زمان : 26 Shahrivar 1391 - 09:42
شناسه : 57261
بازدید : 5714
مدیریت تحولات کشوری که نه مدیریت دفتر نخبگان یزد نیز به نخبگان نرسید (4 نظر) مدیریت تحولات کشوری که نه مدیریت دفتر نخبگان یزد نیز به نخبگان نرسید (4 نظر)

محمد صادق احمد نیا خبرنگاریزدفردا:چند سالی است که تب و تاب حمایت از نخبگان افزایش یافته و در سال های اخیر منجر به تشکیل بنیاد ملی نخبگان با زمامداری معاونت علمی رئیس جمهور و به تبعه آن تشکیل دفاتر استانی بنیاد ملی نخبگان شده است .

استان یزد اما نخستین استان کشور بود که امور مربوط به نخبگان خود که کم هم نبودند را دنبال می کرد و این مهم به تشکیل نخستین دفتر استانی بنیاد ملی نخبگان کشور در یزد انجامید .

و این جای بسی امید بود چرا که شخص اول مملکت خود علمدار پیشرفت علمی کشور بود و دغدغه ی حمایت از نخبگان را داشت .

جمله ی معروف رهبری معظم انقلاب در حمایت از نخبگان که فرموده بودند " مدیریت تحولات کشوری باید در دست نخبگان باشد" برق خاصی را به چشمان نخبگان و پویندگان راه علم و دانش هدیه کرده بود .

اما در یزد با تصمیم سیاست زده ی مسئولین استان در انتخاب ریاست دفتر بنیاد در یزد شاید بسیاری از امید ها را به یاس تبدیل کرد .

البته که در حوصله ی این مطلب نقد و بررسی مدیریت اسبق بنیاد و ضرباتی که در آن دوره به نخبگان و اعتماد آنها وارد شد نمی گنجد لذا آن را برای آینده رها می کنیم .

اما با پی گیری های مستمر نخبگان سرانجام  دکتر "حبیب زارع " که خود از نخبگان است و به اصطلاح دستی بر آتش تولید ، عملیات و دانش و پژوهش داشت سکانداری دفتر نخبگان یزد را به عهده گرفت .

هرچند زارع ذهن بازتری دارد و به قول نخبگان جوانی که ما برای نگارش این مقاله با آنها مصاحبت کردیم "روشنفکر تر " است و ابایی ندارد از این که  بپذیرد و بگوید که برای نخبگان آنچنان کاری نشده و بعضا آنطرف آب برای نخبگان بهتر و جذاب تر از این طرف آب است و تا رسیدن به نقطه ی مناسب و نزدیک شدن به انتظارات رهبری معظم انقلاب فاصله داریم ، اما مشخص نیست چرا گاها دفتر بنیاد در یزد به راه های خاکی قبلی باز می گرد ؟

و اساسا این سوال از جناب دکتر زارع مطرح است که اگر شما نیز چون رهبری به این امر اعتقاد و ایمان دارید که " مدیریت تحولات کشوری باید در دست نخبگان باشد" بفرمایید در مقیاس کوچکتر تا چه میزان به نخبگان اعتماد کرده اید ومدیریت امور دفتر نخبگان استان را در دست نخبگان جوانی است که گرد این دفتر و شما جمع شده اند قرار داده اید ؟

و لذا برای نمونه به دور از کشمکش ها و خبرها و جوابییه ها چه توجیهی بابت رفتاری که در حاشیه نمایشگاه تهران با نخبگان شد که اگر شخصا وارد این مسئله نشده بودید اوضاع از این نیز بحرانی تر شده بود و در مورد سایر سرگردانی های نخبگان در دفتر یزد دارید ؟