زمان : 10 Aban 1391 - 14:21
شناسه : 59620
بازدید : 50503
حماسه شهید محمد حسین فهمیده (1نظروپاسخ) حماسه شهید محمد حسین فهمیده (1نظروپاسخ) صدرالدین دهقان: محمد حسین فهمیده ، عشق آموز مدرسه ایثار وحماسه ساز میادین رزم در شانزدهم اردیبهشت ماه 1346 در قم و در خانواده ای متدین و مذهبی لبریز از مهربانی وسرشاراز توکل دیده به جهان گشود

 صدرالدین دهقان

محمد حسین فهمیده ، عشق آموز مدرسه ایثار  وحماسه ساز میادین رزم در شانزدهم اردیبهشت ماه 1346 در قم و در خانواده ای متدین و مذهبی لبریز از مهربانی وسرشاراز توکل دیده به جهان گشود. محمد حسین دوران ابتدایی را در مدرسه شهید هادی کریمی و دو سال اول مقطع راهنمایی رادر مدرسه حافظ قم گذراند . سپس طی سفرخانواده به شهرستان کرج در مدرسه شهید خیابانی این شهر به ادامه تحصیل پرداخت .او بسیار خوش برخورد و مهربان بود. و خیلی زود محبوب دلها می شد .با کوچکتر ها سر سبز تر از عاطفه بود وبا  بزرگتر ها در اوج ادب ظاهر می شد. در همان اوایل جنگ  وحتی  قبل از اغاز رسمی جنگ در 31/6/59 به طرف خوزستان می شتابد ودر مهر ماه چندین مرتبه مجروح ودر بیمارستان ماهشهر بستری می گردد . ولی باز با اصرار وعشق  فراوان به خطوط مقدم رزم می شتابد .هنگامی که دشمن بعثی  تا پشت دروازه های خرمشهر هجوم آورده بود،  محمد حسین در کوچه و پس کوچه های خرمشهر  با جثه کوچک و سن کمش به سان بزرگ مردی شیر دل برای جلو گیری از سقوط شهر حماسه ها می آفریند .

 و آن روز8 آبان 1359 دشمن متجاوز،   حلقه محاصره خرمشهر را تنگتر نموده بود .محمد حسین در رفتاری شگرف،  همرزمش را که مجروح شده بود  دلاورانه به پشت خط  مقدم انتقا ل می دهد. شهر درآستانه سقوط است . کوچک  وبزرگ مقاومت می کنند . چشم های معصوم او به چند تانک دشمن می افتد که به نیروها ی رزمنده نزدیک می شود.ناگهان محمد حسین  سرخ شد همچون خورشید روز عاشورا ، باتعدای نارنجک در دست و به کمر بسته به طرف تانک های دشمن می رود .پس از حماسه علی اکبر(ع) درکربلا بار دیگر زمین به خود می بالید وبر پاهای سترگ  این دلاور از جان گذ شته بوسه می زد. با آنکه پیکر ش مجروح شده بود ولی خود را به تانک دشمن رسانده  وآن را منفجر ومنهدم می نماید  و رعب و وحشت  زیادی در میان دشمن ایجاد می کند و مسیر را ، بر عبور دیگر تانک های دشمن می بندد. باغبان لاله های باغ شهادت  در وصف  رشادت این بزرگ مرد کوچک ، او را رهبر خود وامت  نامید: " رهبر ما آن طفل سیزده  ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگتر است، با نارنجک، خود را به زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید"  ورهبر معظم انقلاب نیز دراین خصوص فرمودند:

زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش آموز بسیجی ، شهید  محمد حسین فهمیده از اصالت های دفاع مقدس می باشد.