زمان : 11 Ordibehesht 1386 - 16:42
شناسه : 5722
بازدید : 4063
شورای شهر، مردمی است یا دولتی؟! شورای شهر، مردمی است یا دولتی؟!

آقای فرماندار! قانون شوراها را بخوانید

شورای شهر، مردمی است یا دولتی؟!

شورای سوم شهر یزد، با حضور صدوقی و دوران و اعضاء شورای شهر و تنی چند از خبرنگاران شروع بکار کرد، و صدوقی با اشاره به مسائل و مشکلات شهری، در سخنانی به اعضاء شورای شهر توصیه کرد، تا برای فعالیت بهتر و خطای کمتر، قانون شوراها را خوب مطالعه کنند، و اما! توصیه صدوقی را فرماندار نیز باید جدی بگیرد؛ چرا که بعد از رفتن صدوقی و دوران، حرف های صدوقی فراموش گشت، و به دستور رئیس سنی شورای شهر و تاکید فرماندار، اولین جلسه شورای سوم شهر، غیر علنی و بدون حضور مردم و خبرنگاران برگزار شد، تا مسائل و بحث های انتخاب هیئت رئیسه و شهردار، به گوش مردم نرسد!

آقای فرماندار! اعضاء شورای شهر سوم

سخنان امروز رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و وزیر کشور و صدوقی و عاصی و دوران را بیاد داشته باشید، مردم را غریبه و خبرنگاران را نامحرم ندانید، و فراموش نکنید، شورای شهری که جلساتش با حضور فرماندار و مسئولین دولتی و بدون حضور مردم و خبرنگاران برگزار شود، شورای دولتی است، نه مردمی! و مطمئنا! وجود شورای دولتی، نمی تواند که خواست مردم و مسئولین نظام باشد.

از شورای اول تا شورای سوم!
برگزاری غیر علنی اولین جلسه شورای شهر سوم، قانونی بود؟!!

مراسم شروع بکار و سوگند یاد کردن و انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر اول، در فرهنگسرای شهرداری و با حضور مردم و خبرنگاران برگزار شد، و مراسم انتخاب هیئت رئیسه شورای سوم شهر، بدون حضور مردم و خبرنگاران و بصورت غیر علنی، در سالن کوچک شورای شهر برگزار شد، و اما تفاوت های شورای اول با شورای سوم در اینست که، نفر اول شورای شهر اول هفتاد هزار رای داشت و نفر اول شورای سوم، سی هزار رای دارد، و رئیس شورای اول، «مهندس» بود و رئیس شورای سوم «سرهنگ» است! و شورای اول، بازاری و دلال زاده و لوازم خانگی فروش نداشت، و شورای سوم دارد! و مهمتر اینکه، شورای اول و دوم، مداح داشت و روحانی نداشت، که شورای سوم، روحانی دارد و «مداح» ندارد!

محمد رضا شوق الشعراء

وبلاك توفان يزد