زمان : 01 Aban 1391 - 23:24
شناسه : 59180
بازدید : 5612
واکنش "ایران" به اظهارات سخنگوی دستگاه قضا واکنش "ایران" به اظهارات سخنگوی دستگاه قضا یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .
واکنش "ایران" به اظهارات سخنگوی دستگاه قضا
روزنامه "ایران" به صحبت های محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه واکنش نشان داد.

این روزنامه با انتشار مطلبی با عنوان "مسائل اصلی و فرعی!" نوشته است: سخنان محسنی اژه ای در حالی مطرح می شود که باید از توجه به موضوع اصلی و فرعی کردن مسائل در سخنان او استقبال کرد. ضمن آنکه باید به این نکته توجه کنیم که در خصوص وضعیت بازار سکه و ارز و برخی نابسامانی ها در این بازار، اتفاقا این دستگاه قضایی است که باید نتایج اقدامات خود در مورد برخورد با اخلالگران را به اطلاع عموم مردم برساند.

در ادامه این مطلب آمده است: همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که برخلاف اعلام سخنگوی محترم دستگاه قضایی کشور ، براساس اطلاعات رسیده تاکنون هیچ جوابی به نامه رئیس جمهور داده نشده است.

یزدفردا، محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته گفته بود: ‌در شرایط کنونی مصلحت نیست که بازدید از زندان اوین اتفاق بیفتد و این سوال برای مردم وجود دارد که چرا در طول 7 سال گذشته چنین درخواستی نبود.

متن کامل این واکنش را در ادامه بخوانید:

مسائل اصلي و فرعي!
خبر اول اين كه سخنگوي قوه قضائيه گفته: بازديد رئيس‌جمهوري از زندان اوين مسئله‌اي فرعي است. تلاش دولت بايد حل مسائل اقتصادي کشور باشد زيرا در اين شرايط که در آستانه انتخابات رياست جمهوري هستيم، چنين درخواست‌هايي ممکن است شائبه سياسي داشته باشد.

غلامحسين محسني اژه‌اي روز گذشته در جمع برخی از خبرنگاران دعوت شده برای مصاحبه و درباره نامه محموداحمدي‌نژاد خطاب به رئيس قوه قضائيه مبني بر بازديد از زندان اوين گفت: در شرايط خاصي که امروز کشور با آن روبه‌رو است و اولويت كشور مسائل اقتصادي است و بايد معيشت مردم دغدغه همه مسئولان باشد بايد حواسمان را جمع کنيم و همه هم و غم خود را براي رفع مشکلات اقتصادي مردم بگذاريم.

اژه‌اي گفت: تلاش ما بايد براي رفع گراني و کنترل بازار باشد و حواسمان به اين باشد که مشغول مسائل فرعي نشويم.

سخنگوي قوه قضائيه گفت: به نظر ما بازديد از زندان اوين مسئله‌اي فرعي است و به مصلحت نمي‌باشد.

وي همچنين درباره پاسخ رئيس قوه قضائيه به نامه رئيس‌جمهوري گفت: علي‌اي‌حال به نامه وي پاسخ داده شده است و براساس ضوابط و مقررات اقدام مي‌شود اما بالطبع بايد مصلحت‌انديشي شود که در شرايط موجود چه کاري صحيح است.

سخنان محسني اژه‌اي در حالي مطرح مي‌شود كه بايد از توجه به موضوع اصلي و فرعي كردن مسائل در سخنان او استقبال كرد.

چرا كه مدت‌ها است اين مطالبه رهبري توسط برخي همكاران ايشان در دستگاه قضايي و البته ساير دستگاه‌ها ناديده گرفته مي‌شود.

ضمن آن‌كه بايد به اين نكته توجه نماييم كه درخصوص وضعيت بازار ارز و سكه و برخي نابساماني‌ها در اين بازار، اتفاقاً اين دستگاه قضايي است كه بايد نتايج اقدامات خود در مورد برخورد با اخلالگران را به اطلاع عموم مردم برساند.

همچنين بايد به اين موضوع اشاره كرد كه برخلاف اعلام سخنگوي محترم قوه قضائيه براساس اطلاعات رسیده تاكنون هيچ جوابي به نامه رئيس‌جمهور از سوي رئيس قو ه قضائيه داده نشده است. از سوي ديگر بايد بر اين نكته تأكيد شود كه رئيس‌جمهور برخلاف آنچه در فضاي رسانه‌اي مطرح مي‌شود در اين بازديد قصد ديدار با آقاي جوانفكر را ندارد. اين كه وزير سابق دولت نهم به نيت‌خواني رئيس‌جمهور مي‌پردازد جاي تأمل جدي دارد.

ضمن اين كه موضوعات مطرح شده درخصوص بازديد رئيس‌جمهور به هيچ وجه پاسخ منطقي به شمار نمي‌آيد.