زمان : 10 Mehr 1391 - 00:33
شناسه : 58034
بازدید : 17083
سردار شهید حاج حسن دشتی +تصاویر چلچراغ جبهه سردار شهید حاج حسن دشتی +تصاویر

 از پیشکسوتان صحنه های پر خطر انقلاب و جنگ بود. در بهار سال 64 بعد از عملیات غرور آفرین بدر به عنوان رئیس ستاد تیپ الغدیر برگزیده شد.در عملیات قدس 5 طراحی عملیات را به عهده داشت و طی سال های جنگ در چندین عملیات بزرگ وکوچک حضوری برجسته و فعال از خود نشان داد. هنوز بسیجی های یزد طنین گرم وگیرای حاجی را که در آن هنگامه سخت نبرد جمله ی "خسته نباشید " را می گفت و در آن هنگام که آتش سنگین دشمن ، قدرت هر گونه تفکر و عملی را از آدم می گرفت واو به یاری بسیجیان می شتافت را فراموش نکرده اند. براستی حاجی جز خدا نمی دید و جز او نمی طلبید . آنگاه که متواضع و خاشع در مقابل خالقش می ایستاد و تنها  خالصانه به نماز می اندیشید و آن هنگام که قران را برای خواندن می گشود، خود را حقیر و کوچک می یافت. شبهای جمعه که دعای کمیل را همچون مولایش علی (ع) زمزمه می کرد ، چه دیدنی و عبرت انگیز بود . زیارت عاشورا با معرفت  و شور و حالی از باران اشک می خواند آنچنان که با امام خویش  سالارشهیدان رو در رو سخن می گوید و چه نازک دل بود آن وقت که کودکی از همرزمان و دوستان شهیدش را می بیند  و آن چنان می گرید که شانه هایش تکان می خورد. اکثرا روزه می گرفت و زندگی ساده و بی آلایشی داشت و در یک کلام  نام و خوی او حسن بود . یاد وخاطره اش گرامی باد . بخشي از وصيت نامه شهيد :

بسم رب شهدا و الصديقين

...جمهوري اسلامي شجره ي طيبه اي است كه از چشمه زلال اسلام سيراب و با اهداء خون هزاران خون انسان هاي شريف آبياري گرديده است، امروز بدست ما سپرده شده و حراست و مراقبت از آن بر همه ي ما واجب و ضروري است .مردم شريف و قهرمان اين را بدانيد كه اسلام در خطر كفر است و دشمنان اسلام براي مقابله ي با آن جبهه اي گشودند.

http://www.yazdfarda.com/media/news_img/image_58034.jpeg

بدانيد كه امروز روز آزمايش خداوندي است و اين مهم، تكليف است كه از هيچ كس ساقط نمي شود...

مردم بدانيد كه مرگ حق است و قطعاٌ سراغ همه ي ما خواهد آمد ،چه خوب است كه خود انتخاب كنیم .

نه زندگي ،آنقدر شيرين است و نه مرگ آن قدر ترسناك كه آدمي شرافت و انسانيت خويش را زير پا نهد و از ترس مرگ در بستر بميرد، پس بدانيد دنيا محل گذر است و مقر ماندن، ديار ديگري است.

 

كمر همت ببنديد و دين خدا را ياري كنيد و شر اجانب را از كشور رسول ا.. كوتاه نماييد و اين قرن ،قرن سرفرازي مستضعفين و قرن خفت و زبوني مستكبرين است . بدانيد استواري گام هايتان، دنيا را به اعجاز كشانده و زورمندان را نا اميد و محرومين را اميدي دوباره بخشيده .با توكل به خدا و ايمان به پيروزي و حقانيت راهمان، براي مجد و عظمت اسلام ،قيام مضاعف كنيد. نصرت خداوند با پبروزي نزديك است...

بر گرفته از:مجموعه ی اشک شقایق - تالیف : صدرالدین دهقان