زمان : 08 Mehr 1391 - 22:21
شناسه : 57969
بازدید : 3812
نباید به بهانه حضور گردشگر یا ورود گردشگر محیط زیست مورد تخریب قرار بگیرد . گردشگری و میراث طبیعی نباید به بهانه حضور گردشگر یا ورود گردشگر محیط زیست مورد تخریب قرار بگیرد . حمید رضا عمادی "خبرنگار یزد فردا : مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در حاشیه نشست خبری هفته گردشگری:محیط زیست یکی از بهترین جاذبه های گردشگری هر کشوری به شمار می آید و نباید به بهانه حضور گردشگر یا ورود گردشگر مورد تخریب قرار بگیرد .

یزد :حمید رضا عمادی "خبرنگار یزد فردا : مدیر کل  میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در حاشیه نشست خبری هفته گردشگری گفت : تاسیسات گردشگری بیشماری در سرتاسر دنیا راه اندازی شده و این تاسیسات گردشگری سهمم مهمی در تقویت توسعه پایدار و همچنین بهینه سازی انرژی و استفاده از انرژیهای پایدار دارند و استفاده از انرژیهای غیر فسیلی که کمترین آلایندگی را داشته باشند را در دستور کار خویش قرار داده اند .

بهرام رضایی ادامه داد : البته ما به نسبت کشورهای پیشرو تاسیسات کمتری داریم و به نسبت هم دراثر تخریبی محیط زیست سهم کمتری داریم . دنیا پس از جنگ جهانی دوم و با توجه به رشد فزاینده گردشگری در سطح جهان و در حقیقت تبعاتی که می تواند  خود این گردشگر بر محیط زیست بگذارد تلاش دارد تا  از انرژی پاک و پایدار استفاده کند .

وی افزود  : هواپیماها – قطارها – اتومبیل ها – کشتی ها که گردشگران را جابجا می کنند , همچنین هتلها و مراکز اقامتی که آنها را اسکان می دهند , حمل ونقل همگانی ریلی – زمینی – هوایی – دریایی و انرژی سرمایشی و گرمایشی  مراکز اقامتی و سایر موارد اعم از پخت و پز و موارد استفاده دیگر... سهم عمده استفاده از انرژی را به خود اختصاص می دهند  قطعا اگر به فکر نباشیم در آینده با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد .

او خاطر نشان کرد : محیط زیست یکی از بهترین جاذبه های گردشگری هر کشوری به شمار می آید و نباید به بهانه حضور گردشگر یا ورود گردشگر مورد تخریب قرار بگیرد . دخالتها و دخل و تصرف بی رویه در محیط زیست باعث می شود یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری را از دست بدهیم درست است که یکی از جاذبه های گردشگری منابع تاریخی و جاذبه های تاریخی است اما اصل بستر طبیعی است که در آن محیط جاذبه های تاریخی شکل می گیرد و بشر مصنوعات خود را  با توجه به شناخت و فهم خودش از اقلیم و آب و هوا طراحی کرده است.