زمان : 10 Aban 1391 - 22:55
شناسه : 59674
بازدید : 10704
موفقيت ايران در سي و هفتمين کميته ميراث جهاني يونسکو علويان صدر اظهار اميدواري کرد: موفقيت ايران در سي و هفتمين کميته ميراث جهاني يونسکو

یزدفردا:مراسم جشن ثبت جهاني مسجد جامع اصفهان در حالي امروز با حضور رئيس جمهور و مقامات و مديران کشوري و استاني در شهر زاينده رود برگزار مي‌شود که معاون ميراث فرهنگي کشور نسبت به موفقيت ايران در سي و هفتمين کميته ميراث جهاني يونسکو در سال ۲۰۱۳ ميلادي ابراز اميدواري کرد.

«مسعود علويان صدر» در گفت‌و‌گو با ميراث آريا ، با اشاره به موفقيت ايران در سي و ششمين کميته ميراث جهاني يونسکو در شهر سن پترزبورگ روسيه در سال گذشته و ثبت هم زمان دو اثر مسجد جامع و گنبد قابوس در فهرست ميراث جهاني افزود: اميدواري هاي بسيار زيادي براي موفقيت در سي و هفتمين کميته در سال ۲۰۱۳ وجود دارد.

وي گفت: دو پرونده کاخ گلستان و روستاي دستکند و تاريخي ميمند براي ثبت در کميته ميراث جهاني آماده و به يونسکو ارسال شده اند و اميدواري‌ها براي ثبت اين دو اثر بيش از پيش است.

به گفته وي بازرس يونسکو در بازديد از کاخ موزه گلستان از وضعيت اين مجموعه فرهنگي و تاريخي اظهار رضايت کرده و براي بررسي روستاي دستکند ميمند نيز بازرسان يونسکو به زودي به ايران مي‌آيند.

علويان صدرخاطر نشان کرد: اميدوارم در سي و هفتمين کميته ميراث جهاني نيز مانند سال گذشته موفق به ثبت هم زمان دو اثر شويم تا رتبه ايران در يونسکو بازهم ارتقا يابد.