زمان : 09 Mehr 1391 - 15:58
شناسه : 57987
بازدید : 4217
انقلاب و اقتدار ما از برکت وجود امامزادگان است حجت الاسلام و المسلمین دخیل عباس زارع زاده: انقلاب و اقتدار ما از برکت وجود امامزادگان است تجلیل از امامزادگان در واقع تجلیل از زیبایی هاست آن هم در بعد معنوی و الهی. چرا که این امامزادگان، انسانها را به سمت و سوی ارزشهای نهفته ای سوق دادند که لزوم تبلور آنها در هر عصری وجود داشته است.

ابرکوه- لیلا پورزارع زاده- خبرنگار یزد فردا- اولین همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده احمد ابرکوه با حضور نماینده منتخب مردم در مجلس، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان تبلیغات و رئیس اداره او قاف ابرکوه در آستان مقدس این امامزاده  برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از قرائت آیاتی از قرآن مجید و مداحی اهل بیت ، حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده به تشریح نقش و اهمیت امامزادگان و لزوم توجه به آنها پرداخت.

وی گفت: در زمینه مباحث مادی و دنیایی، انسانها توجه زیادی نشان  داده و با دقت آن را پیگیری کرده اما هنگامی که مسائل فرهنگی مطرح شود احساس مسئولیت کمتری را شاهد هستیم و از امهات دلایل این امر این است که ما انسان بودن خود را بدرستی نشناخته ایم و در مقابل به خطر افتادن هویت انسانی چندان احساس مسئولیت نمی کنیم . این در حالی است که قرآن نیز به هویت انسانی توجه ویژه ای نشان داده است.

وی افزود: چنانچه هویت مادی را به عنوان هویت اصلی انسانها بپذیریم در این صورت نفس شهادت زیر سؤال می رود، چرا که افرادی که در عنفوان جوانی به سمت جبهه های جنگ شتافته و و سینه های خود را برای گلوله های دشمن عریان کرده اند، قطعا هدفی غیر از مسائل مادی و دنیایی داشته و به پرورش هویت انسانی به عنوان مهمترین اصل در زندگی توجه داشته اند.

زارع زاده همچنین به تشریح مبحث تجلیل از امامزادگان پرداخت و گفت: تجلیل از امامزادگان در واقع تجلیل از زیبایی هاست آن هم در بعد معنوی و الهی. چرا که این امامزادگان، انسانها را به سمت و سوی ارزشهای نهفته ای سوق دادند که لزوم تبلور آنها در هر عصری وجود داشته است.

وی یادآور شد: وقتی بحث تجلیل از امامزاده مطرح می شود در واقع تجلیل از یک شخص نیست بلکه تجلیل از شخصیتی است که به عنوان یک حلقه اتصال در طول تاریخ توانسته جریان حق را به نسل های آینده منتقل کند.

وی افزود: ما تمام هستی خود را مدیون این امامزاده ها هستیم که در جای جای کشور ما به عنوان منادیان حق و حقیقت و مبلغ ارزشهای رسول الله به فعالیت پرداخته و عظمت خدا و قرآن را با خون دل منتقل کرده اند و امروز ما توانسته ایم از آثار رنج آنها، مکتب شیعه را برداشت کنیم و میراث داران این مکتب نیز همین امامزادگان مکرم در سراسر ایران اسلامی هستند.

وی خاطر نشان کرد: در ورای این امامزاده ها شخصیت های عظیمی به وجود آمدند و یکی از شخصیت هایی  که دنیا را تحت تاثیر قرار دارد و موجبات تحولی عظیم را در جهان فراهم کرد امام خمینی (ره) بود و این انقلاب و اقتدارو شهرت جهانی همه از برکات وجود همین امامزادگانی است که قلوب ما را منور به نور خود کرده اندو در جای جای مملکت ما همچون ستاره ای می درخشند. 

در این مراسم رئیس اداره اوقاف ابرکوه، گزارشی از فعالیت های فرهنگی و مذهبی انجام شده درجوار امامزادگان ابرکوه را ارائه کرد و حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده به عنوان اولین خادم افتخاری امامزاده احمد (ع) معرفی شد.

در پایان این مراسم از دست اندرکاران فرهنگی و مذهبی امامزده احمد (ع) ابرکوه تقدیر شد.