زمان : 18 Shahrivar 1391 - 12:33
شناسه : 56877
بازدید : 9669
ملت هاي منطقه اشتباه نكنند ؛ امريكا در روز مبادا به نجات آنها برنمي خيزد ملت هاي منطقه اشتباه نكنند ؛ امريكا در روز مبادا به نجات آنها برنمي خيزد آیت الله اعرافي امام جمعه ميبد در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ميبد با اشاره به برگزاري موفقيت آميز شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ايران گفت : امروز بعد از جنگ ، با اقدامات فراواني كه ملت بزرگ ما انجام داده است از همه كانالهاي خطر عبور كرده ايم و بعنوان قدرتي بزرگ ، در مسير علم و دانش و پيشرفت ، درجايگاه ممتاز هستيم .

به گزارش یزدفردا به نقل از میبد آدینه ، امام جمعه ميبد با بيان اينكه اين جايگاه مهم به سادگي به دست نيامده است تصريح كرد : آنچه كه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد خودش را نشان داد ؛ حاصل رنج گروه هاي فراوان درطول تاريخ ما و بركت خون شهداء و تلاش ملت بزرگ ما بود .

خطيب جمعه ميبد خاطرنشان كرد : امروز دشنان ، اين امواج رو به جلو و عظمت گفتمان انقلاب اسلامي را در دنيا ديده اند و نتايجي از آن را در جنگ 33 روزه و در حوادث ديگر لمس كرده اند و وارد ميدان مبارزه بزگي شده اند .

آیت الله اعرافي با بيان اينكه دشمنان در تلاش اند گفتمان الهي و اسلامي كه مبتني بر اسلام و معارف بلند اهل بيت (علیهم السلام ) است را تضعيف كنند؛  ايجاد الگوهاي مقابل الگوهاي انقلاب اسلامي در كشورهاي منطقه و راه انداختن جنگ هاي مرزي ، قومي و مذهبي و شيعه و سني ، ايران هراسي ، و شكستن مقاومت ، قدرت نرم و عظمت انقلاب اسلامي را از نقشه هاي امريكا و انگليس در متفرق كردن امت اسلام بيان كرد و افزود : ملتي كه هزاران شهيد داده و پاي اسلام و ارزشهاي اسلام ايستاده است هرگز در برابر چنين فشارهايي تسليم نخواهد شد .

 

مسائل سوریه :

 

خطيب جمعه ميبد با اشاره به شرايط فعلي در سوريه و مدعيان تغيير در سوريه هم گفت : در سوريه سه گروه مدعي تغييراند : گروه اول آمريكا و اسرائيل و كشورهاي غربي هستند كه خير مقاومت و اسلام را نمي خواهند .

امام جمعه ميبد گروه دوم را دولت هاي منطقه و در صف مقدم آنها دولت پادشاهي ستم كار،بي دمكراسي ، بي انتخابات و عاري از هر نوع آزادي گروه هاي بزرگ و آزادي زنان را طنز بزرگ روز گار بيان كرد و افزود : چگونه كشوري كه بيش از 200 سال تمام منابع كشورش در اختيار تنها چند هزار شاهزاده است مدعي تغيير در سوريه است .

وي گروه هاي معارض داخل سوريه را گروه سوم مدعيان تغيير در سوريه بيان كرد و افزود : اين گروهها با دريافت سلاح از خارج و توسل به ترور و راه انداختن جنگ هاي مذهبي به نا آرامي در سوريه دامن مي زنند تا پل فشار روي اسرائيل را خراب كنند ، حزب الله را از بين ببرند و قدرت ايران را تضعيف كنند .

آیت الله اعرافي در ادامه تصريح كرد:  ملت هاي منطقه اشتباه نكنند ؛ امريكا در روز مبادا به نجات آنها برنمي خيزد .

امام جمعه ميبد با بيان اينكه انقلاب اسلامي درطول اين سالها به نفع آنها عمل كرده است تاكيد كرد : همه ملت هاي اسلامي همراه اسلام و آرمانهاي اسلامي شوند و مقابل اسرائيل بايستند .

