زمان : 26 Shahrivar 1391 - 20:46
شناسه : 57292
بازدید : 5530
دیدار مدیران و روسای آموزش و پرورش استان یزد با جوکار نماینده مردم یزد و صدوق گزارش و گزارش تصویری: دیدار مدیران و روسای آموزش و پرورش استان یزد با جوکار نماینده مردم یزد و صدوق مدیران شهرستانها و مناطق آموزش و پرورش استان یزد در معیت رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان با محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان یزد دیدار نمودند.

خبرنگار یزد فردا: اعظم السادات  میرجلیلی --- :محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در جمع مدیر کل ، معاونین و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق یزد گفت: تمدن سازی در گرو فعالیت های آموزشی و فرهنگی است و معلمان و نظام آموزش و پرورش نقش انکار ناپذیری در این زمینه دارند و مهندسی فرهنگی کشور با در نظر داشتن روند جهانی سازی انجام شده و تمدن سازی اسلامی از اهداف انقلاب اسلامی ایران بود که به فضل خداوند بیداری اسلامی در کشورهای جهان از ثمرات موفقیت این اقدام است .

وی ادامه داد: تمامی تکنیک ها و پیشرفت های علمی کشور اسلامی ایران در راستای آزاد شدن بشر از ظلم و جور است و دنیا به برکت انقلاب اسلامی ایران از خواب غفلت بیدار شده است .

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: شعاع نورانی اسلام ناب محمدی (ص) از کشور اسلامی ایران بر تمام جهان می تابد و ملت های ستمدیده جهان با تاسی از انقلاب اسلامی ایران در برابر حکام ستمگر خود قیام نموده اند .

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آینده سازان کشور در آموزش و پرورش تعلیم می بینند ، گفت: باید چینش و جذب نیروها در آموزش و پرورش به گونه ای باشد که نخبگان در آن مشغول به فعالیت شوند و باید علاوه بر تخصص ، تعهد نیز در سرلوحه فعالیت های کارکنان آموزش و پرورش باشد .

نماینده مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به درخواست های روسای آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان استان ،از هیچ تلاشی در راستای حل مشکلات اقشار مختلف جامعه بویژه معلمان که پیشگامان عرصه علم و تربیت جامعه هستند کوتاهی نخواهیم کرد و یکی از مهمترین برنامه هایی که در این دوره پیگیری خواهد شد ،حل مشکلات جامعه آموزشی و فرهنگی استان خواهد بود .

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: دارالعباده و دارالعلم یزد جلوه های زیادی از باشکوهترین و درخشان ترین میراث فرهنگی و اسلامی ایران را در خود جای داده و نام بزرگان و دانشمندان و هنرمندان زیادی بر تارک آن درخشان است .

جوکار در پایان گفت: روحیه قناعت و صرفه جویی از ویژگی های مردم دیار قنات و قنوت و قناعت است و باید نسل جوان و نو نهال جامعه را با روحیه یشینیان این دیار و خدا ترسی و خدا باوری آنها آشنا تر کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: حجم کارهای انجام شده در دولت های نهم و دهم با دولت های گذشته قابل مقایسه نیست و کارهای بسیار بزرگی به اقرار همه افراد منصف در راستای تحولی شگرف در نظام آموزش و پرورش استان یزد انجام شده است .

محمد کاظم رحیمی نژاد افزود: در اجرای نظام جدید آموزش و پرورش در استان یزد با توجه به مدیریت منابعی که انجام شد تا کنون کمترین مشکل را داشته ایم .

وی ادامه داد: در سال جاری چهار رتبه تک رقمی کنکور از استان یزد بودند و سیر صعودی قبولی کنکور در استان یزد انجام شده علاوه بر آن با وجود اینکه استان یزد دومین استان کشور از لحاظ پراکندگی است اما در مقطع ابتدایی 96درصد ، راهنمایی 94درصد و در مقطع متوسطه 86درصد استان زیرپوشش نظام آموزشی است.

رحیمی نژاد گفت: با توجه به اجرای نظام آموزشی جدید ، ساماندهی نیروهای انسانی در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و در ابتدای شهریورماه نیز دوباره بررسی شد و از طریق تامین معلمان حق التدریس و بازنشسته کسری معلمان مقاطع مختلف تامین شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: 673معلم در مقطع ابتدایی استان یزد کم داشتیم که در حال حاضر بخشی از آن تامین شده و هم اکنون 96نفر نیاز داریم که از طریق دو شیفت کردن مدارس و بکارگیری معلمان تازه بازنشسته شده تامین خواهد شد .

رحیمی نژاد افزود: 450 کلاس درس نیز کمبود فضاهای آموزشی استان یزد در سال جدید بود که بخشی از آن از طریق مدیریت فضاهای بلااستفاده تامین شد و در حال حاضر 77 کلاس درس کم داریم که 33 کلاس در قالب کانتینر و بقیه از طریق ساخت ساختمان جدید در حال تامین است .

وی افزود: در استان یزد از حداقل امکانات ، حداکثر استفاده شده و موفقیت های بدست آمده نباید باعث شود که یزد را یکی از استانهای برخوردار محاسبه نمایند و امکانات لازم از طرف مسئولان فراهم نشود به همین دلیل از مسئولان تقاضا داریم عنایت بیشتری نسبت به آموزش و پرورش استان یزد داشته باشند.

در پایان این نشست روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان مواردی از جمله کمبود نیروهای خدماتی در مدارس و نبود نیروی خدماتی در مدارس جدید، کمبود معلمان زن در مدارس دخترانه، کمبود امکانات در مدارس جدید، کمبود کلاس و فضاهای آموزشی در برخی شهرستانها، عدم افزایش حقوق ، عدم پرداخت هدایای برترین های مدارس قرآنی، عدم تجهیز مدارس خیری در برخی مناطق و شهرستانها و مشخص نبودن ردیف خرید تجهیرات ، کمبود نقدینگی برخی از مدارس شبانه بدلیل افزایش قیمت ها ، قطعی گاز مدارس در زمستان و ... مواردی را مطرح کرده و از نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی درخواست پیگیری کردند.

عکس: خبرنگار یزد فردا: مسعود میرجلیلی