زمان : 05 Aban 1391 - 18:21
شناسه : 59309
بازدید : 5940
بازدید معاون سازمان میراث فرهنگی کشوازهتل آنتیک ملک التجاریزد بازدید معاون سازمان میراث فرهنگی کشوازهتل آنتیک ملک التجاریزد

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور: حمایت سازمان میراث فرهنگی ازسرمایه گذاران بخش خصوصی

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی  و گردشگری کشور از حمایت این سازمان از فعالان وسرمایه گذاران بخش خصوصی خبرداد.

امیرامینی دربازدیدازهتل آنتیک ملک التجاریزدبا بیان این خبرگفت:این سازمان بنا داردازمحل توسعه صندوق ملی وبا تامین اعتبارازمحل های قانونی از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت نماید.

وی گفت:این حمایت به صورت تسهیلات ارزان وباسود دهی خیلی کم در اختیار سرمایه گذاران قرارمی گیرد.

وی خواستارحمایت های همه جانبه مسئولین استانی دربخش میراث فرهنگی و گردشگری شدو گفت:انتظارداریم مسئولین استانی با توجه ارز آوری که درحوزه میراث فرهنگی و گردشگری وجوددارداز ازفعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه حمایت نمایند.

این مقام مسئول در ادامه از تهیه سند راهبردی توسعه میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد.

وی گفت:این سند برای اولین بار در دست تهیه وآماده شدن است.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی  و گردشگری کشورهمچنین اظهار داشت:تا پایان برنامه پنجم توسعه 550هزارتخت درهتل ها و اماکن اقامتی باید موجودباشد.

امینی افزود:بدین منظور این سازمان با حمایت از بخش های خصوصی 200هزارتخت را آماده خواهد نمود.

وی گفت:از سال 84تاکنون 100هزار تخت به ظرفیت هتل ها و اماکن اقامتی افزوده شده است.

وی در پایان نیز از زحمات فعالان گردشگری استان یزد بخصوص دکتر محمدحسین محتاج الله مدیرعامل هتل های زنجیره ای مهر تقدیر کرد.

بازدید معاون سازمان میراث فرهنگی کشوازهتل آنتیک ملک التجاریزد
معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی  و گردشگری کشوربه همراه جمعی از مسئولین استان یزد دربازدیدازهتل آنتیک ملک التجاریزدبازدیدکرد.

امیرامینی دراین بازدیدبا ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این هتل آشنا شد.

هتل تاریخی ملک التجار به عنوان اولین هتل خشت خام در جهان شناخته شده است .این خانه خشتی در حدود 300سال قبل در یکی از بازارهای مهم در بافت تاریخی شهر یزد ساخته شده است و متعلق به خاندان ملک التجار است.ورودی  خانه به شیوه روزگار خود دارای کوچه ای دراز و باریک با دیوارهای بسیار بلند است  وچهار نسل از این خاندان در آن زندگی کرده اند.خانه ملک التجار در دو طبقه وپبرامون حیاط مستطیل شکلی بنا شده است. از نظر تاریخ نگاری بنا تا پیش از این از گونه خانه¬های قاجاری در یزد شناخته می شد، ولی بر اساس کشفیات جدیدی که اخیرا در پی لایه برداری در حین مرمت از روی اندودهای حیاط بدست آمد تاریخ ساخت آن بر اساس کتیبه کشف شده تا عصر صفوی و به تاریخ 1106 ه.ق  بازمی گرددو از این جهت از اهمیت بسیار زیادی در تاریخ نگاری بناها در شهر یزد و کلا در تاریخ معماری ایران برخوردار شده است