 
اميدواريم ملت ما امروز هم مانند دوران جنگ كه مقاومت كردند و به پيروزي رسيدند با طراحي اقتصاد مقاومتي ، صبوري و تلاش مضاعف و رونق اقتصادي و گام برداشتن در مسيرعلم ، صرفه جويي و مقاومت درعرصه خارجي از اين مرحله عبور كنند .
 

خطيب جمعه ميبد در بخش ديگر از بيانات خود گفت : اميدواريم ملت ما امروز هم مانند دوران جنگ كه مقاومت كردند و به پيروزي رسيدند با طراحي اقتصاد مقاومتي ، صبوري و تلاش مضاعف و رونق اقتصادي و گام برداشتن در مسيرعلم ، صرفه جويي و مقاومت درعرصه خارجي از اين مرحله عبور كنند .

شهادت امام صادق (ع) :

 

آیت الله اعرافي در ادامه پيشاپيش شهادت ششمين خورشيد فروزان كهکشان ولايت و امامت حضرت امام صادق عليه السلام را تسليت گفت و افزود : از اين امام بزرگ 40 هزار حديث بعنوان مهمترين ميراث شيعه براي ما باقي مانده است و به دست عالمان ديني و بزرگان ما رسيده است و هزاران شاگرد در كلاس پرفيض و محضر اين امام عزيز تربيت شده اند .

امام جمعه ميبد با اشاره به نقش محوري و بسيار ممتاز و درخشان امام صادق (ع) درحفظ مواريث اسلام و انتقال ارزشهاي مكتب اهل بيت و گسترش معارف اهل بيت گفت : اگر در تاريخ اسلام امام باقر و امام صادق ( ع ) و ميراث علمي و فرهنگي شان را برداريد همه امت اسلام كم مي آورد و تشيع از بسياري از معارف تهي مي شود .

وي در ادامه بر برگزاي مراسم عزاداري پر رونق ، پرداختن ائمه جماعات درمساجد و تكايا و در منبرها به فضائل و معارف امام صادق (ع)  تاكيد كرد .

 

گرامي داشت شهداء 17 شهريور:

 

آیت الله اعرافي شهادت شهيد مدني و مرحوم آيت الله طالقاني را تسليت گفت و ياد و خاطره شهداي 17 شهريور را هم گرامي داشت .

امام جمعه  ميبد گفت : 17 شهريور يادآو  واقعه عظيم و بي نظير مقاومت بزرگ تهران و ملت ايران در برابر دشمنان اسلام و رژيم ستم شاهي پهلوي بود كه منجربه شهادت جمعي از مردم شد.

 

سالگرد مرحوم آيت الله اعرافي امام جمعه فقيد ميبد :

 

 
مرحوم آيت الله اعرافي  داراي شخصيتي ممتاز و بي نظيري بود و در ارادت ، تهجد ، ذكر و توجه به خدا و زهد و تقوا از چهره هاي كم نظير و فضائل فراوان بود .
 

 

آیت الله اعرافي در ادامه از برگزاري سالگرد مرحوم آيت الله اعرافي همزمان با روز شهادت امام صادق (ع) خبر داد و با اشاره به ويژگي هاي شخصيتي اين عالم جليل القدر گفت : مرحوم آيت الله اعرافي  داراي شخصيتي ممتاز و بي نظيري بود و در ارادت ، تهجد ، ذكر و توجه به خدا و زهد و تقوا از چهره هاي كم نظير و فضائل فراوان بود .

امام جمعه ميبد گفت : مرحوم آيت الله اعرافي امام جمعه فقيد ميبد درعرصه سياست پيشگام انقلاب در استان و آغازگر انقلاب در ميبد و پيشاهنگ پيشرفت و رشد فكري و فرهنگي و عمراني در ميبد بود كه حق بزرگي برگردن همه ما دارد .