، معاون برنامه ریزی استانداری یزد، رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و برخی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
دبیر کمیته گردشگری روستایی و عشایری کشور در این جشنواره گفت: توسعه فضاهای طبیعی ، اکوتوریسم و گردشگری روستاها و ییلاقات در جذب گردشگر نقش موثری دارد.

محمد علی نمازی افزود: جذابیتهای اکوتوریسم و تاریخی روستاها را باید معرفی کرد ، چرا که امروزه صنعت گردشگری به عنوان بخش مهم در اقتصاد و اشتغال زایی کشور مطرح می باشد.

رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در ادامه گفت: در کشور 365 روستای هدف گردشگری تصویب شده است که سهم استان یزد 20 روستا می باشد.

مهندس سیفی با بیان اینکه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می شود تصریح نمود: معرفی فرهنگ مردم روستایی و شیوه سبک معماری خانه ها و معرفی محصولات کشاورزی از جمله راهکارهای توسعه صنعت گردشگری است.

فقیه معاون برنامه ریزی استانداری یزد نیز با بیان اینکه با همکاری همه دستگاهها و نهادهای دولتی و خصوصی در زمینه فرابری محصولات کشاورزی و عرضه مستقیم آن باید از کشاورزیان حمایت کرد تصریح نمود: امر آموزش و ترویج کشاورزی در بهره وری بهتر نقش موثری دارد.

گفتنی است: جشنواره ی یاد شده با همت شورای اسلامی دهستان فراغه، شرکت تعاونی جهانگردی و گردشگری تابرسیر و با همکاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه، سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، و فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

در پایان مراسم از یکی از خیرین و کشاورزان منطقه فراغه که در امر ساخت حرم امامین شرفین تلاش کرده بود، تشکر و قدردانی شد و پرچم گنبد حضرت ابوالفضل (ع) به عنوان تبرک در مراسم نمایان شد.

گفتنی است : زردآلو یکی از میوه های خوش طعم ابرکوه است که سالانه بخش مهمی از آن به استانهای مختلف کشور و خارج کشور صادر می شود.

سطح زیر کشت باغ های زردآلو ابرکوه یک هزار و 200 هکتار است و سالانه بیش از 19 هزار تن محصول زردآلو در ابرکوه برداشت می شود.

يزدفردا